Jump to content

NU ÄR JAG SÅ TRÖTT!

Anathema
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag deltar, och säger exakt samma saker som du bara att jag inte har talets gåva.

Glöm inte mig! :lol:

SlewME på sidan 2: Jo jag tycker att du har helt okej åsikter men det känns som att du inte riktigt säger vad du tycker, men det kanske bara är jag som känner så?

Sen sa du någonting om att jag hade slut på argument, det har jag verkligen inte. Men detta ämne är helt slutdiskuterat, ingen av parterna kommer ju ändra sig. Så jag säger som jag sa, och även okka sen, läs Rasism-tråden.

Plus att när jag skrev det inlägget så var jag jättestressad, min syster skulle ha datorn och stod och tjatade.

Och sen det där att The_Dude och okka skulle komma och äga er alla (menar inte dig då, eftersom du tydligen inte höll med dom jag syftade på?), ta inte det för hårt men det gör de ju faktiskt. Och det gör de inte bara för att de tycker som jag, utan för att det som de tycker VERKLIGEN är rätt, det enda rätta. Vilket du också tycker, enligt dig.

Btw, jag bifogar en fil med lite skrämmande uttalanden ifrån Rasism-tråden :)

Jag tycker att man ska ta in invandrare om man kan ta han om dem, de har jag sagt tidigare. Sedan vet jag inte om jag även har sagt att jag har polare från andra länder och även gått i en invandrartät skola med några som hade svårt att acceptera svenskar. So far so good?

Sedan att invandrare är överrepresenterade i brottslighet är inget jag blundar för och det tycker jag inte att andra ska göra heller. Det är något jag inte tycker är bra. Men det beror ju också på mycket annat, blandannat grupperingen mellan svenskar och invandrare och att de har svårare att komma in i samhället. Men som jag sade tidigare så är inte det ett skäl till att göra brott men jag gillar många invandrare som sköter sig. De som inte sköter sig tycker jag inte har här att höra. Tyvärr.

Många sköter sig också och jag har ingen statistik på hur många som gör det och inte gör det - vore konstigt att skaffa statistik på det. Människa som människa.

Förstår du lite bättre vad jag tycker nu? Kortfattat men förhoppningsvis även läsbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att man ska ta in invandrare om man kan ta han om dem, de har jag sagt tidigare. Sedan vet jag inte om jag även har sagt att jag har polare från andra länder och även gått i en invandrartät skola med några som hade svårt att acceptera svenskar. So far so good?

Sedan att invandrare är överrepresenterade i brottslighet är inget jag blundar för och det tycker jag inte att andra ska göra heller. Det är något jag inte tycker är bra. Men det beror ju också på mycket annat, blandannat grupperingen mellan svenskar och invandrare och att de har svårare att komma in i samhället. Men som jag sade tidigare så är inte det ett skäl till att göra brott men jag gillar många invandrare som sköter sig. De som inte sköter sig tycker jag inte har här att höra. Tyvärr.

Många sköter sig också och jag har ingen statistik på hur många som gör det och inte gör det - vore konstigt att skaffa statistik på det. Människa som människa.

Förstår du lite bättre vad jag tycker nu? Kortfattat men förhoppningsvis även läsbart.

Absolut läsbart. Håller dock inte med dig.

Lidandet de får av att stanna i eller t.o.m åka tillbaka dit eftersom vi slängde ut dem sina hemland är nog rejälrt mycket större än det som vi får av att ha dem här.

Och om den 15-årige sonen gör ett brott, ska vi då sänga ut hela familjen? :) Vill gärna höra vad du tycker om det.

Men absolut, det är mycket fler invandrare som begår brott, vilket beror på att Sveriges flyktingspolitik har allvarliga problem, vilket både du och jag vet.

Du sade själv att du träffade invandrare som hade svårt att acceptera svenskar - det gör jag varje dag, folk från Mellanöstern som kallar mig bögsvenne och säger att de så fort de blir myndiga ska åka tillbaka dit, men de är bara alldeles för tröga för att förtså sitt eget bästa. Och jag förstår att inte alla är såna, och vill verkligen inte slänga ut dem, trots att jag vet att de även begår brott och dylikt. Jag vill hellre hjälpa dem.

Det jag skriver här känns som en exakt kopia av det jag har skrivit i rasism-tråden, men ändå ;P

Nu ska jag gå och äta, kommer om en halvtimme. Tro inte att jag har gett mig eller något, och skriv inte alltför mycket. :lol:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du läser mina inlägg i tråden så vet kan du se att inte är kritiskt emot invandrare men du väljer säkert den enkla vägen dvs. att generalisera.

I mitt senaste inlägg som var kopplat till tråden så kan man mycket tydligt läsa vad jag tycker. Kort och koncist.

Visst, du var kanske en elite i mina ögon men inte efter de där uttalandena.

Det jag ville visa med mitt förra inlägg var samma låga stil som du hade i ditt inlägg.

Hehe, ursäkta om jag låter ovänlig, men kan du snälla renskriva det där inlägget för jag förstår faktiskt inte.

Svar på det jag förstår: jag generaliserade lite, no doubt, vilket du verkar ha förståt. Så varför tog du åt dig då du förstår att det var en generalisering från min sida att dömma ut tråden i helhet?

Tweak-i-piki: tihi, jag glömmer dig inte - bara det att iom. din kommentar i början - "Orka denna diskussionen igen, läs rasisttråden." - gjorde att jag räknande dig till den smarta massan.

Läs rasist-tråden, allihopa, och bli bildade!! Har för mig att den hade ett gott slut i form av ett medgivande av SAAB eller vem det nu var som var the frontier-racist.

Oi, oi! Tråden: Är du rasist?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut läsbart. Håller dock inte med dig.

Lidandet de får av att stanna i eller t.o.m åka tillbaka dit eftersom vi slängde ut dem sina hemland är nog rejälrt mycket större än det som vi får av att ha dem här.

Och om den 15-årige sonen gör ett brott, ska vi då sänga ut hela familjen? :) Vill gärna höra vad du tycker om det.

Men absolut, det är mycket fler invandrare som begår brott, vilket beror på att Sveriges flyktingspolitik har allvarliga problem, vilket både du och jag vet.

Du sade själv att du träffade invandrare som hade svårt att acceptera svenskar - det gör jag varje dag, folk från Mellanöstern som kallar mig bögsvenne och säger att de så fort de blir myndiga ska åka tillbaka dit, men de är bara alldeles för tröga för att förtså sitt eget bästa. Och jag förstår att inte alla är såna, och vill verkligen inte slänga ut dem, trots att jag vet att de även begår brott och dylikt. Jag vill hellre hjälpa dem.

Det jag skriver här känns som en exakt kopia av det jag har skrivit i rasism-tråden, men ändå ;P

Nu ska jag gå och äta, kommer om en halvtimme. Tro inte att jag har gett mig eller något, och skriv inte alltför mycket. :lol:

Hej.

Nu vet jag inte hur det går till i en invandrarfamilj men det jag antar är att föräldrarna på ett eller annat sätt är kritiska emot sverige och dess befolkning och uppfostrar därför sina barn till att vara kritiska. Hur kommer det sig att man annars är kritisk? Alla föds som människor och man blir som man uppfostras.

Sedan har jag haft mycket kontakt med en kille som är muslim och troende på Allah. Han kan skämta om allah men han vill inte att man snackar skit om han och det respekt erar jag - det är så jag tycker att det ska vara.

Om en 15årig pojke är stökig så ska inte hans familj drabbas men däremot ska man se över om de verkligen är kapabla till att ha sonen och ev. se till att han får hjäl och då menar jag inte stoppa in honom på ungdomsanstalt för det är det sämsta man kan göra. Man blir inte bråkig utav intet vetu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kommer han ifrån da?

Ett exempel: Om mina föräldrar var från Pakistan fast jag var född i Nigeria, är jag från Nigeria då eller?  :ermm:

Ja då är du från Nigeria. Men du är Pakistansk.

Du säger väll säkert att Sveriges valloner är från Frankrike och Belgien. :)

Redigerad av Crille_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Nu vet jag inte hur det går till i en invandrarfamilj men det jag antar är att föräldrarna på ett eller annat sätt är kritiska emot sverige och dess befolkning och uppfostrar därför sina barn till att vara kritiska. Hur kommer det sig att man annars är kritisk? Alla föds som människor och man blir som man uppfostras.

Sedan har jag haft mycket kontakt med en kille som är muslim och troende på Allah. Han kan skämta om allah men han vill inte att man snackar skit om han och det respekt erar jag - det är så jag tycker att det ska vara.

Om en 15årig pojke är stökig så ska inte hans familj drabbas men däremot ska man se över om de verkligen är kapabla till att ha sonen och ev. se till att han får hjäl och då menar jag inte stoppa in honom på ungdomsanstalt för det är det sämsta man kan göra. Man blir inte bråkig utav intet vetu.

Tack okka, härligt att få ett sådant erkännande från sin stora förebild :)

Iallafall Slewme, måste säga att du också är en bra debatterare ;P

Håller dock fortfarande inte med dig.

Klart att det finns invandrarföräldrar som är kritisiska mot Sverige men jag tror knappast att det är många. De flesta är nog väldigt glada att det får vara här.

Men alla invandrare i Sverige som inte har någon alls kontakt med det svenska samhället känner ju själklart en fruktansvärd utanförskap, och där föds "vi mot dom-känslan, eller "blattar mot svennar".

Därav kommer även kriminaliteten och annat trevligt, och där måste Sverige bli bättre på att hjälpa dem. Och hur vi ska göra det har ag väl sagt några tusen gånger, så det vet du nog :ermm:

Men hur menar du då, att de inte har någonting här att göra ifall de inte sköter sig?

Då kan man ju inte slänga ut dem ifall det bara är t.ex sonen som missköter sig.

Sen SlewMe så tycker jag att du borde lära dig att se lite längre än allt som är framför näsan på dig. Du tänker på statistik hit och statistik dit, tänk lite på orsakerna istället. Du säger själv att alla föds som människor, men det andra du säger, att man blir som man uppfostras är ju inte helt sant. Tror du själv att föräldrarna uppfostrar dem till att bli kriminella?

Det finns många andra orsaker, några av dem nämnda ovan.

Men den bästa jämförelsen för hur det ser ut för invandrare i Sverige var den som The Dude drog, om barnhemmet.´Riktigt jävla bra, har du sett den?

Svara på allt.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså är du svensk. :ermm:

Han är väll inte svensk? Men han är från Sverige.

Edit: Tangelito du verkar inte förstå. Så jag ger ett exempel:

Vi säger att du är från Stockholm och du föddes där men innan du fanns bodde dina föräldrar i Göteborg. Då är väll för fan inte du från Göteborg?

Redigerad av Crille_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ursäkta om jag låter ovänlig, men kan du snälla renskriva det där inlägget för jag förstår faktiskt inte.

Svar på det jag förstår: jag generaliserade lite, no doubt, vilket du verkar ha förståt. Så varför tog du åt dig då du förstår att det var en generalisering från min sida att dömma ut tråden i helhet?

Tweak-i-piki: tihi, jag glömmer dig inte - bara det att iom. din kommentar i början - "Orka denna diskussionen igen, läs rasisttråden." - gjorde att jag räknande dig till den smarta massan.

Läs rasist-tråden, allihopa, och bli bildade!! Har för mig att den hade ett gott slut i form av ett medgivande av SAAB eller vem det nu var som var the frontier-racist.

Oi, oi! Tråden: Är du rasist?

Jag kände att det inlägget blev lite "keff". Du förstod det mesta jag skrev - så jag skippar att skriva om det.

Ska ta itu med att svara på tweaks senaste inlägg nu.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack okka, härligt att få ett sådant erkännande från sin stora förebild  :)

Iallafall Slewme, måste säga att du också är en bra debatterare  ;P

Håller dock fortfarande inte med dig.

Klart att det finns invandrarföräldrar som är kritisiska mot Sverige men jag tror knappast att det är många. De flesta är nog väldigt glada att det får vara här.

Men alla invandrare i Sverige som inte har någon alls kontakt med det svenska samhället känner ju själklart en fruktansvärd utanförskap, och där föds "vi mot dom-känslan, eller "blattar mot svennar".

Därav kommer även kriminaliteten och annat trevligt, och där måste Sverige bli bättre på att hjälpa dem. Och hur vi ska göra det har ag väl sagt några tusen gånger, så det vet du nog  :ermm:

Men hur menar du då, att de inte har någonting här att göra ifall de inte sköter sig?

Då kan man ju inte slänga ut dem ifall det bara är t.ex sonen som missköter sig.

Sen SlewMe så tycker jag att du borde lära dig att se lite längre än allt som är framför näsan på dig. Du tänker på statistik hit och statistik dit, tänk lite på orsakerna istället. Du säger själv att alla föds som människor, men det andra du säger, att man blir som man uppfostras är ju inte helt sant. Tror du själv att föräldrarna uppfostrar dem till att bli kriminella?

Det finns många andra orsaker, några av dem nämnda ovan.

Men den bästa jämförelsen för hur det ser ut för invandrare i Sverige var den som The Dude drog, om barnhemmet.´Riktigt jävla bra, har du sett den?

Svara på allt.

Kör en dubbelpost, hoppas att ni överlever.

Tweak, du kan ta det lugnt - jag ska svara på exakt, precis ALLT! ;)

Att det är grupperingar bland svenskar och invandrare har jag sagt tidigare är fel men det försvarar inte att man får göra brottsliga gärningar. Nu har det gått så pass långt att det skulle vara så pass svårt att förändra saker och ting men det man kan göra om man är lite smart i skallen är att placera ut nya flyktingar på ställen där det bor mycket svenskar och på så sätt få dessa att leva upp i en svenskmiljö och lära känna svenskar. Har jag fel?

Hur ska vi göra med vadå? Brottsligheten? Den går att bli av med på många sätt blandannat att sätta in mer poliser och anställa fler ordningsvaker med mer yta att röra sig. Men givetvis så går det inte att stoppa brottslighet till 100% dock så går det att minska den. Men detta sosseland vill ha brottslighet, det märks ganska tydligt.

Skrev att man inte skulle slänga ut hela familjen då sonen bara gjort en brottslig handling däremot så ska man se över hurvida föräldrarna klarar av att ta hand om barnet. Jag använder mit inte enbart av statistik jag använder även egna erfarenheter men jag anser att statistik är en mycket bra källa som håller i de flesta lägen. Det är svårt att ifrågasätta statistik. Givetvis uppfostrar föräldrarna inte barnen till kriminella men om de är kritiska emot sverige i uppfostran så är det lätt för barnet att också bli kritisk emot sverige och det innebär att det blir problem i svenskasamhället.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en dubbelpost, hoppas att ni överlever.

Tweak, du kan ta det lugnt - jag ska svara på exakt, precis ALLT! ;)

Att det är grupperingar bland svenskar och invandrare har jag sagt tidigare är fel men det försvarar inte att man får göra brottsliga gärningar. Nu har det gått så pass långt att det skulle vara så pass svårt att förändra saker och ting men det man kan göra om man är lite smart i skallen är att placera ut nya flyktingar på ställen där det bor mycket svenskar och på så sätt få dessa att leva upp i en svenskmiljö och lära känna svenskar. Har jag fel?

Hur ska vi göra med vadå? Brottsligheten? Den går att bli av med pånga sätt blandannat att sätta in mer poliser och anställa fler ordningsvaker med mer yta att röra sig.

Skrev att man inte skulle slänga ut hela familjen då sonen bara gjort en brottslig handling däremot så ska man se över hurvida föräldrarna klarar av att ta hand om barnet. Jag använder mit inte enbart av statistik jag använder även egna erfarenheter men jag anser att statistik är en mycket bra källa som håller i de flesta lägen. Det är svårt att ifrågasätta statistik. Givetvis uppfostrar föräldrarna inte barnen till kriminella men om de är kritiska emot sverige i uppfostran så är det lätt för barnet att också bli kritisk emot sverige och det innebär att det blir problem i svenskasamhället.

"Tweak, du kan ta det lugnt - jag ska svara på exakt, precis ALLT! ;) "

När jag hade läst dit tänkte jag att det här skulle bli jobbigt men det löser sig nog :P;)

Att det är grupperingar bland svenskar och invandrare har jag sagt tidigare är fel men det försvarar inte att man får göra brottsliga gärningar. Nu har det gått så pass långt att det skulle vara så pass svårt att förändra saker och ting men det man kan göra om man är lite smart i skallen är att placera ut nya flyktingar på ställen där det bor mycket svenskar och på så sätt få dessa att leva upp i en svenskmiljö och lära känna svenskar. Har jag fel? "

Där har du helt rätt. Men sa du inte innanatt du ville stoppa invandringen tillfälligt tills vi kunde "kontrollera" dem vi har nu? Åh, jag gillar inte detta, vi pratar om dem som boskap och/eller kreatur.. :ermm:

I alla fall, att sätta in fler poliser och ordningsvakter tror jag vi skulle kunna slippa ifall vi tog tag i det här utanförskapet och vi mot dom-känslan som invandrarna idag känner.. Men du kanske bara vill vara säker på att inte bli arbetslös i framtiden? :) (skämt, men det fattar du nog? ;P )

Det är klart att statisken aldrig ljuger, så att säga, men det jag menade är att du verkar ha svårt att se och tänka lite längre, bortom statistiken. Alltså på vad det är som har orsakat brottsligheten och så, dock hoppas jag du förstår det nu när jag berättar det för dig. Då syftar jag på det här med utanförskapet och det, du borde verkligen läsa The Dude:s liknelse, har förklarar det bättre än jag gör.

Sen det här att de skulle vara kritiska mot Sverige i sin uppfostran betvivlar jag starkt, men varken du eller jag har ju någon egen erfarenhet så det är en väldigt svår fråga.

Sen om de nu skulle vara kritiska mot Sverige i sin uppfostran så skulle de ju faktiskt ha anledning till det, men sen så borde de kanske vara tacksamma för att de har fått komma hit. Där vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, men det är i alla fall som så att vi kan göra betydligt mer för dem.

Ser fram emot ditt svar, tänk över det jag har skrivit och det jag har sagt lite vad jag tror om dig.

Sen måste jag bara säga att det är jävligt kul att diskutera med dig, mina senaste "motståndare" har varit folk i stil med Moroni_Family och sådana. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Tweak, du kan ta det lugnt - jag ska svara på exakt, precis ALLT!  ;) "

När jag hade läst dit tänkte jag att det här skulle bli jobbigt men det löser sig nog  :P  ;)

Att det är grupperingar bland svenskar och invandrare har jag sagt tidigare är fel men det försvarar inte att man får göra brottsliga gärningar. Nu har det gått så pass långt att det skulle vara så pass svårt att förändra saker och ting men det man kan göra om man är lite smart i skallen är att placera ut nya flyktingar på ställen där det bor mycket svenskar och på så sätt få dessa att leva upp i en svenskmiljö och lära känna svenskar. Har jag fel? "

Där har du helt rätt. Men sa du inte innanatt du ville stoppa invandringen tillfälligt tills vi kunde "kontrollera" dem vi har nu? Åh, jag gillar inte detta, vi pratar om dem som boskap och/eller kreatur.. :ermm:

I alla fall, att sätta in fler poliser och ordningsvakter tror jag vi skulle kunna slippa ifall vi tog tag i det här utanförskapet och vi mot dom-känslan som invandrarna idag känner.. Men du kanske bara vill vara säker på att inte bli arbetslös i framtiden?  :)  (skämt, men det fattar du nog?  ;P )

Det är klart att statisken aldrig ljuger, så att säga, men det jag menade är att du verkar ha svårt att se och tänka lite längre, bortom statistiken. Alltså på vad det är som har orsakat brottsligheten och så, dock hoppas jag du förstår det nu när jag berättar det för dig. Då syftar jag på det här med utanförskapet och det, du borde verkligen läsa The Dude:s liknelse, har förklarar det bättre än jag gör.

Sen det här att de skulle vara kritiska mot Sverige i sin uppfostran betvivlar jag starkt, men varken du eller jag har ju någon egen erfarenhet så det är en väldigt svår fråga.

Sen om de nu skulle vara kritiska mot Sverige i sin uppfostran så skulle de ju faktiskt ha anledning till det, men sen så borde de kanske vara tacksamma för att de har fått komma hit. Där vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, men det är i alla fall som så att vi kan göra betydligt mer för dem.

Ser fram emot ditt svar, tänk över det jag har skrivit och det jag har sagt lite vad jag tror om dig.

Sen måste jag bara säga att det är jävligt kul att diskutera med dig, mina senaste "motståndare" har varit folk i stil med Moroni_Family och sådana.  ;)

Grupperingar i sverige behöver vi inte diskutera mer, vi är ganska överens?

Har sagt det att vi ska stoppa invandringen om de gör som idag, dvs. grupperar alla flyktigar. Proppar in de i stora hus och ger en 5 barns familj en 1a i någon invandrartät förord. Tycker att man ska erbjuda alla invandrare utbildning i svenska om man ska ta in de. Och givetivs inte gruppera.

Nej, tycker inte att vi ska minska på poliser och ov. Se för 30 år sedan, du gick det poliser på gatorna och patrullerade - ger inte det en trygghetskänsla också?

Det kommer att ta 15-20år att få invandrargenerationen att anpassas efter samhället som det är idag tyvärr och det är många poliser och ov under den tiden som har jobb.

Nej, jag förstår vad du menar och jag tittar inte bara på statistik. Som jag sade i min tidigare tråd men jag refererar oftast till statistik eller jämför. Tycker att det är bra.

Hmm, du sade en bra sak, eller du sa många men denna var extra bra. Det du sade var att det är svårt för oss att säga hur invandrare blir uppfostrade och det har du jätte rätt i. Men jag utesluter inte att de är kritiska, tänk dig vilka förhållande de lever under. Jag skulle bli skeptisk emot ett land om de satt in mig med 5 barn i en etta och säger; Här! överlev nu.

Men det finns en sak som jag skulle uppskatta hos muslimer är om de skulle släppa sin religion lite, den är lite för stark. Tjejer värderas inte lika högt som män eller att man tar illa vid sig om någon gör en bild på sin gud/profet. Alla bråkar inte, det är inte det jag säger. Men många känner sig kränkta.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...