Jump to content

Nationella Proven / Svenska

.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 178
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aah, those were the days! På uppgiften skrev jag om en missförstådd yngling som satt på ett fik, filosoferade kring dagens ungdom och lyssnade på jazz i sin bandspelare. Hans broder kom in, dom utbytte lite tankar, och gick sedan ut: brorn tände en cigarill.

Fine.

Väldigt Dostojevskijinspirerad liten novell..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dossy-texten var ju så fin...! Men var jag den enda som kopplade ihop den med dikten "Efter dagsnyheterna"? Den handlade ju om fantasi kontra verklighet...! Aja... Det var roligt i alla fall!

Fast min lärare sa innan att "Om ni är klara innan det gått 80 minuter har ni gjort fel...". Jag var klar efter fyrtio!! Jag fick ångest som fan, men det visade sig att var okej. För han sa sen "Ja, men du är ju såpass duktig...". :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dossy-texten var ju så fin...! Men var jag den enda som kopplade ihop den med dikten "Efter dagsnyheterna"? Den handlade ju om fantasi kontra verklighet...! Aja... Det var roligt i alla fall!

Fast min lärare sa innan att "Om ni är klara innan det gått 80 minuter har ni gjort fel...". Jag var klar efter fyrtio!! Jag fick ångest som fan, men det visade sig att var okej. För han sa sen "Ja, men du är ju såpass duktig...". :ermm:

Jag var också klar efter 40.

De flesta i min klass kom tätt efter.

Så att det kan inte ha varit så illa att bli klar vid 40 minuter ^^

Bara tråkigt att sitta och vänta 20 minuter innan man fick gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde det idag.. kändes lite träligt. men jag borde ha fått ett VG, tycker jag. Det på torsdag är jag så jäävla rädd för! Känner att jag har en jävla press på mig, eftersom jag gjorde en MVG-uppsats i höstas. känns oms att jag måste göra det igen nu.. grejen är bara att jag verkligen behöver lång tid på mig när jag skriver uppsatser. minst 2 veckor. så att skriva under press kommer med största sannolikhet att gå åt helvete..

Är det bara jag som har haft muntligt nationellt prov i engelska?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var också klar efter 40.

De flesta i min klass kom tätt efter.

Så att det kan inte ha varit så illa att bli klar vid 40 minuter ^^

Bara tråkigt att sitta och vänta 20 minuter innan man fick gå.

What? hela min klass satt o skrev i 80 minuter. de flesta hade säkert suttit en kvart till. betyder det att vi är idioter eller bara pluggisar? :)

dubbelpost.. jawohl!( :ermm: )

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde det idag.. kändes lite träligt. men jag borde ha fått ett VG, tycker jag. Det på torsdag är jag så jäävla rädd för! Känner att jag har en jävla press på mig, eftersom jag gjorde en MVG-uppsats i höstas. känns oms att jag måste göra det igen nu.. grejen är bara att jag verkligen behöver lång tid på mig när jag skriver uppsatser. minst 2 veckor. så att skriva under press kommer med största sannolikhet att gå åt helvete..

Är det bara jag som har haft muntligt nationellt prov i engelska?

Oroa dig inte, det är ju bara att skriva vad man kommer på inom det ämnet vi ska skriva vad det nu är, chilla, tänk på allt godis du kan trycka i dig under lektionstid utan att lärarna kan klaga ^^,

Nej men seriöst, jag tror att om du lyckats skriva en MVG uppsats så kan du nog få dina tankar att flöda.

Vi har inte haft något Nationellt inom Engelskaområdet hittills.

Men dem behöver inte ske på samma dag sa min engelskalärare idag, det är upp till läraren natt bestämma.

De muntliga engelskaförhören alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oroa dig inte, det är ju bara att skriva vad man kommer på inom det ämnet vi ska skriva vad det nu är, chilla, tänk på allt godis du kan trycka i dig under lektionstid utan att lärarna kan klaga ^^,

Nej men seriöst, jag tror att om du lyckats skriva en MVG uppsats så kan du nog få dina tankar att flöda.

Vi har inte haft något Nationellt inom Engelskaområdet hittills.

Men dem behöver inte ske på samma dag sa min engelskalärare idag, det är upp till läraren natt bestämma.

De muntliga engelskaförhören alltså.

Hehe..tack för ditt stöd :):ermm:

Just det ja.. kom på det nu.. det med engelskan, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, våran lärare visade oss att vi skulle skriva namn och sånt på sista sidan.

Då säger hon "Och så ska ni skriva in erat modersmål.."

Mer än 90% av min cpklass säger "Vad är modersmåål ? :ermm::) "

Och jag börjar asgarva åt deras övernaturliga okunnighet.

Visst jag visste att de flesta hade problem med att läsa och stava.

Men att kunna ett simpelt ord som "modersmål" trodde jag varenda jävel kunde ;P

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor