Visa Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Hade en 944 Turbo(89a) som jag körde runt med vid stugan osv. Men den e såld nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Hade en 944 Turbo(89a) som jag körde runt med vid stugan osv. Men den e såld nu. Om du på nått sätt kan bevisa att en 89a porsche går i 250 så äter jag upp mina ord.. jag lovar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 180 - 200 när jag o pappa skulle till kiosken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 180 - 200 när jag o pappa skulle till kiosken Vare rea på godis eller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Om du på nått sätt kan bevisa att en 89a porsche går i 250 så äter jag upp mina ord.. jag lovar.. Varför inte? En porsche 944 turbo från 1989 har en toppfart på 260km/h.. Medans en vanlig Porsche 944 utan turbo klarar 245km/h.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Men.. Varför ska jag vara så udda? Är 16 år så jag har väl inte kört så mycket bil. Men 130 med skoter, fast den har ju inte 4 hjul. Sen har det väl blivit några km/h med motorcykel.. som heller inte har 4 hjul. Och till sommaren ska vi till Tyskland med motorcykel, autobahn For från en skotertävling med grannen, hans farsa är brandman och skulle rycka in så det blev ganska stressigt.. Stackars Opeln Redigerad 12 mars, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Om du på nått sätt kan bevisa att en 89a porsche går i 250 så äter jag upp mina ord.. jag lovar.. Varför skulle dom inte kunna det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 180... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 200-250 i omkörning.. Ogillar att köra snabbt, tänk om man krockar. Porsche makt btw, accelarationen är underbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
svampbob Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Ehhhhhh mytoman varning, det finns inga vägar i Sverige där man kan köra så fort, så sluta ljud din lilla bratt, kom inte och säga autobahn för den e för trafikerad för att köra så fort, landningsbana eller nån annan skit går också bort eftersom man typ måste ha en jävligt bra anledning för att få köra där. Nääääj! finns knappast en enda väg i sverige dom man kan köra så snabbt på!!!!! alla väger i sverige är 1cm breda och har bara 280 graders svängar.......... går hur lätt som helst att dra 350mk/h tex på motorvägarna mellan sthlm-jönköping-gbg donkeey;hoppas du är hungrig..fanns ett antal porschar som klara 250 coh uppåt....en hyffsad bit över 300 oxå....från the 80talet alltså 280 med pappas mysko porshe911 turbo från 82.....450 hk..medans den vanliga har 300....whatevva Redigerad 14 mars, 2006 av svampbob Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Ehhhhhh mytoman varning, det finns inga vägar i Sverige där man kan köra så fort, så sluta ljud din lilla bratt, kom inte och säga autobahn för den e för trafikerad för att köra så fort, landningsbana eller nån annan skit går också bort eftersom man typ måste ha en jävligt bra anledning för att få köra där. Du borde nog se getaway in stockholm filmerna så får du se att det är möjligt att köra över 250km/h bara inne i stan.. På autobahn kan man oxå komma upp i jättehög hastighet.. Visst e den trafikerad, men inte 24h om dygnet.. Sverige har bland Europas bästa vägar så det är inte så svårt och köra i nästan 300km/h eller mera! Tänk bara på att man måste ha en sådan bil oxå, som klarar att komma upp i en sån fart utan några större problem..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 donkeey;hoppas du är hungrig..fanns ett antal porschar som klara 250 coh uppåt....en hyffsad bit över 300 oxå....från the 80talet alltså Porsche 944 turbo från 89 har en toppfart på 260km/h , tänk på, att den bara har 247hästkrafter!! Om den e trimmad klarar den ju ännu mera så klart!! smaklig måltid donkeey! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 225km/h igår med en kompis Fiat Bravo HGT på motorvägen.. fy vad det gick!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 (redigerad) Har åkt flygplan.. då åker man väll i.. vad? 6-800 eller nå sånt? EDIT: på 4 hjul var det visst.. asch... då sket de sig Redigerad 2 april, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 2 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 (redigerad) Till alla er i som votat 350+: Förutom rejsbilar (tex topfuel Dragsters, nascar-bilar osv) så finns det endast några få standardbilar som gör 350+ tex Ferrari Enzo, McLaren F1, Koenigsegg CCR, Bugatti Veyron och Mercedes McLaren. Och jag tvivlar på att så många har åkt i nån av dem. Fast det kanske är så att alla här är rikemansfolk så alla har typ 3 ex av varje men det är knappast troligt. Jag har åkt 350 i en trimmad Merca SEL 600 som ni kanske redan vet, men den var Brabus-trimmad och som mest 1300Nm och 600 hk (V12:a). Det kanske låter otroligt men när man sett bilen så förstår man, den har specialtillverkade däck och allt... *EDIT* Bilen kostar 2 mille original ( har jag för mig ) Men trimsteget kostar bara det 1.2 miljoner. Och för de pengarna får man faktiskt en lyxig bil som gör 350 (spärrad), och inte nåt larv Redigerad 2 april, 2006 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 1300nm?!! O fy det är ju hur mycket kraft som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 151-200 Typ 180 i en fullpackad bil på Autobahn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 160km/h, på en svensk motorväg! Och jag var föraren Men höll inte hastigheten alls länge... Har samåkt med en som körde 180km/h.. nåt sånt. Då hade vi bråttom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 Jag har kört i 600 med brorsans trehjuling..Och föresten, jag har störst kuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 2 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2006 (redigerad) Jag har åkt 350 i en trimmad Merca SEL 600 som ni kanske redan vet, men den var Brabus-trimmad och som mest 1300Nm och 600 hk (V12:a). Det kanske låter otroligt men när man sett bilen så förstår man, den har specialtillverkade däck och allt... *EDIT* Bilen kostar 2 mille original ( har jag för mig ) Men trimsteget kostar bara det 1.2 miljoner. Och för de pengarna får man faktiskt en lyxig bil som gör 350 (spärrad), och inte nåt larv Hah.. du får nog göra som jag (äta upp orden) det finns inte en model som heter "SEL" däremot finns det SL, SLK , S , CL , CLK och det är bara S 600 som kostar upp emot 2 mille. (annars är det bara SL55 AMG och dom där som kostar så mycke..) + att vem fan lägger ut 1,2 mille på trim ? då kan man lika gärna köpa en SLR och trimma upp den som fan.. @Tojo våra svenska saltade potthåls vägar är bland dom sämsta... Redigerad 2 april, 2006 av Donkeey Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts