GTApimpfoolife Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Inte för att det är förbjudet att skjuta med soft airguns så jag tror nog att ni hade kommit undan om ni bara hade förklarat för dem vad som försegick. Men jag förstår er, att gripas av panik när 3 polisbilar kommer och du håller i en pistolliknande projektil är ganska naturligt Föresten lär dig stava En jävel i min klass fick en prick registret för olaga vapeninnehag när han hade med sig en Soft Airgun på en vandring vi var på. Han skjöt inte heller, han siktade bara på en en annan vän till mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) .vote: Ja, och jag kom undan var ute o körde trial och mötte snuten.. inte populärt.. men det var bara att köra till närmsta skog så var dom borta åkte iofs fast med bil en gång.. inte lätt att köra ifrån en V70 med en 240 GL iaf inte när man är i en främmande by och inte känner till några gömställen.. men det vara bara 2 nyutbildade snutar så dom visste inte vad dom skulle ta sig till.. fick inte ens blåsa blev dock böter för att bilen var obesiktigad.. men det var bror mins bil så det var hans problem.. Redigerad 14 februari, 2006 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Inte för att det är förbjudet att skjuta med soft airguns så jag tror nog att ni hade kommit undan om ni bara hade förklarat för dem vad som försegick. Men jag förstår er, att gripas av panik när 3 polisbilar kommer och du håller i en pistolliknande projektil är ganska naturligt Föresten lär dig stava Så han höll i en plastboll och skulle åka fast för det? Projektil är en kropp som skjuts ut från ett vapen eller som kastas med ett vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jag har blivit jagad ett par gånger. När jag var ute och målade så värkade det som dem alltid visste vart jag var fasst dem tog mig aldrig. däremot har copsen greppat mig för narkotika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jo jag rånade banken och sen snodde jag en flyktbil som var jättesnabb så jag gjorde körde på massa hopp och fick unique stunt bonus och sen plockade jag upp stjärnor som svävade en halvmeter ovanför marken så glömde dom bort mig och så körde jag hem till mitt savehouse och...jaha i verkligenheten hmm Jag har en gåva att se polisbilar på jättelångt avstånd så det brukar inte vara problem men en gång när var ute klottra när ja var 13-14 så kommer en bil och stannar bakom oss och ja det var en polisbil och vi sprang som fan och dom börja ropa efter oss och en börja springa men vi kunde området bra och tog lite genvägar i trädgårdar och gömde oss i ett skjul i nåns trädgård. När ja var i samma ålder så vid 4 på natten så åkte vi genom stan på "hittade" damcyklar till Statiol macken som har dygnetrunt öppet för att köpa varsin klubba och sen åka hem igen(vi hade tråkigt). På vägen dit såg ja något som var en polis bil så vi körde in bland några höghus och polisen körde in med bilen där och försöker följa efter men vi gömde oss i några buskar precis vid en väg. När vi stog där hörde vi hur polisbilen körde fram och tillbaka utnaför... det var läskigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Det är itne tufft att bli jagad av polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Det är itne tufft att bli jagad av polisen. OMG congrats you can have a free cookie now! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Nej. Men jag vart tagen åd jag pissat i ett lekhus en gång. hahahahahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) Skulle stanna och snacka med en kompis och jag gjorde då en stoppie. Tyvärr var det en civilpolis I en bil bakom mig. Just när jag stack iväg så hade polisen gåt ut på gatan och sen gjorde han stopptecken till mig. Fick panik och gasade iväg. Redigerad 14 februari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) En liten fråga till SlewMe eller någon som är kunnig . Om man "bara" har kört för fort med typ 10-15 km/h eller nåt och man smiter hur länge ökar straffet med då? Alltså om poliserna får tag i en i jakten? EDIT: Om min kompis kör för fort och jag är hans passagerare och polisen börjar jaga honom, är jag medbrottsling då? Redigerad 14 februari, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 En liten fråga till SlewMe eller någon som är kunnig . Om man "bara" har kört för fort med typ 10-15 km/h eller nåt och man smiter hur länge ökar straffet med då? Alltså om poliserna får tag i en i jakten? Det kallas att göra motstånd vid gripande och förargelseväckande beteende, och det är olika beroende på fall tror jag. Hoho. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 OMG congrats you can have a free cookie now! Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Det är alla brottslingar så det är inget unikt för hans del. LOL! På skolan i närheten var det någon som hade förstört rutor. Och dom hade moped och sen kört iväg. Då hade nån ringt och sagt detta till polisen. Och när min kompis kom körande lungt en bit från skolan så mejade polisen ner honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 En liten fråga till SlewMe eller någon som är kunnig . Om man "bara" har kört för fort med typ 10-15 km/h eller nåt och man smiter hur länge ökar straffet med då? Alltså om poliserna får tag i en i jakten? EDIT: Om min kompis kör för fort och jag är hans passagerare och polisen börjar jaga honom, är jag medbrottsling då? 1. Det beror på hur situationen ser ut. Om polisen i jakten anser att din körning var livshotande emot dig eller emot andra så kan det bli fängelse. Är det bara en vanlig biljakt så kan det öka med tusenlapper eller i värsta fall även där fängelse och ditt körkort ryker. 2. Bra fråga, nej du är inte medbrottslig, du gör inget brottligt genom att sitta i bilen. Men det kan hända att du får svara på endel frågor. Cortez, Förargelseväckande beteende eller motstånd vid gripande? Was ist das? "16 § Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter. Lag (1991:240)." Har inget med biljakter att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) LOL! På skolan i närheten var det någon som hade förstört rutor. Och dom hade moped och sen kört iväg. Då hade nån ringt och sagt detta till polisen. Och när min kompis kom körande lungt en bit från skolan så mejade polisen ner honom. Haha Pwned! OPPS, sry, dubbelpost. Redigerad 14 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Varför ska vissa här skämta om att dem har rånat banker. Kan dem inte istället bara skriva vad som hänt på riktigt heller hålla käften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 1. Det beror på hur situationen ser ut. Om polisen i jakten anser att din körning var livshotande emot dig eller emot andra så kan det bli fängelse. Är det bara en vanlig biljakt så kan det öka med tusenlapper eller i värsta fall även där fängelse och ditt körkort ryker. 2. Bra fråga, nej du är inte medbrottslig, du gör inget brottligt genom att sitta i bilen. Men det kan hända att du får svara på endel frågor. Cortez, Förargelseväckande beteende eller motstånd vid gripande? Was ist das? "16 § Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter. Lag (1991:240)." Har inget med biljakter att göra. Jag tycker ändå det är motstånd vid gripande att köra ifrån polisen. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jag tycker ändå det är motstånd vid gripande att köra ifrån polisen. ^^ Haha, jaha ok. Whatever you say Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 småbarn som trimmar sina moppa till typ 90 är också så jävla töntigt efterom dom flesta tror att det ska funka som nån jävla kukförlängare eller nåt. Så kan det ju va, Men du tror inte att det är en aning roligare att köra 3 gånger fortare än vanligt ? tänkt vetja. kan ju fan cykla i 30 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Jag och en kompis hade, med hjälp av en hammare, sönder en ruta på skolan på sommarlovet, larmet gick och vi cyklade fort som satan hem till honom, smart som jag var så tog jag med mig hammaren, en halvtimme senare så knackade en polis på dörren dit, hans föräldrar var inte där så vi sa att vi hade spelat hela dagen och lite ljug som "Va?!!! på skolan?!!" och sånt, stod dessutom i lokaltidningen nästa dag, och hammaren ligger på en sjös botten Sen har jag också aktiverat brandlarmet på skolan (lite misstag då), men då hade ingen sett mig så jag sprang till samlingsplaten och låtsades som att det regnar, nån i min klass frågade läraren hur mycket det kostar om dom kommer på den som aktiverat larmet, jag är inte säker men jag tror att hon sa runt 2000-5000:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts