Jump to content

Visa camen utan att acceptera

Gäst
 Share

Recommended Posts

Genom vilken lag då? Jag säger inte att jag är för ett sådant intrång, vill bara veta vilken lag det går av...

Kan inte lagparagrafen men det är olagligt att OLOVLIGEN filma någon i personens eget hem utan tillstånd eller utan personens vetande. Däremot så är det inte olagligt att filma på offentligplats då den som namnet säger är - offentlig.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bad en polare för några år sedan försöka med att se min cam utan att jag visste om det. Det första va såklart dessa trojaner han skickade. Dock märkte Norton dom med en gång och han gav till slut upp.

Sen har jag även min cam kopplad på framsidan av datan så den alltid är urkopplad då jag inte använder den. Och sällan jag faktist använder den också...

Vet många som gör så här.

Vet även att folk kan starta micen utan att man vet så därför har jag ingen mic till datan alls... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bad en polare för några år sedan försöka med att se min cam utan att jag visste om det. Det första va såklart dessa trojaner han skickade. Dock märkte Norton dom med en gång och han gav till slut upp.

Sen har jag även min cam kopplad på framsidan av datan så den alltid är urkopplad då jag inte använder den. Och sällan jag faktist använder den också...

Vet många som gör så här.

Vet även att folk kan starta micen utan att man vet så därför har jag ingen mic till datan alls... :ermm:

Vänder bort min cam när jag ej använder den. Tar det säkra före det osäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor