SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Bråk och bråk... vanlig diskussion? I fel tråd. Så sluta nu. vi behöver inte sabba denna tråd. Vill småbarnen skryta om vilka brott de begår så är det ok för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 I fel tråd. Så sluta nu. vi behöver inte sabba denna tråd. Vill småbarnen skryta om vilka brott de begår så är det ok för mig. Bara för att du springer o jagar småbarnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Vote: Ja, och jag åkte fast.. Satt på en polares pakethållare på cyklen, kollar bak och ser en piketbuss, säger till polaren att snuten e bakom, han försöker cykla ifrån genom att svänga in på en gata.. vi blev tagna efter ca:10-15 meter och dom sa att vi inte fick sitta 2 på en cykel =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Bara för att du springer o jagar småbarnen Ja och? Några måste göra det och då blir det väktare, ov och poliser som får göra det eftersom att ni mot alla odds ska trotsa lagen. Är du cool i hela huvudet eller? Tycker att det är intressant att jobba med människor och speciellt ungdomar för att se hur de beteer sig i olika lägen och situationer - fulla som nyktra. Det västa jag varit med om var den där tjejen som blandat medicin och alkohol och då hade jag inte yrket som väktare. Det är kul - och lustigt - att det går bra att vara kaxiga när vi och dem är på avstånd från varandra men när man börjar springa efter så börjar de också srpinga, kan någon svara på varför? De tror ju att de är så macho så varför inte stanna och slåss eftersom att det är de många är ute efter. Fulla personer är dock ett litet problem, inte svårt att hålla kvar en fyllerist på plats - blir antingen fyllecellen eller hemskickning till föräldrar. Thats shizzle. Folk säger att vi förstör roliga saker så som att tar fast folk som är fulla osv. men det är faktiskt bevisat att allmänheten inte känner sig trygga när ett gäng fulla fjortisar kommer gåendes och gapar. Det är därför vi finns - för att ge en trygghetskänsla. Många ungdomar klagar på att vi är korrumperade osv men om man frågar de flesta vuxna - förutom metanolic - så säger de att de faktiskt litar på poliser, ov och väktara. Lustigt huh? Jag förstår er, det är inte kul när en fest blir förstörd utav polisen eller om en väktare ser dig klottra i tunnelbanan - det är förjävligt. Men när du själv behöver hjälp så ringer du så snällt till polisen och ber om hjälp, då passar det när du fått ett gäng på dig som rånar och sparkar dig. Ca. 16 600 poliser varav ca. 5000 är fältmän och ungefär 2000 jobbar samtidigt helatiden. Det är små siffror. Har för mig att det finns 21000 anställda på securitas inom alla de olika områderna, cashdrop, citysäkerhet, personskydd osv. medans falck och några andra stora som BT har många anställda. Utan alla dessa skulle samhället förhalla, tro det eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Fint skrivet, och jag ska FÖRSÖKA bli polis sen när jag läst vidare osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Fint skrivet, och jag ska FÖRSÖKA bli polis sen när jag läst vidare osv. Jo jag med. Tyvärr brukar polisen inte ta in folk under 25, så det blir några år att vänta Hoppas att någon tog åt sig utav det jag skrev vilket jag inte tror, ungdomar brukar inte vara så öppna för lagen och vad dess män har att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jo jag med. Tyvärr brukar polisen inte ta in folk under 25, så det blir några år att vänta Hoppas att någon tog åt sig utav det jag skrev vilket jag inte tror, ungdomar brukar inte vara så öppna för lagen och vad dess män har att säga. Under 25?! Jahaja, Haha! Har några år och vänta jag med då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jag förstår er, det är inte kul när en fest blir förstörd utav polisen eller om en väktare ser dig klottra i tunnelbanan - det är förjävligt. Men när du själv behöver hjälp så ringer du så snällt till polisen och ber om hjälp, då passar det när du fått ett gäng på dig som rånar och sparkar dig. Mycket vältänkt mening. Och visst fan, låt oss klottrare vara ifred! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Jag blev jagad imorse på bussen, jag gjorde dubbla volter och piskade fabbo blå på sjärten, sen tog jag batongen och skjöt mig själv i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 massa text ingen läst Väktare e sånna som vill bli poliser men inte klarar det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Väktare e sånna som vill bli poliser men inte klarar det Snacka inte en jävla massa skit. De flesta väktare är i ålder 18 - 25 vilket innebär att man inte får bli polis. Polis får man bli när man är 25 eller äldre. Sedan så tar PHS inte emot så mycket poliser vilket innebär att många som kan inte får. Skaffa fakta innan du pratar. Du kommer ju knappt få jobb på McDonalds så som du skriver . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 (redigerad) Näj, det har jag inte blivit. SlewMe: Alldeles riktigt. Min granne som é väktare é 24 år. Min systers kille som é 38 é också väktare men han har aldrig försökt sej på någon poliskarriär eftersom han trivs med jobbet. Näj, GRIM, du får nog slicka pistolpipor till vakterna på Kumla-bunkern. Redigerad 15 februari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Snacka inte en jävla massa skit. De flesta väktare är i ålder 18 - 25 vilket innebär att man inte får bli polis. Polis får man bli när man är 25 eller äldre. Sedan så tar PHS inte emot så mycket poliser vilket innebär att många som kan inte får. Skaffa fakta innan du pratar. Du kommer ju knappt få jobb på McDonalds så som du skriver . Me like SlewME mer och mer . Nej, jag har fortfarande inte blivit jagad av polisen. Ska jag ut och försöka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Snacka inte en jävla massa skit. De flesta väktare är i ålder 18 - 25 vilket innebär att man inte får bli polis. Polis får man bli när man är 25 eller äldre. Sedan så tar PHS inte emot så mycket poliser vilket innebär att många som kan inte får. Skaffa fakta innan du pratar. Du kommer ju knappt få jobb på McDonalds så som du skriver . Jag behöver inte jag har redan 2 jobb som 3d modelerare och skinner så spring nu o jaga ungar istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Jag behöver inte jag har redan 2 jobb som 3d modelerare och skinner så spring nu o jaga ungar istället Och det är ett betalande jobb på ett "riktigt" företag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Det e olagligt, äns föräldrar får straffet. Jag är ordbild och slarvar ibland, men alla förstår vad jag menar så varför bry sig? Mjo olagligt beroende på vad man gör med den. Och ok ska inte anmärka på din stavning något mer, sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Och det är ett betalande jobb på ett "riktigt" företag? Jupp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 (redigerad) Och det är ett betalande jobb på ett "riktigt" företag? Nope. Han kanske får betalt men det är fortfarande inte registerat företag. Mest idéellt antar jag. Men om han vill drömma att han jobbar och tjänar stora pengar, så är det är det ok för min del. Förövrigt är han ett barn som förmodligen har det ganska jobbit med sig själv och med sin omgivning. Det skulle inte förvåna mig om han inte har någon vuxenrespekt heller, verkar inte så. Oftast så har folk som gör grövre kriminella handlingar ganska svårt med sig själv och har vuxit upp med fel kompisar, så är det med de flesta fall. Han sitter och gömmer sig bakom sina soft airguns och sin dåliga attityd och hoppas på ljusare dagar - tragiskt. Men om han vill sitta där och skratta så ok. Någon dag skrattar han förhoppningsvis åt fel person och får en krossad näsa. Redigerad 15 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Nope. Han kanske får betalt men det är fortfarande inte registerat företag. Mest idéellt antar jag. Men om han vill drömma att han jobbar och tjänar stora pengar, så är det är det ok för min del. Förövrigt är han ett barn som förmodligen har det ganska jobbit med sig själv och med sin omgivning. Det skulle inte förvåna mig om han inte har någon vuxenrespekt heller, verkar inte så. Oftast så har folk som gör grövre kriminella handlingar ganska svårt med sig själv och har vuxit upp med fel kompisar, så är det med de flesta fall. Han sitter och gömmer sig bakom sina soft airguns och sin dåliga attityd och hoppas på ljusare dagar - tragiskt. Men om han vill sitta där och skratta så ok. Någon dag skrattar han förhoppningsvis åt fel person och får en krossad näsa. Säger han som tar ut sina agressioner på ungdomar genom våld, jag tror du måste syfta på dig sj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 (redigerad) Säger han som tar ut sina agressioner på ungdomar genom våld, jag tror du måste syfta på dig sj Jasså? Du är ganska ovetande märker jag. Inte mycket klokt som kommer ifrån din käft. Du är otrevlig mot alla som inte har samma kunskaper som dig och käftar emot alla. Minnesvärdkomplex är vad du har. Sedan så måste man ta tag i er bråkiga jävlar för att ni ska stanna, annars drar ni där ifrån snabbast möjliga. Skulle ni bara lyssna på vad man har att säga så skulle man slippa ta i er. Sedan så pratar man givetvis med de som gör att prata med, många går att samtala med men allt för många fungerar det inte på och då får man ta tag med våld. Anarkist javisst? Du vill ha ett samhälle fritt från poliser och ordningsmakt, det märks ganska dydligt. Din ideologi håller inte och det skulle aldrig gå - hur mycket du än önskar. Det kommer alltid att finnas polis, ov och väkatare varesig du vill eller inte och detta bl.a just pga. DIG! Du håller ordningsmakten vid liv och det tackar vi för Redigerad 15 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts