Xogede Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Till er som har fått det: kolla IPt som det kommer från, jag kan nästan slå vad om att det inte tillhör mcdonalds. Epost-addresser är nämligen hur enkla som helst att fejka (det är visserligen IP-addresser också, men lite svårare är det). Redigerad 6 februari, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Hur ska den träffa just gta sajten det verkar weird :S Kometen kommer slå rätt ner där servern finns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Till er som har fått det: kolla IPt som det kommer från, jag kan nästan slå vad om att det inte tillhör mcdonalds. Epost-addresser är nämligen hur enkla som helst att fejka (det är visserligen IP-addresser också, men lite svårare är det). Tänkte just säga det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Tja, jag har inte fått det men vi säger att det är äkta så kan det ju KANSKE vara typ... Ett virus (kometen då) och när den "slår ner" så kommer allt försvinna. Eller något. Vi har väl haft problem med serverbyte och sådant. Väl? Jag är lite osäker. Tror inte det är något seriöst ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Inte fått de , säkert Hultan eller nån som sitter å skämtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) Vi kan tolka situationen lite symboliskt. Komet = Olycka = En olycka kommer att "slå ner" på/i gtasajten/gtasajten's server. Troligen ett virus eller ett nytt Moderator-val. ^^ Redigerad 7 februari, 2006 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) Hmm, kan inte du som skickat detta skicka det där mailet till mig också så kan jag köra en whois i mailservern på dig. sebbe@korkad.mine.nu. Ser att det bara ör folk här med sin epost "public" som fått detta och vi med "private" dvs jag har inte fått det. Ser ni mönstret? Någon har förmodligen haft jävligt tråkigt och sitter och gör såhär. Inget att bry sig om. Hultan ser oss med "private"epost också så jag kan med 90% säkerhet säga att hultan inte har något med detta att göra. Tack Redigerad 7 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag mejlade tillbaka och fick detta som svar: Hej du Någon har kidnappat min adress Med vänlig hälsning/Best regards Birgitta OBS! New e-mail address Birgitta Mossberg Communication Department Svenska McDonald's McDonald's Sweden tel +46 8 740 85 14 mobile + 46 70 354 85 14 fax +46 8 740 86 60 e-mail birgitta.mossberg@se.mcd.com home page www.mcdonalds.se så det var någon som hade tatt mcdonalds adressen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag mejlade tillbaka och fick detta som svar: Hej du Någon har kidnappat min adress Med vänlig hälsning/Best regards Birgitta OBS! New e-mail address Birgitta Mossberg Communication Department Svenska McDonald's McDonald's Sweden tel +46 8 740 85 14 mobile + 46 70 354 85 14 fax +46 8 740 86 60 e-mail birgitta.mossberg@se.mcd.com home page www.mcdonalds.se så det var någon som hade tatt mcdonalds adressen Rätt åt henne iof, mcd suger. Det är inte säkert att någon har "kidnappat" den. Det går enkelt att skicka mail med någons annan epost med hjälp utan en grej som jag inte tänker nämna namnet på. Det är ett program i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag fick ett mejl från McDonalds (media@mcdonalds.com). Där det står: Fattar inte om det ska vara ett skämt eller om nåt spännande är på väg till forumet? Postade det 2 timmar innan dig i dagens lol.. Tog för givet att det var ett skämt och ville inte få en massa skit om "onödig" topic.. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=14212&st=11884 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Var stolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) AAAAHHHHH, AKTA KOMETEN FÖRIHELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Redigerad 2 juli, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 :'( *Tar skydd under ett gruskorn* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Det går enkelt att skicka mail med någons annan epost med hjälp utan en grej som jag inte tänker nämna namnet på. Det är ett program i alla fall. Lek inte pro! Man behöver inget jäkla program för det. När du (eller ditt mailprogram) loggar in på SMTP-servern, går det till ungefär så här: (de rader som börjar på > skriver användaren/programmet in, resten är svar från servern) 220 domain.com Microsoft ESMTP MAIL Service (eller annat program), Version: (version) ready at (tid/datum) >helo 250 domain.com Hello [(din ip-address)] >mail from: din@epostaddress 250 2.1.0 din@epostaddress....Sender OK >rcpt to: mottagarens@epostaddress 250 2.1.5 mottagarens@epostaddress >data 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF> >meddelande rad 1 >meddelande rad 2 (o.s.v.) >. 250 2.6.0 <(skumt id-nummer)@domain.com> Queued mail for delivery >quit 221 2.0.0 domain.com Service closing transmission channel ---------- Som du ser, så anger man epost-addressen själv och inget program behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Finns en Serie om detta i Gta-sajten - Serier om detta nu. Ganska bra faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Strange jag har också fått det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 (redigerad) Lek inte pro! Man behöver inget jäkla program för det. När du (eller ditt mailprogram) loggar in på SMTP-servern, går det till ungefär så här: (de rader som börjar på > skriver användaren/programmet in, resten är svar från servern) 220 domain.com Microsoft ESMTP MAIL Service (eller annat program), Version: (version) ready at (tid/datum) >helo 250 domain.com Hello [(din ip-address)] >mail from: din@epostaddress 250 2.1.0 din@epostaddress....Sender OK >rcpt to: mottagarens@epostaddress 250 2.1.5 mottagarens@epostaddress >data 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF> >meddelande rad 1 >meddelande rad 2 (o.s.v.) >. 250 2.6.0 <(skumt id-nummer)@domain.com> Queued mail for delivery >quit 221 2.0.0 domain.com Service closing transmission channel ---------- Som du ser, så anger man epost-addressen själv och inget program behövs. Jag sa inte det. Det jag sa var att jag ville köra en whois i mailservern. Mailprogram och mailserver är inte samma sak lillevän. Visst, det går lika bra med ripe osv men endå. Redigerad 7 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag har inte fått det! Jag känner mig bortglömd! *Fosterställning* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Jag har inte fått det! Jag känner mig bortglömd! *Fosterställning* Din stackare :'( Du kommer för alltid att vara GTASajtens Siana! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 7 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2006 Vet du helt ärligt inte vad en komet är? Jo men jag menade vadå komet vad har det med gtasajten o göra duh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts