Jump to content

NU ÄR JAG SÅ TRÖTT!

Anathema
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Härligt med en debatt där folk inte blir ovänner :ermm:. Det brukar ofta bli så.

En bra debatt bygger på att man är vänner men det är viktigt att veta att i en debatt så ska det även vara folk med olika åsikter som debatterar - det leder ingen stans annars.

Tycker att det är trevligare med en lugnt och sansad debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grupperingar i sverige behöver vi inte diskutera mer, vi är ganska överens?

Har sagt det att vi ska stoppa invandringen om de gör som idag, dvs. grupperar alla flyktigar. Proppar in de i stora hus och ger en 5 barns familj en 1a i någon invandrartät förord. Tycker att man ska erbjuda alla invandrare utbildning i svenska om man ska ta in de. Och givetivs inte gruppera.

Nej, tycker inte att vi ska minska på poliser och ov. Se för 30 år sedan, du gick det poliser på gatorna och patrullerade - ger inte det en trygghetskänsla också?

Det kommer att ta 15-20år att få invandrargenerationen att anpassas efter samhället som det är idag tyvärr och det är många poliser och ov under den tiden som har jobb.

Nej, jag förstår vad du menar och jag tittar inte bara på statistik. Som jag sade i min tidigare tråd men jag refererar oftast till statistik eller jämför. Tycker att det är bra.

Hmm, du sade en bra sak, eller du sa många men denna var extra bra. Det du sade var att det är svårt för oss att säga hur invandrare blir uppfostrade och det har du jätte rätt i. Men jag utesluter inte att de är kritiska, tänk dig vilka förhållande de lever under. Jag skulle bli skeptisk emot ett land om de satt in mig med 5 barn i en etta och säger; Här! överlev nu.

Men det finns en sak som jag skulle uppskatta hos muslimer är om de skulle släppa sin religion lite, den är lite för stark. Tjejer värderas inte lika högt som män eller att man tar illa vid sig om någon gör en bild på sin gud/profet. Alla bråkar inte, det är inte det jag säger. Men många känner sig kränkta.

För det första, tack för att du sa att jag hade sagt många bra saker :ermm:

Sen måste jag tyvärr säga att jag håller med om allt du sa. Haha, skriver tyvärr eftersom jag gärna skulle fortsätta diskutera men det är som det är ;)

Sen håller jag med om det du skrev till Rabarben, och detta var en av de roligaste diskussionerna jag har haft på gtasajten :)

Det blir inte personliga påhopp och liknande om båda kan hålla sig på en seriös, och intelektuell nivå. Det finns diskussioner då jag har sagt till folk att jag inte ka förtsätta diskutera med dem då det är alldeles för dumma för att fatta, men det är inte menat som ett påhopp. Det bara är så. Men så var det verkligen inte i detta fallet ;P

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första, tack för att du sa att jag hade sagt många bra saker :ermm:

Sen måste jag tyvärr säga att jag håller med om allt du sa. Haha, skriver tyvärr eftersom jag gärna skulle fortsätta diskutera men det är som det är :P

Sen håller jag med om det du skrev till Rabarben, och detta var en av de roligaste diskussionerna jag har haft på gtasajten :)

Det blir inte personliga påhopp och liknande om båda kan hålla sig på en seriös, och intelektuell nivå. Det finns diskussioner då jag har sagt till folk att jag inte ka förtsätta diskutera med dem då det är alldeles för dumma för att fatta, men det är inte menat som ett påhopp. Det bara är så. Men så var det verkligen inte i detta fallet ;P

Tackar själv ;), det var trevligt.

Att föra en debatt tillsammans på en nivå som är över det normala här var trevligt.

Sedan så kom vi även fram till något och är överens på vissa punkter - det är jätte bra.

Hoppas på att det blir mer sånt här och att denna tråden tillförde lite till övriga medlemmar på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som tur är så bor vi i en stad med ganska några invandrare, kanske 4000 i staden. Antagligen mindre, alla bor på ett ställe som kallas Håsta. Massa radhus rad på rad. Finns en låt som heter Hudiklåten där som bla. sjunger "våldsamma Håsta". ;) Men på skolan har vi en kurd (om man ska räkna killar:P) och sen kanske några i sjuan som är så små så man inte ser dom. Men men, han var dryg som fan mot alla i sjuan osv men gjorde inget mot mig iaf. Men nu är han schysst och går att snacka med. Ibland får han sådanna där psyk.. men jag tror det är för att han vill ha uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hä, tror nog inte det. Vi lämnar dem ifred och låter dom sitta och älta i anekdoter om hur taskiga invandrare är. Tröga idioter, suck.

Vi sitter och softar istället, hänvisar till den gamla hederliga rasismtråden, och lutar oss tillbaka och tänker på hur jäkligt smarta vi är jämfört med alla andra idioter på det här forumet. Yupp. Deras upplysningsperiod kommer nog någon gång i framtiden, och då kommer dom att känna ångest och blygas över sin forna enfald. Aah.

Dagens ungdom...

Skål, bro'

Du e sjuk i huvudet din jävla råpundare!!!!! Brinn i helvetet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reporterd pga störande av allmän ordning och pga personangrepp.

Tack.

Aah, så formellt och trevligt sagt. You go girl! : )

Editering.

Nämen, han gick på mig med. Fuck-a-doodle-doo.

Nåväl - så kan det gå...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vill du, han antydde at jag e rasist. Klart man blir arg.

Öhm, nej? Du antydde att jag var råpundare, däremot. Och att Tweak var konstig...

...suck, vissa lär sig aldrig.

Ti-fuckin'-hi.

Och - bör tilläggas - så vill du att jag ska brinna i helvetet. Yepp. That's ze SHIT.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vill du, han antydde at jag e rasist. Klart man blir arg.

Det jag vill är att ha en trevlig stämning på forumet vilket inte går då folk jämnt förstör den. Det är ett problem.

Det är ok att bli arg och irriterad - sålänge det är på en normal nivå - det vill säga inte personangrepp och diverse glopord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...