Siana Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 180 minuter är det väl ändå ? Jolt är ett måste ^^ Sedan måste man ha några kilo godis. 160. 2 timmar och 40 minuter. Jag köpte också godis, men åt upp ganska mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 160. 2 timmar och 40 minuter. Jag köpte också godis, men åt upp ganska mycket. Är det inte 3 timmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Nytt prov imorgon! 160 minuter smakar fint. I varje fall med Jolt. Wub på det. ...Och jag har studiedag imorgon, ledig med andra ord. Men det känns segt att behöva komma tillbaka på fredag för att skriva en uppsats hela förmiddagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 160. 2 timmar och 40 minuter. Jag köpte också godis, men åt upp ganska mycket. Jaja, vi har 180 minuter, tre timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Jag har köpt bananer! Ska äta dem som Jimmy Pop gör i One Fierce Beer Run, för att irritera min Sockertopp. (:!!! Nej, men skämt åsido, det ska bli väldigt spännande imorgon... Älskar prov!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Jag har köpt bananer! Ska äta dem som Jimmy Pop gör i One Fierce Beer Run, för att irritera min Sockertopp. Nej, men skämt åsido, det ska bli väldigt spännande imorgon... Älskar prov!! Hur kan du? :'( Nej men, jag är rätt nervös inför det imorgon. (:!!! Kan man inte få veta temat i förväg!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Hur kan du? :'( Nej men, jag är rätt nervös inför det imorgon. Kan man inte få veta temat i förväg!? Så att du kan planera vad du ska skriva in i minsta detalj hemma och därefter glida in på provet och skriva så att pennan ryker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 (redigerad) 1. världens fattigdom 2. något viktigt i ditt liv 3. Ditt bostadområde Detta är de tre sakerna (Välj 1) du skall skriva om på nationella proven i svenska på Torsdag. Skicka vidare elelr dom här: ämnen till uppsatsen imorgon : - vändpunkt - livsviktig - ny i x-köping - ensam är inte alltid stark Någon som känner för att tacka mig ? Lätt att jag tar 2:an. Redigerad 8 februari, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Så att du kan planera vad du ska skriva in i minsta detalj hemma och därefter glida in på provet och skriva så att pennan ryker? Precis! (:!!! Nej, skojade bara. Aja, rätt svårt att sätta sig ner och skriva 5 googolplexian stycken sidor om t.ex drömmar eller wtf de nu är i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Skicka vidare elelr dom här: ämnen till uppsatsen imorgon : - vändpunkt - livsviktig - ny i x-köping - ensam är inte alltid stark Vad menas med det? Om det är real så schyst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Inte direkt någon större hemlighet att facit osv ligger upp flera dagar i förväg, har haft Svenska A ungefär en veckas tid (Under ytan häftet som en .pdf och svaren som .txt) ämnena till imorrn är dom som simpa sa, kommer förmodligen få matte proven snart... säg till om ni vill ha sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 8 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 1. världens fattigdom 2. något viktigt i ditt liv 3. Ditt bostadområde Detta är de tre sakerna (Välj 1) du skall skriva om på nationella proven i svenska på Torsdag. Skicka vidare elelr dom här: ämnen till uppsatsen imorgon : - vändpunkt - livsviktig - ny i x-köping - ensam är inte alltid stark Någon som känner för att tacka mig ? Lätt att jag tar 2:an. Vadå, jag fattar inte, ska man välja t.ex 2: Något viktigt i ditt liv och sedan ta ett ämne som livsviktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Vadå, jag fattar inte, ska man välja t.ex 2: Något viktigt i ditt liv och sedan ta ett ämne som livsviktigt? Du väljer ett av ämnena 1 - 2 - 3 Sedan skriver du helt enkelöt om dem. Dem undre ämnena är vad jag har uppfattat några alternativ om man inte kommer på något att skriva om av dem andra tre. Jag tror det är det riktiga, med tanke på att jag satt inne med frågorna till det i tisdags och alla dem stämde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Efter lite sökande: 1. Vändpunkt En händelse kan vara stor och livsavgörande för en person men verka obetydlig för andra. Det kan gälla en flyttning, en förlust att man måste ha tandställning - eller att ha ställt upp i en tävling, börja med en ny sport, uppträtt inför publik läst en fantastisk bok och mycket annat. Tidskriften Tänk om! Ger ut et temanummer om livsavgörande händelser i människornas liv . Du har något att skriva om. Du får själv välja den genre som passa - kanske en berättelse eller krönika 2. Livsviktigt Vad är en viktigt för en människa? Räcker det med materiell val färd, snygga kläder och ordning och reda i samhället? Hur viktigt är det med kamratskap, intresse, engagemang och frihet? Ett förlag vill ge ut en bok där ungdomar och vuxna skriver om vad som är viktigt i livet. Skriv i ditt kapitel om vad som är viktigast för dig just nu. 3. Ny i X-köping vad gör jag på fritiden? Nyinflyttande på din ort behöver reda på vad de kan göra på fritiden. Lokaltidningen planerar nu en bilaga om fritid. Inte bara journalister utan också studerande i kommunens skolor kommer att skriva i fritidslivet. Skriv en artikel till fritidsbilagan och beskriv på ett lockande sätt två eller tre av de aktiviteter som finns på din ort. Motivera fördelarna med just detta. Utgå gärna från egna erfarenheter 4. Ensam är inte alltid stark! I texthäftet möter du ensamma personer som får styrka av musik och genom sin fantasi. Men ofta är samarbete nödvändigt: I lagsporter, i bandet eller i teatergruppen. Samarbete och gemenskap är också meningsfullt och viktigt för dem som arbetar för andra, ideelt och politiskt. Du vill skriva en artikel till skoltidningen och berätta om en händelse eller projekt som aldrig hade gått att genomföra utan samarbete och sammanhållning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Fan också. Jag hade velat haft mer tid när man svarade på frågorna igår, när det var typ 20 minuter kvar hade jag två sidor kvar. Fick stressa igenom skiten. VIlle ju skriva utförligt och MVG-aktigt på alla frågor. Fitta. Aja, imorgon blir det uppsats. Hoppas den går bättre. Ska fan ha ett MVG i Svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 (redigerad) Efter lite sökande: 1. Vändpunkt En händelse kan vara stor och livsavgörande för en person men verka obetydlig för andra. Det kan gälla en flyttning, en förlust att man måste ha tandställning - eller att ha ställt upp i en tävling, börja med en ny sport, uppträtt inför publik läst en fantastisk bok och mycket annat. Tidskriften Tänk om! Ger ut et temanummer om livsavgörande händelser i människornas liv . Du har något att skriva om. Du får själv välja den genre som passa - kanske en berättelse eller krönika 2. Livsviktigt Vad är en viktigt för en människa? Räcker det med materiell val färd, snygga kläder och ordning och reda i samhället? Hur viktigt är det med kamratskap, intresse, engagemang och frihet? Ett förlag vill ge ut en bok där ungdomar och vuxna skriver om vad som är viktigt i livet. Skriv i ditt kapitel om vad som är viktigast för dig just nu. 3. Ny i X-köping vad gör jag på fritiden? Nyinflyttande på din ort behöver reda på vad de kan göra på fritiden. Lokaltidningen planerar nu en bilaga om fritid. Inte bara journalister utan också studerande i kommunens skolor kommer att skriva i fritidslivet. Skriv en artikel till fritidsbilagan och beskriv på ett lockande sätt två eller tre av de aktiviteter som finns på din ort. Motivera fördelarna med just detta. Utgå gärna från egna erfarenheter 4. Ensam är inte alltid stark! I texthäftet möter du ensamma personer som får styrka av musik och genom sin fantasi. Men ofta är samarbete nödvändigt: I lagsporter, i bandet eller i teatergruppen. Samarbete och gemenskap är också meningsfullt och viktigt för dem som arbetar för andra, ideelt och politiskt. Du vill skriva en artikel till skoltidningen och berätta om en händelse eller projekt som aldrig hade gått att genomföra utan samarbete och sammanhållning Woot?? Är det där frågorna?? Var inte frågorna dom som x simpa x skrev, eller är jag helt ute och cyklar. Förklara mer. Exakt vilka frågor kommer att komma. Och hur kan ni veta att dom kommer att komma? Redigerad 8 februari, 2006 av Gtamama Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Woot?? Är det där frågorna?? Var inte frågorna dom som x simpa x skrev, eller är jag helt ute och cyklar. Förklara mer. Exakt vilka frågor kommer att komma. Och hur kan ni veta att dom kommer att komma? Åh herre. Det är inga frågor, du ska välja ett ämne och skriva om det. Jag sade alla ämnen som man kunde välja på, och dibel förklarade fyra av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 (redigerad) Åh herre. Det är inga frågor, du ska välja ett ämne och skriva om det. Jag sade alla ämnen som man kunde välja på, och dibel förklarade fyra av dem. Åh herre Ursäkta då mr. perfect. jag kanske inte fattade! Ursäkta mig så himla mycket. Redigerad 8 februari, 2006 av Gtamama Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Man ska välja nåt av: "1. världens fattigdom 2. något viktigt i ditt liv 3. Ditt bostadområde Detta är de tre sakerna" och sen ett ämne till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Man ska välja nåt av: "1. världens fattigdom 2. något viktigt i ditt liv 3. Ditt bostadområde Detta är de tre sakerna" och sen ett ämne till det? Jag fattar inte heller. Dom har skrivit så otydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts