Jump to content

Jazz Rapporterar

Jazz
 Share

Recommended Posts

Goddag alla gtasajtare, eller god kvall. Enligt vissa kallor ar klockan 1 nanting medans den ar 17.56 har (7 timmar).

Jag sitter just nu pa ett IT Cafe ca 10 meter bort fran varat hotell, Kinbé och just nu ar vadret molnigt, blasigt och kallt. Jag befinner mig i Playa Del Carmen i Mexico (som VaXXor ocksa skulle infinna sig, tyvarr vet jag inte om det stammer langre) Jag har nu varit har i 3 dagar, och det ar underbart, forutom idag pga vadret och att jag ar solbrand ungefar overallt. Playa del carmen ar en valdigt underlig by, det finns for mycket taxis (klockan 23.00 kan du hitta 10 stycken pa parkeringen, tomma!) for mycket poliser (dom brukar hanga nere vid stranden i grupper om 7-8 stycken! Allihopa har uzis och skottsakra vastar) och fulla engelsman. Om du vill kopa ett par flipflopps sa lar det kosta dig 400 pesos, dvs ca 380 svenska (!) Alltsa ar priserna skyhoga. Dessutom ar det daligt med frukost stallen. Pa plus sidan sa ar det forstas god mat, en underbar strand, trevliga spanjorer och otroligt rena gator.

Mer har jag tyvarr inte hunnit uppleva, med vad jag vet sa kommer vi besoka Cichi Nitzá (Stavning?). "Cichi Nitzá" ar ett i princip orort gammalt maya tempel. Dessutom ska vi snorkla och kanske bada i Cenotes. For dig som inte vet vad en Cenote ar sa ar det ungefar som ett undegjordiskt badhus. Jag ger er den fulla informationen nar jag ar tillbaka hemma. Que los pases bien! :P

El Jazzor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor