Jump to content

Vinter-OS i Turin

Gäst
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Desamma

Veta hur många medaljer man tar på dom senaste OS tävlingarna kallas allmänbildning

Äru dum eller? Man kanske inte följt det för man var på SKOLAN, Ska man inte få fråga då?

Edit: Ditt senaste inlägg, Pissmyror är svarta, Visste du det, Tjejerna var besvikna, Och vem är inte det efter en stortorsk! Men du har väl märkt att Kanada är i en klass för sig eller?

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tjejerna i hockeyn sa till och med sj att dom var grymt besvikna efteråt, typ alla kommentarer tyckte att dom inte var i form, läs på lite innnan du kommer med korkade svar, du hänger ju tydligen inte med mer än i sj matcherna och då är det ju svårt att VETA NÅGOT ALLS.

Vadå läs på, Godfather har ju rätt.

Kanada är en klass för sig, vad jag vet har de aldrig förlorat en landslagsmatch, och oftast så brukar det vara så att de vinner med många mål, likt matchen mot Sverige.

Snälla, sluta tjata om allmänbildning hit och dit, det tillhör inte allmänbildning att veta hur många medaljer Sverige tagit i OS, dels för att vi (som Godfather sa) går i skolan och inte har möjlighet att kolla, och dels för att de inte har sagt hur många medaljer vi tagit, de har bara räknat upp guldmedaljerna och Anjas brons vad jag vet.

På tal om Anja, du nämde att hon är dålig för sin tredjeplats, du ska veta att det var Anjas sämsta gren hon åkte i igår när hon tog bronset.

Det stog i tidningen att hon inte hade tagit någon medalj i år i den grenen och kommer in i OS och gör just det.

Dessutom kunde hon likagärna ramlat ungefär halvvägs när hon korsade skidorna, trots det lyckades hon både stå upp och klara tredjeplatsen, jag tycker du ska vara glad över Anjas brons och sluta tjuta över de två missade pallplatserna över henne.

Argumentera inte emot tidningen för där har du ingen större chans.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanada är en klass för sig, vad jag vet har de aldrig förlorat en landslagsmatch, och oftast så brukar det vara så att de vinner med många mål, likt matchen mot Sverige.

Snälla, sluta tjata om allmänbildning hit och dit, det tillhör inte allmänbildning att veta hur många medaljer Sverige tagit i OS, dels för att vi (som Godfather sa) går i skolan och inte har möjlighet att kolla, och dels för att de inte har sagt hur många medaljer vi tagit, de har bara räknat upp guldmedaljerna och Anjas brons vad jag vet.

På tal om Anja, du nämde att hon är dålig för sin tredjeplats, du ska veta att det var Anjas sämsta gren hon åkte i igår när hon tog bronset.

Det stog i tidningen att hon inte hade tagit någon medalj i år i den grenen och kommer in i OS och gör just det.

Dessutom kunde hon likagärna ramlat ungefär halvvägs när hon korsade skidorna, trots det lyckades hon både stå upp och klara tredjeplatsen, jag tycker du ska vara glad över Anjas brons och sluta tjuta över de två missade pallplatserna över henne.

Wörd!

Nu måste domarna ta sig i kragen, döma bort våra mål sådär

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämn nån som går i Skolan 24 timmar om dygnet? att man går i skolan är en kass ursäkt för att slippa en massa saker och som man kag använda när man varken orkar eller bryr sig om vissa saker, man kan läsa i tidningar, höra på radion och om man hänger med och kollar på TV så brukar dom som kommenterar nämna det MINST ett par gånger om dan. Det är ett OS så antalet medaljer brukar dom nämna ganska ofta, ganska osannolikt att dom inte skulle gjort det så här långt fram i tävlingarna, visst sen kanske man inte följer OS men det är ju en helt annan sak.

Angåenda Anja, kom igen det har gått knappt 2 månader på den här säsnongen, tror du att ja e så dum att ja räknar med att hon ska vinna allting eller, om du tror det så ne det ju DU som har för höga krav. Hon körde dessutom in på bättre tider på träningen vilket vissar att hon har potens att komma högre upp i placering.

Ok så allt du säger citerar du från en tidning eller? ok det låter ju bra, vi behöver knappast fler som är så blinda att dom följer och tror på varenda ord som tidningar skriver om, du kanske argumenterar likadant när det gäller andra saker, att tidningar alltid är dom som vet bäst och allt annat är fel, det e ju den uppfattningen man får i allafall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämn nån som går i Skolan 24 timmar om dygnet? att man går i skolan är en kass ursäkt för att slippa en massa saker och som man kag använda när man varken orkar eller bryr sig om vissa saker, man kan läsa i tidningar, höra på radion och om man hänger med och kollar på TV så brukar dom som kommenterar nämna det MINST ett par gånger om dan. Det är ett OS så antalet medaljer brukar dom nämna ganska ofta, ganska osannolikt att dom inte skulle gjort det så här långt fram i tävlingarna, visst sen kanske man inte följer OS men det är ju en helt annan sak.

Angåenda Anja, kom igen det har gått knappt 2 månader på den här säsnongen, tror du att ja e så dum att ja räknar med att hon ska vinna allting eller, om du tror det så ne det ju DU som har för höga krav. Hon körde dessutom in på bättre tider på träningen vilket vissar att hon har potens att komma högre upp i placering.

Ok så allt du säger citerar du från en tidning eller? ok det låter ju bra, vi behöver knappast fler som är så blinda att dom följer och tror på varenda ord som tidningar skriver om, du kanske argumenterar likadant när det gäller andra saker, att tidningar alltid är dom som vet bäst och allt annat är fel, det e ju den uppfattningen man får i allafall

Man går inte i skolan 24 timmar om dyngnet... Men man kanske håller på med läxor Under tiden OS är... Tänkt på det?v (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men jag menar att alla inte kan se dem matcher/åk som går på TV under tiden dem är i skolan, t ex Sveriges match mot Kazakstan gick ju under skoltid.

Visst de visar efter, men sammanfattningen av dagen har dem först i slutet av sändningen, runt elva till tolv där någongång.

Jag sitter uppe tills dess och kollar eftersom jag orkar upp på mornarna ändå, en del måste gå och lägga sig tio till halv elva annars orkar de inte upp, då missar dem sammanfattningen och också vad som har hänt under dagen då de inte sett på TV:n.

Nej, jag hoppas inte du är så dum att du tror Anja ska vinna allting hela tiden.

Jag har inte sagt att jag tror det, jag hyllar hennes tredjeplats som en stark insats eftersom att det inte är hennes bästa gren.

Ja, ibland presterar man bättre på träning än vad man gör på tävling, under tävling kan det komma nervositet som stör, spåren i backen från åkarna innan kan störa, det gör det inte under träning.

Så ibland presterar man bättre under träningarna.

Nej, jag citerar inte allt jag skriver ifrån tidningar.

Jag tror inte heller på vartenda ord som står i en tidning, men varför skulle de ljuga om OS, och vilka grenar som Anja är bäst på ?

Jag ser ingen mening i att ljuga om det, eller bara "förvränga sanningen" alltså tror jag på just dem orden.

Som sagt, jag argumenterar inte från en tidning jämt, utan jag satt och läste om Anja när jag såg din post, och ville bara nämna att det inte är hennes bästa gren och att det var en bra prestation hon gjorde.

Jag vet mycket väl att tidningar ljuger titt som tätt, fast morgontidningar innehåller mer fakta och sanningar än vad en kvällstidning gör.

Det var en morgontidning jag satt och läste i så jag förstår inte för mitt liv varför i hela friden de skulle villja förvränga sanningen.

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nu är det damkronorna jag pratar om.

Fast du kanske snackade om damkronorna först och sedan bytte till trekronor :wacko:

I alla fall tycker jag att det är bra att foppa är på, men bara om han är 100%:ig, annars så gör han ingen större nytta :wub:

Ja, jag pratade om damerna först och herrarna sen :nuke:

Men som sagt hoppas bara inte foppa spelar utan att känna sig helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor