pKz Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Ska köpa rosor till en tjej. Annars är ju bara alla hjärtansdag något som affärerna har hypat, så att de ska tjäna pengar, precis som Halloween. Eller så firar man för att en kung tog med sig sin Valentin (Älskare), för första gången på 1600-talet och köpte blommor till henne. Därav namnet Valentins day på engelska, och man visar att man bryr sig om någon. @ Halloween så är det ju en gamla sed från andra länder där man klär sig så läskigt för att skrämma bort onda andar, även där något som man kan visa att man vill skydda sin familj mot onda andar. Så allt har en mening som vi firar, inte att affärerna vill tjäna pengar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Ja, får bazz, abo ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Klurigt att fira den när jag fyller år på samma dag. Har därför aldrig firat den i sitt rätta syfte. Vote: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Klurigt att fira den när jag fyller år på samma dag. Har därför aldrig firat den i sitt rätta syfte. Vote: Nej. Holy holy. Jag känner också en som fyller år på den dagen. Är du hon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Holy holy. Jag känner också en som fyller år på den dagen. Är du hon? Självklart. ALLA som fyller år på den dagen är samma person. I själva verket finns inte den personen. Utan allt är i ditt [OND BASRÖST]HUVUD![/OND BASRÖST] *Rättar till manchetten* Jag är onekligen lite förvirrad idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Självklart. ALLA som fyller år på den dagen är samma person. I själva verket finns inte den personen. Utan allt är i ditt [OND BASRÖST]HUVUD![/OND BASRÖST] *Rättar till manchetten* Jag är onekligen lite förvirrad idag. Jag ber om ursäkt trots att jag inte förstår vad du menar. Men va trevligt att du är hon då (: Men jag säger inte vad du ska få av mig, det blir en överraskning. Grattis förresten ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 OM jag hade haft en tjej kanske jag hade köpt något hjärt grej till henne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 OM jag hade haft en tjej kanske jag hade köpt något hjärt grej till henne Du kan köpa något till mig istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 (redigerad) Jag hatar Alla hjärtans dag. Man går ju alltid runt och är rädd för någon ska hoppa på en och pussa mig , tjejbasiller Det skulle vara värre om man hade en tjej, för då måste man ju köpa något och så är man skit rädd för att hon inte ska tycka om den...herre Tur att man inte har en tjej på hjärte dagen, tror jag... Jag känner mig så ensam :'( Redigerad 10 februari, 2006 av .:Gurkan:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Funderar på att överraska en tjej med en ros så där vackert romantiskt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Eller så firar man för att en kung tog med sig sin Valentin (Älskare), för första gången på 1600-talet och köpte blommor till henne. Därav namnet Valentins day på engelska, och man visar att man bryr sig om någon. @ Halloween så är det ju en gamla sed från andra länder där man klär sig så läskigt för att skrämma bort onda andar, även där något som man kan visa att man vill skydda sin familj mot onda andar. Så allt har en mening som vi firar, inte att affärerna vill tjäna pengar på. Käre pKz, jag visste mycket väl det där, har nmligen forskat om båda två i skolan Men, det är fortfarande affärerna som har blåst upp det här och hyppat det och gjort det till att man ska köpa massa grejor till varandra för att de ska tjäna pengar. Tror du själv Valentin tänkte att det skulle bli så här idag bara för att han gjorde så? Förresten så hade du fel, helt fel, St. Valentin var en munk(eller något annat kyrkligt) som skulle avrättas för att han var kristen.. Och när han satt i fängelset så lyckades han skicka en lapp till sin älskarinna, som jag tror var någon av de som hade beslutat att han skulle avrättas. På lappen stod det det "Från din Valentin". Så föddes Alla hjärtansdag, haha, verkligen inte som du sa.. Var fick du det ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Blandade känslor inför alla hjärtans dag 2006. En högtid konstruerad av gratulationkortsföretagen, som bara får folk på dåligt humör. Vad tror du? Bwaha! Ibland måste man slå ett slag för Eternal sunshine of a spotless mind . You dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Varför ska man göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Käre pKz, jag visste mycket väl det där, har nmligen forskat om båda två i skolan Men, det är fortfarande affärerna som har blåst upp det här och hyppat det och gjort det till att man ska köpa massa grejor till varandra för att de ska tjäna pengar. Tror du själv Valentin tänkte att det skulle bli så här idag bara för att han gjorde så? Förresten så hade du fel, helt fel, St. Valentin var en munk(eller något annat kyrkligt) som skulle avrättas för att han var kristen.. Och när han satt i fängelset så lyckades han skicka en lapp till sin älskarinna, som jag tror var någon av de som hade beslutat att han skulle avrättas. På lappen stod det det "Från din Valentin". Så föddes Alla hjärtansdag, haha, verkligen inte som du sa.. Var fick du det ifrån? Tyvärr, så hade jag INTE haft det där i skolan, utan tog det bara på "rak hand". Men en sak jag vet, är att det finns en massa olika "Valentins", han kanske var en anka som sa "VALENTIN, MÖP MÖP". Nu var det så att jag läste någonstans att han var en kung, som tog med sig sin fru, a.k.a Valentin på en dans, och köpte saker till denna dam, och alla män såg i sin tur, hur glad flickvännen var. Därmed började vi köpa grejor till varandra. @Affärerna: Jovisst, dom kanske har blåst upp det. Men dom måste kunna tjäna pengar dom med, tro mig, jag vet. Det finns fler människor som vill visa att man gillar någon, men du kanske hellre köper lite extra RAM till datorn? Som sagt, det finns flera olika Valentin-historier, den du hört, har nog läraren sagt till dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Vote: Lite. Jag är extra paranoid den dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Jag måste bjuda min tjej på kina mat >_z Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Får geléhjärtan av mamma. Annars är det inget speciellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Blandade känslor inför alla hjärtans dag 2006. En högtid konstruerad av gratulationkortsföretagen, som bara får folk på dåligt humör. Vad tror du? Bwaha! Ibland måste man slå ett slag för Eternal sunshine of a spotless mind . You dig? True, true. Själv ska jag sitta och lyssna på My Bloody Valentine hela dagen. Fuck yeah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sofie Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Kärleks trams.. Men det kan ju vara bra, då är väl alla par sams 1 dag på året.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Kärleks trams.. Men det kan ju vara bra, då är väl alla par sams 1 dag på året.. Menar du att man bråkar annars eller förstår jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts