Jump to content

Nationella Proven / Svenska

.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 178
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dessa prov är bra för framtiden. Många tycker att det är läskigt med nationellaprov då de är betygsättande, men ta det lugnt så kommer det att gå bra. Vet ej hur många ni har gjort än. Har alltid haft svårt för mattematik och har alltid varit svag i det men det gick nett och jämnt - som tur var. Svenskan och egelskan har jag inga större svårigheter i eller jag hade i alla fall inte då.

Det jag vill komma fram till är att man icke skall vara ängslig för dessa prov. Eljest är å andra sidan det värsta som kan ske att man får gå IV(Individuellalinjen) eller gå om niondeklass.

Kände för att lägga till lite andra ord nu när jag nyss läste pkz inlägg emot okka :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa prov är bra för framtiden. Många tycker att det är läskigt med nationellaprov då de är betygsättande, men ta det lugnt så kommer det att gå bra. Vet ej hur många ni har gjort än. Har alltid haft svårt för mattematik och har alltid varit svag i det men det gick nett och jämnt - som tur var. Svenskan och egelskan har jag inga större svårigheter i eller jag hade i alla fall inte då.

Det jag vill komma fram till är att man icke skall vara ängslig för dessa prov. Eljest är å andra sidan det värsta som kan ske att man får gå IV(Individuellalinjen) eller gå om niondeklass.

Kände för att lägga till lite andra ord nu när jag nyss läste pkz inlägg emot okka :ermm:

Förstog allt endå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var tydligen några ungar på en skola som fått tag på ett facit. Någon som sett/läst något om detta?...det va bara en i klassen som sa det (en väldigt opolitlig dock) :ermm:

Om jag inte minns helt åt helvetes fel så skickar man väl in svaren till Skolstyrelsen, som rättar dem? Så facit finns inte bland lärarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var tydligen några ungar på en skola som fått tag på ett facit. Någon som sett/läst något om detta?...det va bara en i klassen som sa det (en väldigt opolitlig dock) ;)

Är det inte "fett med svårt" att använda facit till exempelvis - uppsatser?

Det är ju inget rätt och fel på en uppsats. Däremot kan man bedöma hurvida den är bra eller inte och det är ganska svårt för en såkallad - opålitlig - grabb att göra.

@pKz,

Jag tror att lärarna har facit.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte "fett med svårt" att använda facit till exempelvis - uppsatser?

Det är ju inget rätt och fel på en uppsats. Däremot kan man bedöma hurvida den är bra eller inte och det är ganska svårt för en såkallad - opålitlig - grabb att göra.

@pKz,

Jag tror att lärarna har facit.

Facit, nja. Jag tror mer dem rättar, precis som du sa, uppsatserna. Jag skrev helt åt helvete på NP, men endå, eftersom jag visat min mening med allt fixade jag ihop ett G+ på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor