Jump to content

Vad är det fortaste du åkt

Valle-Ball
 Share

I km/h  

150 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

230 ungefär, på Enköpingsvägen som ligger utanför Heby. Själv har jag kört i 130 km/h på motorvägen utanför Göteborg. Är ju lätt att man trycker för mycket på gasen när man övningskör Saab Aero.

Haha, mm dom är ju så jäkla tysta, kändes som man bara flög, vet inte om det var just en Aero, men den var gul cabriolet, en av de nya saabarna.

Notera att det inte var jag som körde... :rolleyes:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, mm dom är ju så jäkla tysta, kändes som man bara flög, vet inte om det var just en Aero, men den var gul cabriolet, en av de nya saabarna.

Notera att det inte var jag som körde... :rolleyes:

Okej, har faktiskt inte åkt i nya Caben men den är ju en av klassens bästa cabrioleter så det förvånar mig inte. Dessutom är det ju arvet från flyget eller "born from jets".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag åker med ena syrran brukar hon dra på i 120-130 km/h

Det snabbaste jag själv kört är en quadbike på landet, 60-70 km/h

Fan vad kul det är, blåsa runt på en bana och tuta på alla bilar ;)

Har hänt några saker bara, exempelvis att jag korsade en väg så en bil, som jag inte tänkte på att den var där, måste tvärnita.

Sen har jag kört halft ner i diket och nästan voltat :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Den tyska motorvägen.. Man köra hur fort man vill (ej vårdslöst).. Dock så föreslår tyskarna att man får köra högst 150km/h, men det finns ingen lag på det..

Det fortaste jag åkt där var 200km/h med min far.. i sverige 205km/h med en kompis och det snabbaste jag själv har kört var 170km/h..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor