BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Nu måste man ju gå på nå körskole grejs innan man får börja övningsköra, har sånt imorn... nån som vet vad man gör och hur länge det är och så?? dum lag, den kunde väll kommit nästa år istället :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Nu måste man ju gå på nå körskole grejs innan man får börja övningsköra, har sånt imorn... nån som vet vad man gör och hur länge det är och så?? dum lag, den kunde väll kommit nästa år istället :'( Vaaa? Jag gjorde inte ett skit då jag ansökte om övningskörning, utom att fylla i några papper, och gå till optikern för att få synen undersökt. Sen fick min styvfar skicka in papper på att han är lämplig för att jag ska få övningsköra med honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Vaaa? Jag gjorde inte ett skit då jag ansökte om övningskörning, utom att fylla i några papper, och gå till optikern för att få synen undersökt. Sen fick min styvfar skicka in papper på att han är lämplig för att jag ska få övningsköra med honom. Börja du övningsköra i år då? alltså i år som lagen börjar gälla året när jag ska börja övningsköra, sverige hatar mig, det är därför :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Du måste först ha ett teori prov där du ska kunna alla regler i trafiken t.ex skyltarna, när man ska blinka, om man ska visa hänsyn och låta folk gå över vägen und so weiter Sen kommer det roliga att få komma ut och köra, kör lungt lyssna på vad trafik ledaren säger och lyd han/henne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Du måste först ha ett teori prov där du ska kunna alla regler i trafiken t.ex skyltarna, när man ska blinka, om man ska visa hänsyn och låta folk gå över vägen und so weiter Sen kommer det roliga att få komma ut och köra, kör lungt lyssna på vad trafik ledaren säger och lyd han/henne Asså jag snackar INTE om att få ta körkort och så... utan... öh.. i år så är det en ny DUM och ONÖDIG lag, där man måste ha nån lektion innan man får börja övningsköra så jävla onödig lag ingen som vet vad man gör på den lektionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Asså jag snackar INTE om att få ta körkort och så... utan... öh.. i år så är det en ny DUM och ONÖDIG lag, där man måste ha nån lektion innan man får börja övningsköra så jävla onödig lag ingen som vet vad man gör på den lektionen? Inte vet jag, men om du misslyckas så vet du vem du ska tacka: http://www.greenpeace.se/files/2400-2499/file_2439.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Inte vet jag, men om du misslyckas så vet du vem du ska tacka: http://www.greenpeace.se/files/2400-2499/file_2439.jpg Håller med till 100%!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Är det inte så att din handledare (mamma/pappa) också måste gå på en liten kurs innan de kan börja övningsköra med dig? Hörde också att det var obligatorisk drogutbildning. Jag har kommit undan allt detta, uppkörning 28 februari. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Är det inte så att din handledare (mamma/pappa) också måste gå på en liten kurs innan de kan börja övningsköra med dig? Hörde också att det var obligatorisk drogutbildning. Jag har kommit undan allt detta, uppkörning 28 februari. JUST DEN SAKEN JAG SNACKAR OM!! och barnen måste vara med sa dom.. wtf? jag ska väll börja övningsköra för att lära mig regler och växla och allt sånt.. varför ska då gå på en lektion som är onödig?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Compwear Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 JUST DEN SAKEN JAG SNACKAR OM!! och barnen måste vara med sa dom.. wtf? jag ska väll börja övningsköra för att lära mig regler och växla och allt sånt.. varför ska då gå på en lektion som är onödig?? Jag ska också gå nån lektion innan jag får övningsköra, helt onödigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 JUST DEN SAKEN JAG SNACKAR OM!! och barnen måste vara med sa dom.. wtf? jag ska väll börja övningsköra för att lära mig regler och växla och allt sånt.. varför ska då gå på en lektion som är onödig?? För att du inte ska få råd med körkort... Vänsterns sätt att få folk att åka kollektivt, och vägverkets enda möjlighet att förverkliga nollvisionen (noll bilar i trafiken, noll döda i trafiken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Det är bara ett sätt för dom att få in extra pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Jag tror han förstått det men det han frågade var vad man får göra där tror jag det var. SKa också göra sådant om ett tag. Vi har inte skickat in om det än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Asså jag snackar INTE om att få ta körkort och så... utan... öh.. i år så är det en ny DUM och ONÖDIG lag, där man måste ha nån lektion innan man får börja övningsköra så jävla onödig lag ingen som vet vad man gör på den lektionen? Urgh sry tänkte lite fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frostic Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Det här handlar ju om att föräldrarna inte kan dagens trafikregler och hur man ska köra ordentligt för att lära upp sina barn rätt. Alltså ska ni vara jävligt tacksamma över den här kursen, det hade kunnat kosta dig några extra körlektioner eller några onödiga uppkörningar istället. Är jävligt många av dom som endast kört med sina föräldrar innan uppkörningen som inte kan köra på rätt sätt pga av att föräldrarna inte är nog bra på att lära ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Kostar ju flera hundra kronor att ta en sån här övningskörnings-lektion. En kompis till mig ska betala 400 kr per person, dvs 1200 kr. Mina föräldrar har övningskört med mina två äldre syskon och det har funkat, de kan alla regler men vi måste ändå punga ut med massa pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Men om man redan har 2 syskon som har fått påskrivet, gäller lagen om lektioner då? båda klarade körkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Kostar ju flera hundra kronor att ta en sån här övningskörnings-lektion. En kompis till mig ska betala 400 kr per person, dvs 1200 kr. Mina föräldrar har övningskört med mina två äldre syskon och det har funkat, de kan alla regler men vi måste ändå punga ut med massa pengar. Jag genomled en sådan här kurs i torsdags, och även om den var något bland det tråkigaste jag fått genomlida så var det ändå rätt givande. Iallafall om man vill ha tips som både elev och handledare. Dessutom så har hela den här kursen ingått i den här "nollvision"-saken vägverket vill nå... Som infrias först då bara 200 dör i trafiken på ett år. (inte som mycket NOLLvision över det tycker jag.) Dessutom så vet ni väll att från och med oktober detta år så kommer det komma ett ny del i provet när man vill ta körkort - nämnligen ekonomisk körning Tror att det var så iallafall. "EcoDriving" kallades det. Dessutom så kommer den praktiska och teoretiska biten slås ihop till ett prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Jag genomled en sådan här kurs i torsdags, och även om den var något bland det tråkigaste jag fått genomlida så var det ändå rätt givande. Iallafall om man vill ha tips som både elev och handledare. Dessutom så har hela den här kursen ingått i den här "nollvision"-saken vägverket vill nå... Som infrias först då bara 200 dör i trafiken på ett år. (inte som mycket NOLLvision över det tycker jag.) Dessutom så vet ni väll att från och med oktober detta år så kommer det komma ett ny del i provet när man vill ta körkort - nämnligen ekonomisk körning Tror att det var så iallafall. "EcoDriving" kallades det. Dessutom så kommer den praktiska och teoretiska biten slås ihop till ett prov. Men OMG!...Dom ska väl skita i om vi kör ekonomiskt eler inte /Vote Moderaterna skrota miljöpartiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 (redigerad) Men om man redan har 2 syskon som har fått påskrivet, gäller lagen om lektioner då? båda klarade körkortet. Föräldrana måste ändå ta den här lektionen, och du med. Redigerad 15 februari, 2006 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts