Jump to content

Shadow of the Colossus

jerrko
 Share

Recommended Posts

This is some weird shit man, jag har redan klarat spelet en gång för längesen, innan det kom ut och jag har börjat om igen men jag har totalt glömt bort hur man ska döda en speciel kolloss

*La Spoiler* Kollossen som klättrar på väggar och har sina känsliga punkter på magen, how da fuck ska man döda han?

La detta till spoiler för det avslöjar ju litegrann :) *end of spoiler*

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

This is some weird shit man, jag har redan klarat spelet en gång för längesen, innan det kom ut och jag har börjat om igen men jag har totalt glömt bort hur man ska döda en speciel kolloss

*La Spoiler* Kollossen som klättrar på väggar och har sina känsliga punkter på magen, how da fuck ska man döda han?

La detta till spoiler för det avslöjar ju litegrann :) *end of spoiler*

Du ska: Lura upp kolossen en bit upp på väggen, klicka på X för att vissla så han kommer, sen när han klättrat upp skjuter du honom på två av hans fötter så han brakar ner. Då hoppar du snabbt ner, hoppa via sprickan i väggen annars hiner man knappt, och spring upp och hugg honom i magen!. *

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska: Lura upp kolossen en bit upp på väggen, klicka på X för att vissla så han kommer, sen när han klättrat upp skjuter du honom på två av hans fötter så han brakar ner. Då hoppar du snabbt ner, hoppa via sprickan i väggen annars hiner man knappt, och spring upp och hugg honom i magen!. *

Hokay thx mate, hade totalt glömt bort hur man skulle göra på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed :)

Jag klarar 2/dag, har klarat 6 hittils. (Något geni som vet hur länge jag haft spelet?)

4! Nu är klockan över 00:00 så du borde ha dräpt två till!

Jag sitter och spelar på en stol med hjul och då finner jag mig själv helt plötsligt ca en halvmeter från tv:n när jag klättrar upp för en koloss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoklay need help again, har fått hjärnsläpp och har totalt glömt bort hur man dödar Sandmasken, kommer inte ihåg hur fan man skulle göra på den jäveln, dom som går på 2 eller 4 ben kommer jag ihåg ganska lätt hur man ska göra på men det är just det att denna har jag fått totalt hjärnsläpp på hur man ska göra med, need help again ookey?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoklay need help again, har fått hjärnsläpp och har totalt glömt bort hur man dödar Sandmasken, kommer inte ihåg hur fan man skulle göra på den jäveln, dom som går på 2 eller 4 ben kommer jag ihåg ganska lätt hur man ska göra på men det är just det att denna har jag fått totalt hjärnsläpp på hur man ska göra med, need help again ookey?

->Spring runt i cirklar med Agro och få masken att jaga dig,

då tar du fram bågen och försöker träffa maskens öga som nätt och jämt dyker upp i sanden samtidigt som den jagar dig,

Får du in en träff åker masken in i väggen och symbolen dyker upp på den.

Du kan behöva göra samma sak några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här länken kan vara användbar.

http://www.gamespot.com/features/6135919/index.html

Jag har tjuvtittat på alla bestarna och måste säga att jag är imponerad.

Edit: I'm das snigel. Länken kan ändå vara bra för dem som behöver hjälp i spelet.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa detta spel. Är det värt att köpa? Vad är mer bra än de stora kolosserna?

Den vackra världen som tar ett bra tag att utforska, atmosfären,

och sen får vi inte glömma bort hästen Agro som är skojj att rida runt på mm .

Du borde köpa spelet, går ju alltid att lämna tillbaka det om du inte skulle uppskatta spelet lika mycket som mig <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen när den ramlar omkull. Det blir ett sånt himla härligt "baraabaaaam" nästan som i Sagan om Ringen. Och så det sköna "boooom" när den slår i marken sen!

Jepp=)

Jag flyttade ner min PS2:a till vardagsrummet idag, där jag har en widescreen-TV.

TV'n klarade av 60hz och 16:9-formatet, och vilken skillnad det blev grafiskt.

Jag rekommendera alla som har en wide-screen-TV att flytta PS2:an dit medan ni kör igenom SotC. Skillnaden blir större än man tror.

Vissa vanliga TV-apparater har ju en 16:9-switch, använd den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor