Jump to content

Vad är det fortaste du åkt

Valle-Ball
 Share

I km/h  

150 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till alla er i som votat 350+:

Förutom rejsbilar (tex topfuel Dragsters, nascar-bilar osv) så finns det endast några få standardbilar som gör 350+ tex Ferrari Enzo, McLaren F1, Koenigsegg CCR, Bugatti Veyron och Mercedes McLaren. :wub:

Och jag tvivlar på att så många har åkt i nån av dem. :lol:

Fast det kanske är så att alla här är rikemansfolk så alla har typ 3 ex av varje men det är knappast troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom rejsbilar (tex topfuel Dragsters, nascar-bilar osv) så finns det endast några få standardbilar som gör 350+ tex Ferrari Enzo, McLaren F1, Koenigsegg CCR, Bugatti Veyron och Mercedes McLaren. -_-

Och jag tvivlar på att så många har åkt i nån av dem. :huh:

Fast det kanske är så att alla här är rikemansfolk så alla har typ 3 ex av varje men det är knappast troligt.

Du glömde: Zonda C-12 S :P:wub:

Zonda_60_655024_0.jpg

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom rejsbilar (tex topfuel Dragsters, nascar-bilar osv) så finns det endast några få standardbilar som gör 350+ tex Ferrari Enzo, McLaren F1, Koenigsegg CCR, Bugatti Veyron och Mercedes McLaren. :wub:

Och jag tvivlar på att så många har åkt i nån av dem. :P

Mercedes Mclaren toppar 334 km/h så du har inte alltid rätt heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns flera bilar som har gått över 350km/h..många är dok alldelles okända! Jag trodde att bugatti veyron var snabbast med sina 406km/h.Men det är inte sant!den snabbaste bilen i världen är Chevrolet Callaway Corvette Sledgehammer.. 1988 körde den 408km/h!!!! vilket är rekord!!

här är en lista med några bilar som gått över 350km/h..Det finns dock fler..kolla in siten lite bättre så hittar ni flera andra bilar och en massa annan information!!

2006 Bugatti 16.4 Veyron

2006 Ford Newman-Haas Racing

2004 Chrysler ME412

2004 SSC Aero SC/8T

2002 Bugatti 16/4 Veyron

2002 Koenigsegg CC V8 S

2001 Bugatti 16·4 Veyron

2001 Koenigsegg CC

2001 Lotec Sirius

1999 Dodge Viper GT2

1999 Dodge Viper Venom 650R

1998 Reynard CART / Indy

1997 McLaren F1 GT

1995 Ford GT90

1995 Jimenez Novia W16

1994 Dauer 962 LeMans

1992 Vector Avtech WX3

1988 Chevrolet Callaway Corvette Sledgehammer

1973 Porsche 917/30

1970 Porsche 917.042 LH

LÄNK

post-22-1142016275_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Övningskört i 160, kört på isen i 150, åkt 190...

Läskigast var väl 150-160 med en 745 som gungade som en båt vid minsta gupp.

Polaren körde 170 med våran lilla fiat. Drog iallafall en kaxig V40 som försökt komma om  :o

Haha vet inte varför med jag började skratta som fan när du skrev det där om V40in.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha vet inte varför med jag började skratta som fan när du skrev det där om V40in.

Vad tror du vi gjorde då ;)

Var kolsvart ute, och vi skulle till en håla som heter Ramnäs. Ligger 140 på en raksträcka när en bil dyker upp i backspegeln och ska köra om. Trodde först att det var civilsnuten eftersom dom låg så jäääävla nära. Sen tutade dom som fan och slog på helljuset, sen drog dom om. Och då ligger dom i mitten av vägen där snön låg kvar, och virrade upp en jäkla snöyra.

Payback time.

På med helljuset, tuta som en dåre, 160 blås och kör om. Sen ligger man och fiskör i 65 :ermm:

Sen la dom sig jämnsides med oss, "flygande start från 80-km/h". Dom hängde på till 160 innan dom gav upp.

Måste jag säga att vi lovade farsan att ta det lungt med hans bil?

Bura in oss, ge oss mögligt bröd i 1 år, kasta bort nyckeln. Kul var det iallafall.

:P

Tulpanlådan fick så den teg iaf. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor