SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) Hej Hultan . Detta är egentligen till dig men jag passar på att få med mig fler på idén. Borde du inte försöka fixa så att man endast får t ex 10 försök på sig att logga in och sedan spärras man i 10-20min. Detta stoppar de simplaste hackers som sysslar med brute-force. Varför jag kom att tänka på det är för att A.A blivit hackad och även du? Tror att jag ska försöka fixa något liknande på mina forum. Vad tycker ni andra? Redigerad 14 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Försök på sig att göra vad? Logga in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) Försök på sig att göra vad? Logga in? Var otydligt. Missade det viktigaste. Det jag ville komma fram till är följande; Att göra så att man bara kan försöka att logga in 10 gånger, och sedan så blir man avstängd i x-antal minuter. Detta gör man i forumet med hjälp utav PHP - hultan vet nog. Förstår du nu pico? Redigerad 14 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ehm... du har fortfarande inte skrivit VAD man får tio försök på sig att göra. Anar att du menar tio försök på sig att få till rätt lösenord? Isf. räcker det nog med tre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Hej Hultan . Detta är egentligen till dig men jag passar på att få med mig fler på idén. Borde du inte försöka fixa så att man endast får t ex 10 försök på sig och sedan spärras man i 10-20min. Detta stoppar de simplaste hackers som sysslar med brute-force. Varför jag kom att tänka på det är för att A.A blivit hackad och även du? Tror att jag ska försöka fixa något liknande på mina forum. Vad tycker ni andra? Håller med Topp3, det räcker väl med 3 försök? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ja, och längre avstängningstid please. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Men vi som har autologin då ? Fast det är ju iof. bara från den datorn som det är satt på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Hej Hultan . Detta är egentligen till dig men jag passar på att få med mig fler på idén. Borde du inte försöka fixa så att man endast får t ex 10 försök på sig och sedan spärras man i 10-20min. Detta stoppar de simplaste hackers som sysslar med brute-force. Varför jag kom att tänka på det är för att A.A blivit hackad och även du? Tror att jag ska försöka fixa något liknande på mina forum. Vad tycker ni andra? Har jag missat nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Har jag missat nåt? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ja Coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Tycker det är en bra idé, fast 3 försök räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 3 försök är enligt mig för lite. Vet själv hur det har varit om man har varit medlem på en sida länge och sedan inte besökt den på ett tag och därmed "glömt bort" lösenordet. Då kan man behöva endel försök då man kanske behöver testa många gamla lösenord som man haft. 3 är för lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) Jepp 3 är förlite, har minst 5 olika pass jag testar ifall jag glömt. bra ide annars Redigerad 14 februari, 2006 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Bra ide! ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 25 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2006 Aa håller men, bra idé.^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Bra idé. Men bara 5 försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Bra idé. Tio försöker låter fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Bra ide, min röst ligger på 5 försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Tycker att det verkar som en bra ide. 6-7 försök är väl lagom skulle jag tro... och har man autologin blir du ju inloggad direkt x_simpa_x och bör ju inte behöva oroa dig över att datorn skriver fel lösen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Bra idé då man med en bra dator kan brute-forca 10-tals gånger i sekunden om än snabbare med en stor wordlist. Uhm, jag har då aldrig försökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts