L_Voll Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Ibland blir jag också trött på idiotiska barn, men skiter i om de är invandrare eller inte. x_simpa_x: Du lär inte träffa många invandrare som har jobb på din skola, eftersom de pluggar precis som du. (antar att du pluggar) Redigerad 6 februari, 2006 av L_Voll Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Lite onödig tråd, men jag har full förståelse för dig och hur du känner dig. Jag har nämligen varit med om liknande saker där jag bor t.ex blivit hotad med pistol som visade sig vara en soft airgun, men de stack när polisens piket kom, blivit slagen, hotad, bestulen, kränkt, spottad på, skriken efter. Jag är ledsen att säga detta men jag fattar faktiskt nästan varför en del blir rasister. Men tro nu inte att jag är det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Kunde lika gärna varit två svenskar. Men sluta blunda för verkligheten. Det där leder inte någonstans. Man kommer ingen stans i den debatt genom att säga det motsatta. Kom med argument istället för munhugg. Nu kanske det är så att invandrare har svårare att anpassa sig efter samhället och det är inget man ska blunda för enligt mig! @Tweak, Blatte är inte heller nervärderande? Redigerad 6 februari, 2006 av SlewME Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Det är inte så svårt. Det är lika mycket rasiskt mot svenskar som att kalla invandrare för blattar. Varför ska de kalla oss för "svennar" men när vi kallar dem blattar, då är det helt plöstligt fel? Jag ser inte "svennar" som något nedvärderande, och det är det ordet jag använder för folk som kommer från Sverige när jag pratar med folk och så. Jag kan kalla mina invandrarkompisar för blattar utan att de tar åt sig, varför skulle de när de vet att jag inte menar något illa? SlewME: Jepp, de har svårt att anpassa di. Det är Sveriges flyktingpolitiks fel, de är ju knappast födda onda, eller vad tror du? Jag orkar inte ta någon sorts politik-debatt, de kunskaperna har jag inte men jag anser att vi kan hjälpa de som kommer hit med problem mycket bättre än vi gör idag. Redigerad 6 februari, 2006 av Tweak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 6 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Måste alla va emot mig eller? Om jag ser en kille kasta ägg på min morsa ska jag göra topic om det? Gör det, skriv av dig. Jag är inte emot invandring, då skulle jag inte finnas. Sköter man sig sköter man sig. Ska man börja "jiddra med svenne leen jävla rasisten" så är man själv något utav rasist. Många av de som flytt till sverige pga krig och religion, som oss. Vi flydde från iran-iraq kriget och för att bli av med islam. Och vi uppskatar att vi kan bo här. Ska jag då börjar slå "svenne jäveln" ? Fuck no! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Ibland blir jag också trött på idiotiska barn, men skiter i om de är invandrare eller inte. x_simpa_x: Du lär inte träffa många invandrare som har jobb på din skola, eftersom de pluggar precis som du. (antar att du pluggar) Jag skrev om invandrare i allmänhet, vuxna som barn. Det finns faktiskt stökiga vuxna invandrare också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 SlewME: Jepp, de har svårt att anpassa di. Det är Sveriges flyktingpolitiks fel, de är ju knappast födda onda, eller vad tror du? Jag orkar inte ta någon sorts politik-debatt, de kunskaperna har jag inte men jag anser att vi kan hjälpa de som kommer hit med problem mycket bättre än vi gör idag. Tycker inte att vi ska ta hit fler förens vi kan ta hand om de vi har. Att sätta in alla invandrare i städer som är tätbefolkade och förfallna är inte nice och det är synd om de invandrarna men de lever förmodligen bättre där. Men att invandrarna har svårt att anpassa sig är inget bra argument till att stjäla och slåss. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Gör det, skriv av dig. Jag är inte emot invandring, då skulle jag inte finnas. Sköter man sig sköter man sig. Ska man börja "jiddra med svenne leen jävla rasisten" så är man själv något utav rasist. Många av de som flytt till sverige pga krig och religion, som oss. Vi flydde från iran-iraq kriget och för att bli av med islam. Och vi uppskatar att vi kan bo här. Ska jag då börjar slå "svenne jäveln" ? Fuck no! Klart du skulle finnas, om du bodde kvar i din hemland. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Vissa invandrare är jobbiga. Det är de flesta jag har träffat. Men det finns schyssta också. Tänk på det! Edit: Någon hade visst redan skrivit detta. Redigerad 6 februari, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Känner igen vad du skriver, så fort en "svenne" ger lite kritik eller nått så blir man kallad rasist. MEN det finns invandrare som är schyssta och sköter sig men det är väldigt sällsynt tycker jag. (sköter sig= Godkända betyg, inte ute och drar hela nätterna osv) Jag tror inte betyg och det du snackar om har någon betydelse om man är invandrare eller inte. Själv har jag sett många svenskar som också har dåliga betyg och är "ute och drar hela nätterna", samt tagit till sig den oerhört irriterande invandrar-slangen, även om de tidigare har pratat "ren svenska". Även många invandrare jag känner pratar så man förstår och har koll på skolan. Jag tror inte det har någonting att göra med om man är invandrare eller inte, utan vilken vänskapskrets man är med i. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Herregud, det här va verkligen en Hot-topic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Välkommen till Malmö!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Tycker inte att vi ska ta hit fler förens vi kan ta hand om de vi har. Att sätta in alla invandrare i städer som är tätbefolkade och förfallna är inte nice och det är synd om de invandrarna men de lever förmodligen bättre där. Men att invandrarna har svårt att anpassa sig är inget bra argument till att stjäla och slåss. Sen när slåss och stjäler alla? Placera ut invandrarna på olika ställen, tillsammans med svenska familjer så de lär sig svenskan och får umgås med svenskar. På så sätt anpassas de till samhället, sätt dem inte i ett ghetto med socialbidrag. Nu ska jag gå från datorn så tro inte att jag ger mig eller nåt. Förresten, det enda vi väntar på är ju att The_Dude eller okka eller någon liknande kommer hit och äger sönder er alla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Herregud, det här va verkligen en Hot-topic Många tankar och reflektioner kring detta. Uppskattar om du också säger vad du tycker @Tweak. Fyfan va dåligt att säga att de äger alla bara för att de tycker som du, det var jävligt lågt. Alla tycker olika och har andra åsikter, är vi sämre människor? Det är precis det jag sade att det är fel att placera alla invandrare på ett och samma ställe, eller skrev jag för svårt? Invandrare är överrepresenterade i småbrott och det är inget man heller skall mörka ned men detta beror just på att de har blivit fel i systemet från början. Slut på argument, därför du skriver så? Redigerad 6 februari, 2006 av SlewME Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Välkommen till Malmö!!! Är det inte typ en 4:del som är invandrare där? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Jag skrattar åt eran enfald. HA! Läs invandrartråden, idioter. Basta! Ni fattar inte ett jota. Fuck off. Asfalt - My Bloody Valentine - Fear Satan-remixen - Mogwai Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 6 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Tycker inte att vi ska ta hit fler förens vi kan ta hand om de vi har. Att sätta in alla invandrare i städer som är tätbefolkade och förfallna är inte nice och det är synd om de invandrarna men de lever förmodligen bättre där. Men att invandrarna har svårt att anpassa sig är inget bra argument till att stjäla och slåss. Om man dör om man åker tillbaka till sitt hemland så är det omänskligt och jävligt att inte låta människa bo här, även om bara temprotärt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Om man dör om man åker tillbaka till sitt hemland så är det omänskligt och jävligt att inte låta människa bo här, även om bara temprotärt. Det har du helt rätt i men då får man göra något åt hur de har det här. Det är ju synd om människorna som kanske får bo i en etta med 5st barn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Själv har jag aldrig åkt på stryk, för jag passar mig med att hålla på med invandrare. Men dom invandrare som slåss och härjar är så jävla jobbiga, samma sak med svenskarna som gör det! Stör mig också på svenskar som tagit till sig "blatte-svenskan", så jävla jobbigt! "Ey, kaxar du, vaa?" Kort sagt, jag stör mig lika mycket på svenskar som härjar som på invandrare! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Aja, men har ni hört talas om Rinkeby, Tensta, Botkyrka och Fagersjö? Där finns det mycket invandrare som håller på så där Men själv är jag invandrare, så när jag går förbi, spelar jag skön. Tro mig, om det nån gång är nån invandrare som håller på med er, kolla alltid på dom, och låtsas att ni är tuffa. Då kommer dom inte mobba er eller hålla på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts