Jump to content

Melodifestivalen 2006

rabarben
 Share

Recommended Posts

Så nu är det dags för året melodifestival igen. Ska ni se det? Själv ska jag se det. Melodifestivalen är helig för mig. Och något heligt missar man inte. Det kommer ju vara rätt så många intressanta Artister i årets melodifestival. Gunter,Electric Banana band osv. Hehe undrar vad Gunter ska sjunga.

Även om melodifestival imorron så skapar jag denna tråd idag så vi hinner förberade oss :(.

Så vad tycker ni är en riktig schlager (stavas det så :wub: ) Själv tycker jag det ska vara en enkel refräng och en enkel rytm. Som fastnar på huvudet och inte är svår att sjunga med i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrade ett tag om det var barntema på årets melodifestival.

Första gången jag slänger en blick på TV:n så är det Elektric bananaband som står och löjlar sig på scen.

Då började jag garva.

Nästa gång jag kollar, då presenterar dem en låt som heter "kuddkrig" och visar en person som sitter i en stor rosa slips.

En annan börjar ju undra lite smått vad som har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, klarar inte av att titta. Fantasierna tar mig bara tillbaks till sista platsen vid Stockholms-uttagningen 1979.

Jo, jag tittade faktiskt. "Sing for me" gillade jag skarpt, även om den påminner väldigt mycket om en annan låt, hm.. Angående Lena Philipsson som programledare tyckte jag att hon va' både superb och giftig! "Och nu ska jag gå hem och knäcka en valnöt.." ^_^

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, jag såg Electric Banana Band! Parli-fuckin'-ment över det hela. Jag gillar dem. Lite skrämmande dock att de har tagit så mycket inspiration från Funkadelic-grabbarna.

Jag kan tänka mig Lasse Åberg sitta inne i sitt pojkrum och lyssna på George Clinton, heho.

The mothership, y'all.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor