chiligr Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag skrev det... Tyckte det var rätt lätt...skönt att knappt hälften av alla texter hade frågor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Konstigt... när min kompis frågade om "vem tänder stjärnorna" var en dikt så sa hon Nej! :S Nehe? Varför är den skriven som en dikt då????? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Skrev idag, var inte speciellt svårt. Blir nog jobbigare med uppsats på torsdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Gjorde det idag. Svenskan och Engelskan är det inga problem med, värre blir det med Matten. Som tur är får man ju ta med sig godis/läsk eller annat gött på proven Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Nehe? Varför är den skriven som en dikt då????? Jag vet inte bara vår lärare som är fucked up :S hon är typ ny ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Aah, those were the days! På uppgiften skrev jag om en missförstådd yngling som satt på ett fik, filosoferade kring dagens ungdom och lyssnade på jazz i sin bandspelare. Hans broder kom in, dom utbytte lite tankar, och gick sedan ut: brorn tände en cigarill. Fine. Väldigt Dostojevskijinspirerad liten novell.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Dossy-texten var ju så fin...! Men var jag den enda som kopplade ihop den med dikten "Efter dagsnyheterna"? Den handlade ju om fantasi kontra verklighet...! Aja... Det var roligt i alla fall! Fast min lärare sa innan att "Om ni är klara innan det gått 80 minuter har ni gjort fel...". Jag var klar efter fyrtio!! Jag fick ångest som fan, men det visade sig att var okej. För han sa sen "Ja, men du är ju såpass duktig...". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtagamer Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Gjorde det i dag.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 9:orna på min skola gjorde NP idag på svenska mellan 8:30-10:10 och På torsdag gör dem det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Dossy-texten var ju så fin...! Men var jag den enda som kopplade ihop den med dikten "Efter dagsnyheterna"? Den handlade ju om fantasi kontra verklighet...! Aja... Det var roligt i alla fall! Fast min lärare sa innan att "Om ni är klara innan det gått 80 minuter har ni gjort fel...". Jag var klar efter fyrtio!! Jag fick ångest som fan, men det visade sig att var okej. För han sa sen "Ja, men du är ju såpass duktig...". Jag var också klar efter 40. De flesta i min klass kom tätt efter. Så att det kan inte ha varit så illa att bli klar vid 40 minuter ^^ Bara tråkigt att sitta och vänta 20 minuter innan man fick gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag gjorde det idag.. kändes lite träligt. men jag borde ha fått ett VG, tycker jag. Det på torsdag är jag så jäävla rädd för! Känner att jag har en jävla press på mig, eftersom jag gjorde en MVG-uppsats i höstas. känns oms att jag måste göra det igen nu.. grejen är bara att jag verkligen behöver lång tid på mig när jag skriver uppsatser. minst 2 veckor. så att skriva under press kommer med största sannolikhet att gå åt helvete.. Är det bara jag som har haft muntligt nationellt prov i engelska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) Jag var också klar efter 40. De flesta i min klass kom tätt efter. Så att det kan inte ha varit så illa att bli klar vid 40 minuter ^^ Bara tråkigt att sitta och vänta 20 minuter innan man fick gå. What? hela min klass satt o skrev i 80 minuter. de flesta hade säkert suttit en kvart till. betyder det att vi är idioter eller bara pluggisar? dubbelpost.. jawohl!( ) Redigerad 7 februari, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZeWoX Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Det lättaste provet jag skrivit på länge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag gjorde det idag.. kändes lite träligt. men jag borde ha fått ett VG, tycker jag. Det på torsdag är jag så jäävla rädd för! Känner att jag har en jävla press på mig, eftersom jag gjorde en MVG-uppsats i höstas. känns oms att jag måste göra det igen nu.. grejen är bara att jag verkligen behöver lång tid på mig när jag skriver uppsatser. minst 2 veckor. så att skriva under press kommer med största sannolikhet att gå åt helvete.. Är det bara jag som har haft muntligt nationellt prov i engelska? Oroa dig inte, det är ju bara att skriva vad man kommer på inom det ämnet vi ska skriva vad det nu är, chilla, tänk på allt godis du kan trycka i dig under lektionstid utan att lärarna kan klaga ^^, Nej men seriöst, jag tror att om du lyckats skriva en MVG uppsats så kan du nog få dina tankar att flöda. Vi har inte haft något Nationellt inom Engelskaområdet hittills. Men dem behöver inte ske på samma dag sa min engelskalärare idag, det är upp till läraren natt bestämma. De muntliga engelskaförhören alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Oroa dig inte, det är ju bara att skriva vad man kommer på inom det ämnet vi ska skriva vad det nu är, chilla, tänk på allt godis du kan trycka i dig under lektionstid utan att lärarna kan klaga ^^, Nej men seriöst, jag tror att om du lyckats skriva en MVG uppsats så kan du nog få dina tankar att flöda. Vi har inte haft något Nationellt inom Engelskaområdet hittills. Men dem behöver inte ske på samma dag sa min engelskalärare idag, det är upp till läraren natt bestämma. De muntliga engelskaförhören alltså. Hehe..tack för ditt stöd Just det ja.. kom på det nu.. det med engelskan, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) Haha, våran lärare visade oss att vi skulle skriva namn och sånt på sista sidan. Då säger hon "Och så ska ni skriva in erat modersmål.." Mer än 90% av min cpklass säger "Vad är modersmåål ? " Och jag börjar asgarva åt deras övernaturliga okunnighet. Visst jag visste att de flesta hade problem med att läsa och stava. Men att kunna ett simpelt ord som "modersmål" trodde jag varenda jävel kunde Redigerad 7 februari, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Någon som hittat vad uppsatsen ska handla om? Jag gjorde mitt på cirkus en halvtimme idag tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Någon som hittat vad uppsatsen ska handla om? Jag gjorde mitt på cirkus en halvtimme idag tror jag. What? vet du vilka rubriker/ämnen som ska vara med? eller jag vet inte om jag fattar.. Du vet väl att man gör uppsatsen i skolan? på torsdag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 What? vet du vilka rubriker/ämnen som ska vara med? eller jag vet inte om jag fattar.. Du vet väl att man gör uppsatsen i skolan? på torsdag? Ja det vet jag väl =P Men det låg ju uppe lite saker om provet vi gjorde idag på vissa trackers tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Konstigt, dom säger att alla ska göra det samtidigt och att alla ska ha samma tid, men det verkar inte stämma riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts