Jump to content

Nationella Proven / Svenska

.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 178
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den delen tror jag är rätt lätt, man kommer få sitta

i grupper och diskutera om liknande ämnen. :)

Jaha, men det behöver man inga svar och frågor till, bara att säga vad man tycker och tänker.

Sånt har jag lätt för, bara att gapa och skrika litegrann så blir de andra tysta så man får prata ifred ^^, Haha

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla nior gör det vid samma tillfälle. Måste varit en förberedelse du gjort. (Såvida du inte leker rolig, och går på gymnasiet, vill säga).

Inte den muntliga biten då det är lite svårare att fuska på den biten och eftersom det dessutom görs i små grupper kommer ju dom som va först ha väldigt lång tid att berätta för sista gruppen hur det gick till, så det spelar ingen roll om nån gör det vid annat tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går inte i nian, men jag tycker att nationella proven är så "över reklamerade"..

Finns inte många lärare som använder dom proven för att sänka någon, snarare tvärtom. Hade IG i nationella i matten, fick ändå G i betyget...

Nej, men det är ju som sagt en riktigt stor chans att höja sina betyg.

Därför är det spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj? Överbevisad tre gånger. Okej, jag ger mig. Vi ska ha vårt muntliga prov efter sportlovet. Däremot pratade jag med min lärare, och han sa att det skriftliga var 160 minuter i hela landet och inte 180. När jag sa att ni sagt det sa han: "Så bra att internet ljuger ibland då.".

"En kille på GTASajten sa att det var 180 minuter, är det sant?? :'( "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor