rabarben Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Hmm har idrott minst 1 gång i veckan men varannanen vecka har vi 2 gånger i veckan. Vote: 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Måndagar(60 min) Torsdagar(60 min) Fast pågrund av att tjejerna i klassen alltid e så långsamma med att byta om brukar vi förlora ungefär 15 min av lektionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Två gånger i veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Null vote. 1gång varranan vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Två gånger. Första lektionen på måndagen () och sen på fredagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Har idrott en gång i veckan, jag klagar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 2+1. Vi har 2 vanliga lektioner som alla andra i skolan, men sen har vi något som heter elevens val där man får välja ett ämne och då har jag valt idrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) 2 ggr i veckan, tyvärr... Edit: Alltså jag vill ha mer gympa! Redigerad 14 februari, 2006 av AntiClimax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Måndag, Torsdag och Fredag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Samma som FishShit, Vi går i samma skola. Jag hatar idrott i övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Måndag och Fredag båda 50 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 3 gånger. Tisdag: 60 minuter Torsdag: 50 minuter Fredag: 30 minuter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 3 gånger, jag klagar. Vill ha mera. 1 timma på måndag, (elevensval i och för sig men i alla fall) 40 minuter på onsdagar (WTF, bara 40 !?) 60 minuter på torsdagar. Som sagt, jag vill ha mera gymnastik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Måndag och torsdag.. fantastiska lektioner! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Null vote 0 ggr/veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 En gång i veckan. Måste även poängtera att det är knäppt att man blir betygsatt i fysisk kapacitet...yo, ehuru det är ett av mina starkaste ämnen, så är det så det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 3 ggr. Måndag - Onsdag - Fredag helvete, det kunde väl räckt med två? ..eller..en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 2 dagar i veckan, måndag och onsdagar. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Null vote Har ingen idrott längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jag vet att folk kommer skriva att det finns feta barn och så som inte tränar själva, men de kan ju bestämma själva om de vill vara feta eller inte, det är som tvinga dom att motionera. Skolan ska ju vara om att lära sig något, inte springa runt och svettas och idrotta. Idrott är verkligen inte mitt favoritämne men jag håller inte alls med dig. Vi som är unga och går i skolan idag är de som en dag ska ta över jobben och driva samhället vidare. För att vi ska klara den uppgiften är det lika viktigt att vi är vid god fysisk hälsa som att vi kan läsa och skriva. Mitt argument för varför vi ska ha skolidrott är för att det motiverar folk att börja idrotta även på fritiden och ger åtminstone några timmars motion i veckan åt dem som inte idrottar någonting annars. Bra kondition och hälsa gör också att man rent allmänt klarar sig bättre i skolan eftersom man blir piggare och kan koncentrera sig bättre på skolarbetet. Man kan inte bara säga "de bestämmer själva om de vill vara feta eller inte" för huruvida framtidens befolkning har bra eller dålig hälsa påverkar inte bara dem utan hela samhället. Man måste också tänka på hur den enskilda individen mår och hjälpa barn som är feta att ändra sina vanor. För dem är idrotten i skolan första steget till ett hälsosammare liv. Idag när allt fler är överviktiga pga datorer och skräpmat är det särskilt viktigt att det finns idrott på skolschemat och det spelar inte ens någon roll hur bra man är i det ämnet för det sämsta betyget räknas ändå bort när man söker till gymnasiet. Det ska självklart finnas obligatorisk idrott för alla i skolan! Själv har jag en 90-minuters idrottslektion, en gång i veckan, och jag tycker att det är tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts