Jump to content

Vinter-OS i Turin

Gäst
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En sten räknas som EN poäng.

Och det är det dom stenarna som närmast mitten som räknas som en poäng per sten.

Jag kan göra ett par exemepl här hur poängen räknas.

Gul: Sverige Röd: Norge

Exempel 1

Här får Sverige ett poäng eftersom dom har en sten närmast boet. Och dom andra gula stenarna räknar inte in i poängen eftersom Norges röda stenar ligger närmare.

Exempel 2

Här får Sverige tre poäng eftersom dom har tre stenar närmast bo.

Hoppas du förstår. ;)

Ja nu kan jag det tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerande! Mot Lettland och allt! Men han var faktiskt starkare än vad jag hade påstått, fast jag står för det jag säger. Jag vill ha Nylander istället för Foppa i truppen.

Han har inte spelat på en månad, Då är 2 poäng bra

Nyllet borde komma med, Men han borde ersätta J.Jönsson så skulle checking line få en vass avslutare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 poäng är bra.

Sen håller jag med dig om Nylander där. Jörgen Jönsson är ju ett skämt, han är precis som Ronnie Sundin t.o.m för gammal för Elitserien. Jag vill absolut inte se honom i truupen.

Fast han i samma line med Sedinarna skulle ju vara ganska roligt:

Vi har alltså Henrik till vänster. Jörgen i mitten. Daniel till höger. Fetisov, Larionov och Makarovs röda superkedja kan slänga sig i väggen. Sveriges nya röda superkedja är nu komplett.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 poäng är bra.

Sen håller jag med dig om Nylander där. Jörgen Jönsson är ju ett skämt, han är precis som Ronnie Sundin t.o.m för gammal för Elitserien. Jag vill absolut inte se honom i truupen.

Fast han i samma line med Sedinarna skulle ju vara ganska roligt:

Vi har alltså Henrik till vänster. Jörgen i mitten. Daniel till höger. Fetisov, Larionov och Makarovs röda superkedja kan slänga sig i väggen. Sveriges nya röda superkedja är nu komplett.

Haha! Fullträff! Men, Larionov spelar i Brunflo nu, Akta dig om du inte vill ha en sovjetisk smocka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du eller?!

Jönsson är jäkligt bra i defensiven, även om han inte gör mycket poäng så är han jäkligt duktig.

Jag tycker iallafall inte han har övertygat så mycket hittils. Fast jag tror nog kanske vi behöver en som Jörgen i Sveriges spel ändå. För det är ju i försvaret vi behöver stärka oss till slutspelet, och om nu han är en sådan duktig försvarsarbetare så kanske han behövs.

Men jag har mest sätt han fläpprat med pucken och inte alls slitigt som Modin, Sundin, Holmström och Påhlsson - dom har övertygat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor