GRIM(back Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Får väl ta och posta min färdiga Sig suver P288. http://img69.imageshack.us/img69/5459/nice2ob.jpg http://img147.imageshack.us/img147/753/nice29oq.jpg Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up! bättr eän mina första försök Redigerad 12 februari, 2006 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up! Tack. Måtten kan bero på mina riktigt dåliga "skillz" i PS. När jag förminskade bilderna t.ex. Btw: Alla extra polys(allså onödiga detaljer t.ex.) tog jag med för att göra så lite detaljerade texturer som möjligt :"> Hatar att göra texturer. Och öhh.. Vet du om man kan göra bump texturing i Sketchup? Redigerad 12 februari, 2006 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Tack. Måtten kan bero på mina riktigt dåliga "skillz" i PS. När jag förminskade bilderna t.ex. Btw: Alla extra polys(allså onödiga detaljer t.ex.) tog jag med för att göra så lite detaljerade texturer som möjligt :"> Hatar att göra texturer. Och öhh.. Vet du om man kan göra bump texturing i Sketchup? Np nej menade typ vid pipan... cylindern ska inte gå igopp med ytan då måste man adda mer polys om du dra cylinderna igenom ytan så kan du ha färre polys utan att man ser ett dugg skilnad, det är sånt som kallas onödiga pollys men man lär sig det med efterhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Np nej menade typ vid pipan... cylindern ska inte gå igopp med ytan då måste man adda mer polys om du dra cylinderna igenom ytan så kan du ha färre polys utan att man ser ett dugg skilnad, det är sånt som kallas onödiga pollys men man lär sig det med efterhand Ok! Cylindern, typ manteln eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Rätt ok för första grej men den har nog inte samma mått som den riktiga, och så har lagt på extra polys som inte behövs, men det är ju trots allt din första keep it up! bättr eän mina första försök Jag tycker den var jätte snygg, och skiter i om det är 20 extra pollys eller vad det kan va på pipan. Kanske en "motståndare" till grimn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Ehh, inte så smart o gämföra nån weaponmodeler med en carmodeler, inte riktigt samma sak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Ehh, inte så smart o gämföra nån weaponmodeler med en carmodeler, inte riktigt samma sak... Hej griimn. Redigerad 12 februari, 2006 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 På samma sätt som du vinklade suddet ? Hmm, det funkade inte igår . Ni behöver inte bli så "Åååh, OMFG vikken n0000b" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) @Glockalnet: Nej jag är inte Griimn ! @Bubbli: Nä de behöver dom inte, alla här har ju varit nybörjare nån gång ! EDIT: Copstar ska ha lite credd, det va han som fick mig o börja med ZMod ! Redigerad 12 februari, 2006 av asshumla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Hmm, det funkade inte igår . Ni behöver inte bli så "Åååh, OMFG vikken n0000b" Jag blev inte "OMFG NOOB NIGGAH PLEASE C'MON" Jag bara undrade om det inte borde funka på samma sätt, jag har ju inte ens ett 3dprogram så jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Vare inte din farsa som hade kommit hem med nått 3dprogram x_simpa_x ? EDIT: Skrev de om kåppstaaar i lite fel tråd da liksom ! Redigerad 12 februari, 2006 av asshumla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Vare inte din farsa som hade kommit hem med nått 3dprogram x_simpa_x ? Jag vill att Kåppstaaar ska bygga på sin bil o uppdatera lite för oss ! Jo, men jag har inte använt 3dprogrammet av 2 orsaker. Det är installerat på hans dator. Pappa reser mycket på sitt jobb så han är inte hemma alltför ofta, just nu är han påväg till Norge igen efter att ha varit hemma i ungefär en dag. Och när han väl är hemma jobbar han mycket med sin dator (vanliga jobbet alltså) så jag kan inte sitta vid hans dator eftersom att han behöver den. Edit: Ok, det blev 3 orsaker ^^ Redigerad 12 februari, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Osis för dig då ! ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Osis för dig då ! ^^ Äsch jag klarar mig, jag har klarat mig hittills utan ett 3dprogram, såp jag klarar väl mig nu också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Tokfan, 3dmodelering är ju skitkul !!!!!!!! Men jag kan inte modda på denna datorn, hoppas de går på min nya dator sen då jag hämtat den ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Update på min p228 Nu är den allså Low-poly. http://img99.imageshack.us/img99/8404/p288ny5st.jpg http://img99.imageshack.us/img99/1637/p288ny29su.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) *Hoppar in med lite noob fantasi.* Här är min Framtida stad. (Påhittat). Lite sån här Resident Evil inspiration. (Umbrella Corp och Raccoon City). Redigerad 12 februari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 *Hoppar in med lite noob fantasi.* Här är min Framtida stad. (Påhittat). Lite sån här Resident Evil inspiration. (Umbrella Corp och Raccoon City). Hehe skapligt osynlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Mwhaha, ingen idé att börja med sketchup. Grim äger i en i alla ämnen, speciellt i mitt favorit ämne. Kan du/någon göra på ett "fantasivapen"..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 *Hoppar in med lite noob fantasi.* Här är min Framtida stad. (Påhittat). Lite sån här Resident Evil inspiration. (Umbrella Corp och Raccoon City). Höger klicka på en lila frace och välj reverse frace (elelr va det recert frace ) . Så att den kommer på rätt håll. Lila = genomskinligt i spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts