Jump to content

Pulserande värk/smärta?

Foo
 Share

Recommended Posts

Igår kväll ungefär vid kl. 22:30 fick jag en otäck pulserande smärta i vänsterhanden... Det har hänt förr, men gått över efter en liten stund...

Så jag gick & la mig efter Independens day & lyckades sommna efter ett tag med...

Sen när jag vaknade fick jag en isande känska när jag hade en pulsernade smärta upp till armbågen ^_^

Det fanns dock inte mer att göra än att äta frukost & åka iväg till skolan, för jag åker sällan till nån doktor om det inte är nåt jättealvarligt...

Jag smärtan kom & gick, så ibland var det som vanligt & ibland gjorde det fruktansvärt ont!, Nu har det dock gått tillbaks så att det bara är i handen igen... ungefär mitt i handen, på tjockleken & ganska nära tummen, men fortfarande i handen...

Det jag undrar är om nån mer har varit med om detta och vet om det kommer gå över snart?.... Som sagt gillar jag inte läkare, för dom hittar aldrig nåt, utan man får bara vänta & vänta & vänta.... & sen säger dom att det inte är nån fara typ....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kväll ungefär vid kl. 22:30 fick jag en otäck pulserande smärta i vänsterhanden... Det har hänt förr, men gått över efter en liten stund...

Så jag gick & la mig efter Independens day & lyckades sommna efter ett tag med...

Sen när jag vaknade fick jag en isande känska när jag hade en pulsernade smärta upp till armbågen :rolleyes:

Det fanns dock inte mer att göra än att äta frukost & åka iväg till skolan, för jag åker sällan till nån doktor om det inte är nåt jättealvarligt...

Jag smärtan kom & gick, så ibland var det som vanligt & ibland gjorde det fruktansvärt ont!, Nu har det dock gått tillbaks så att det bara är i handen igen... ungefär mitt i handen, på tjockleken & ganska nära tummen, men fortfarande i handen...

Det jag undrar är om nån mer har varit med om detta och vet om det kommer gå över snart?.... Som sagt gillar jag inte läkare, för dom hittar aldrig nåt, utan man får bara vänta & vänta & vänta.... & sen säger dom att det inte är nån fara typ....

Har haft sånt i snart 6 år nu. Man vänjer sig, Går inte fixa vad jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Altså, jag är seriös nu: Jag är orolig att det är nåt allvarligt, med tanke på att det bara kom plörsligt så kan det vara nått stopp i nån blodåder... men handen borde antingen bli rödare eller vitare då om det är så att blodet inte går fram respektive tillbaks...

Förgiftning tror jag skulle gå till hela kroppen & inte bara till vänster arm/hand...

Aja, om det är värre/samma imorrn åker jag till sjukhuset/skolsköterska...

Har haft sånt i snart 6 år nu. Man vänjer sig, Går inte fixa vad jag vet

Hmm, här var man possitiv... men har du också i handen/armen, och kommer det & går med mellanrum så att det är helt bra i kanske en timma & sen kommer det igen & puls-värker...?

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förgiftning tror jag skulle gå till hela kroppen & inte bara till vänster arm/hand...

Möjligtvis att det är från ett "bly-intag" i, låt oss säga, handen, och det är på spridning; dvs. handen - armen - för att sedan ta sig vidare.

Eller så är det bara något tillfälligt tjoller. Nåväl, blir det värre bör du kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor