pKz Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Ho- hum, något åt den stilen. Heahea, ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 På svenskan skrev jag 2 ( )sidor om hur livsviktigt jag tycker pengar är Hatten av till x_simpa_x som fixade "rubrikerna" åt mig kvällen innan, så att jag kunde lugna mina nerver och tänka ut lite i förväg. Dock tänker jag inte utnyttja mattefacit om ni fixar det. Så lågt sjunker jag inte. Bara så att ni vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Hur jävla svårt ska matten vara egentligen. Det är ju pisse enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Hatten av till x_simpa_x som fixade "rubrikerna" åt mig kvällen innan, så att jag kunde lugna mina nerver och tänka ut lite i förväg. Varsågod och tack och alla vänliga ord man kan tänka sig. Jag har legat på latsidan vad gäller försöken till att få tag i nästa NP. Dels har jag haft mycket läxor att ta igen och dels så har vi tränat en massa under veckan. Men jag ska se vad jag kan göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Det slog mig att vi inte har fått veta något om det muntliga provet i svenskan.. jag menar hur svårt kan det vara att prata..på svenska??..och hur lång tid kommer det ta? eller förresten slog det mig att vi kanske ska ha mer som en diskussion om ensam och utanför-jihad-tramset? aah, jag har verkligen ingen aning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Kom igen leta fram matte facit nu =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 (redigerad) Vad är det lärarna bedömmer vid det muntliga delprovet, egentligen? Är det vilka ordval och vilken flytning i språket man nyttjar samt hur pass aktiv i diskutionen man är, som är av stor vikt? De bedömmer säkerligen vilket vis man formulerar sig - om man gör sig förstådd bra och så vidare. Redigerad 11 februari, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Vad är det lärarna bedömmer vid det muntliga delprovet, egentligen? Är det vilka ordval och vilken flytning i språket man nyttjar samt hur pass aktiv i diskutionen man är, som är av stor vikt? De bedömmer säkerligen vilket vis man formulerar sig - om man gör sig förstådd bra och så vidare. Hurpass aktiv du är i disskusionen och hurpass övertygande dina argument är tror jag de utgår ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Vad är det lärarna bedömmer vid det muntliga delprovet, egentligen? Är det vilka ordval och vilken flytning i språket man nyttjar samt hur pass aktiv i diskutionen man är, som är av stor vikt? De bedömmer säkerligen vilket vis man formulerar sig - om man gör sig förstådd bra och så vidare. Min lärare skulle bedömma hur aktiv man är, så man inte bara sitter tyst och inte säger någonting. Givetvis ska man vara seriös och komma med bra svar och uttalanden så man inte fjantar sig. Men mest skulle hon kolla på så man inte bara satt tyst och inte sa ett enda ord, utan man skulle säga vad man tyckte. Wtf ? Jag talar i dåtid fast vi inte ens har haft det där än ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Hurpass aktiv du är i disskusionen och hurpass övertygande dina argument är tror jag de utgår ifrån. Ojoj. det blir inga problem för mig då.. Jag tror dock att jag är lite för muntligt aktiv på lektionstid.. låter aldrig nån annan snacka [skryt]MVG-läge alltså!!!, respekt![/skryt] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Ojoj. det blir inga problem för mig då.. Jag tror dock att jag är lite för muntligt aktiv på lektionstid.. låter aldrig nån annan snacka [skryt]MVG-läge alltså!!!, respekt![/skryt] För min del kommer det att gå tvärtom. Jag uttrycker mig gärna inte med/för andra personer verbalt. Jag blir jämnt nervös, börjar skaka, talar otydligt och i värsta fall lägger en brun korv i byxorna vid sådana skeenden. Slutet är mö' nära nu, AzZå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 För min del kommer det att gå tvärtom. Jag uttrycker mig gärna inte med/för andra personer verbalt. Jag blir jämnt nervös, börjar skaka, talar otydligt och i värsta fall lägger en brun korv i byxorna vid sådana skeenden. Slutet är mö' nära nu, AzZå. Träligt .. det är skitskumt.. såndär är jag när jag ska stå framför klassen och ha föredrag.. men när jag sitter vid min bänk kan jag hålla världens diskussioner utan att känna mig nervös/röd i fejset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Träligt .. det är skitskumt.. såndär är jag när jag ska stå framför klassen och ha föredrag.. men när jag sitter vid min bänk kan jag hålla världens diskussioner utan att känna mig nervös/röd i fejset. Visserligen finns det en större "trygghet" att känna av då man sitter vid sin bänk, så även för mig, men bekväm känner jag mig då rakt på sak inte. Då konfronteras man ju inte på samma vis med andra personer - man tvingas inte se dem in i ansiktet - även om dem man talar till kanske ger en samma bemötande oavsett man håller föredrag eller ger ut en kortare kommentar i en debatt från sin skolbänk. Weird as fuck. Kalla in en psykolog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Jag har börjat snacka riktigt mycket muntligt nu på skolan, när ingen vågar så visar jag för alla andra att det inte är någon fara. Sen lägger man till ett skämt då och då, så läraren börjar skratta. ; ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2006 Ehm..har någon (hint: X_simpa_X), möjligtvis sniffat upp fler facit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2006 Ehm..har någon (hint: X_simpa_X), möjligtvis sniffat upp fler facit? Jag ska fixa matteprovet dagen innan, jag får inte tag på det tidigare. Men dagen innan så kommer matteprovet läggas ut på sajten. Hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2006 Jag ska fixa matteprovet dagen innan, jag får inte tag på det tidigare. Men dagen innan så kommer matteprovet läggas ut på sajten. Hoppas jag. Låter finfint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2006 Hur jävla svårt ska matten vara egentligen. Det är ju pisse enkelt. Matten verkar ju asenkel, tittade lite på gamla nationella matteprov, och det var väldigt enkelt. Det är mer "logiskt tänkande" tror jag, iaf på dom jag kollade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 16 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2006 Gjorde 3 timmarsprovet i tisdags, skrivprovet vill säga. 4½ sida om vändpunkt, icke svårt. Nästa vecka blire läsförståelse. Har som sagt vart sjuk så proven har undgått mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts