jaeger Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Har vi någon boktråd här? Hursomhelst, här skriver vi om böcker vi läser och tipsar om dem eller totalsågar dem. Just nu läser jag Dumskallarnas Sammansvärjning, riktigt skön, är dock inte klar med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Läser Hector Servadacs resor i rymden av Jules Verne i skolan. Den är lite småskum... gillar den och hatar den på samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Läser just nu Innan Frosten av Henning Mankell, när jag är klar med den har jag läst alla Wallander böckerna Den är rätt bra, fast tycker det är lite småtråkigt att man följer Linda som huvudperson istället för Kurt. Föresten, borde inte denna ligga i Allmänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Damn, jag läste en massa böcker förut men nu har mitt bokintresse svalnat kraftigt. Iallafall, den senaste bocken jag läste var Artemis Fowl: Slipad Opal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Den boken jag läser nu(i skolan) är "High Fidelity", handlar om nån kille som äger en skivbutik och har en hel del problem i sitt privatliv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Stjärnskott 8 Ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Just nu läser jag sagan om konungens återkomst den äger nån som kan tipsa om nå böcker som liknar LOTR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Är väldigt inne på biografier av olika band jag gillar...läser om ramones nu...har tidigare läst om Maiden och Lemmy Kilmister(täcker även motörhead som ni förstår...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 (redigerad) Personligen började jag läsa Karl Marx- Texter I Urval. Underhållande stycke på baksidan av boken: "Är det något jag vet så är det att marxist det är jag inte" utbrast Karl Marx under sina sista levnadsår ställd inför vantolkningar av hans skrifter. Tough life. Redigerad 9 februari, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Jag tycker att Artemis Fowl-böckerna är bra. Det är väl inga vuxenböcker utan mer ungdomsböcker. Handlar om en smart kille som vill ta kontakt med vättefolket som bor under jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 John Marsden's böcker om Ellie i kriget i Australien. Mörka Materian Böckerna av Philip Pullman. Da-Vinci Koden. Något som jag verkligen rekomenaderar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Läser "En Värdsomsegling... bla bla bla" på Svenskan nu. Fast jag ska börja på den snart. Fast just nu läser jag "The Dirt: Confessions of the World's Most Notorious Rock Band" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Morsan fick ett par nya böcker från hennes bokklubb idag, bland annat en norsk bok som heter Cirkelns Ände. Boken ska vara som en norsk da Vinci-koden typ, har väldigt höga förväntningar på den boken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 9 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Jag tipsar om Dumskallarnas Sammansväjrning extra mycket till okka. En riktig okkisk bok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 (redigerad) Som någon sa, Den Mörka Materian -triologin av Philip Pullman. Verkligen tre av de bästa böckerna jag någonsin läst. Läs dem! Även "Barnen Baudelaires Olycksaliga Liv" är bra, må jag säga. Eller, ja, bra är de inte, lite dåligt skrivna, men historien är bra. Även boken "Hur kär får man bli?" av... minns inte vad hon heter... Världens sämsta titel, världens fulaste omslag, men väldigt bra skriven. EDIT: "Evakueringen" av Sune Karlsson!! Den är jääävligt bra! Läste den på ett sommarläger 2002 och älskade den... Lite märklig dock. En man vaknar upp en dag, och alla människor utom han och hans lille bebis-son är borta... Redigerad 9 februari, 2006 av Tija Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Håller på att läsa Da Vinci koden, asbra änsålänge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Som någon sa, Den Mörka Materian -triologin av Philip Pullman. Verkligen tre av de bästa böckerna jag någonsin läst. Läs dem! Jo dem har jag också läst, tyckte också om dem! Just nu läser jag Röde Orm som jag fick i julklapp av mamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Jag läser Harry Potter 1 just nu ... jag föredrar hellre filmer men vår svenska lärare tvingar oss läsa något så att vi kan skriva en recension om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Läste Maffians Världs på svenskan, sög kuk rent ut sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Är ingen större bokmal, men på svenskan så har vi i uppgift att läsa Ondskan i några veckor framöver, ganska bra bok faktist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts