Jump to content

Har du spöken/andar-akiviteter m.m. I ditt hus?

Cyper
 Share

Har du sett/hört/känt några aktiviteter I dit hus som kan tyda på andar/spöken?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@okka: Måste bara fråga: Varför kan du inte låta Cyprez tro på spöken, varför inte bara låta han göra det? Gör det bara, så skulle du sluppit detta, eller?

Varför ska jag inte få diskutera? I just don't get it. Ursäkta.

Han tror på sitt - jag tror på mitt - vi för en diskussion där vi representerar olika åsikter. Det är så man argumenterar. För att citera Monthy Python: "An argument is a connected series of statements intended to establish a proposition. [...]An argument is an intellectual process."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför börja snacka om hur folk skriver? okka skriver mycket bra Svenska och förstår man inte så är det en själv som man ska klaga på. Nån som kan formulera sig bättre än han? Mjaa, sök på skolorna. Sen är det folk som kallar mig gris för att jag tror på en sak. Bevisar verkligen att personen måste andvända sura ord för att prata. Well, vissa kanske inte tål andras åsitker. Folk som inte vet nånting om samtalsämnet kommer in och försöker sig på med sina skämt. Vissa är formodligen så nördiga att dom själv sitter och skrattar åt det; ''Alla tänker som jag alltså måste det vara roligt''. Hade jag varit I en seriös diskusion, och personer kallar varann grisar för att dom tycker olika, skulle jag förmodligen ha utgivit en stor käftsmäll. Och sluta att komma med massa påtåenden om någon person. Håller man på så skulle man kunna få vem som hälst att framstå som en dumjävel.

Med ett brett flin kan jag också säga att ingen kan säga imot till det jag har upplevt. Javisst, ni kan tro att det inte är sant men absolut inte klassa det som lögn eller påhitt. Alla vet att jag tror på andar och det kommer jag alltid att göra.

När man har dött så kommer du att få se att jag har helt rätt. Du får uppleva det. Vi får väl se vem som har rätt.

Orkar inte heller höra på att den å dens åsikter inte alls håller. Hatar idiotas som kommer in på femte sidan och börjar snacka goja.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror på dig Cyprez. Jag tror på att du har upplevt allt du berättar om, men inte därmed sagt att det faktiskt har hänt (någon annan stans än i din hjärna).

Jag har upplevt det. Min kompis har varit med när konstiga ljud började. Jag sa att det var ett element eller nåt, bara för att inte skrämma upp han.

Han själv och hans familj har även upplevt många saker. Gardinen dras plöstligt upp och han vaknar av det. Saker I hans pappas garage, där han till 110% lagt dom försvinner bara eller läggs på ett annat ställe. Ingen logisk förklaring hittat och jag tivlar på att nån hittar en.

Om man bara ska gå på att det är en själv som det är fel på blir man tokig.

Meningen med tråden var inte direkt att bevisa eller försöka övertyga folk om olika händelser. Nej, det handlar om att berätta och diskutera och dela med sig. Ska jag vara rälig trode jag att vissa personer här inte ens skulle tveka över det jag sett.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är, som vanligt, helt inne på The Dudes och okkas linje, alltså att spöken och andar verkligen inte existerar.

Men själv så tror jag även på dig Cyprez, att du har upplevt det här och inte sitter och ljuger eller något, men att du har inbillat dig eller så. Men om jag skulle uppleva något sådant som du har gjort skulle jag fan vara hur rädd som helst, och flytta från huset på direkten :wub:

Och pkz, som kommer in och klagar på okkas sätt att skriva ( ;) ) med mera, snälla vara bara tyst. Du säger att han skriver för svårt, han måste väl skriva på den nivå som är naturligt för honom?

Och sen om folk inte vågar diskutera med honom för att han är så fruktansvärt bra på just det, så är ju inte det hans fel. Det är ju som att säga att Göran Persson är ett svin för att han är en alldeles för bra debattör för att vissa vanliga personer inte skulle våga ta en diskussion med honom.

Nu kommer du säkert svara någonting jättekonstigt som inte alls har med saken att göra, men skitsamma, du lär aldrig fatta ändå.

Btw, jag såg pKz som registreringsnummer på en bil idag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är, som vanligt, helt inne på The Dudes och okkas linje, alltså att spöken och andar verkligen inte existerar.

Men själv så tror jag även på dig Cyprez, att du har upplevt det här och inte sitter och ljuger eller något, men att du har inbillat dig eller så. Men om jag skulle uppleva något sådant som du har gjort skulle jag fan vara hur rädd som helst, och flytta från huset på direkten ;)

Exakt! Cypres: Varför bor du kvar i huset då? Är du inte rädd? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt! Cypres: Varför bor du kvar i huset då? Är du inte rädd?  ;)

LoL, ska jag flytta eller? Aktiviteten är inte precis våldsam. Sen som Cortez säger, varför ska man vara rädd för sina egna släktingar? Klart det kan vara skrämande ibland men man vänjer sig. Sen kan jag knappast flytta bara sådär. Och jag vill inte flytta. Sen, men tankte på att jag är intresserad av detta så är det en gyllende chans att fösöka få kontakt med dom.

Edit: har inte ens märkt av någon liten liten poltergeist aktivitet.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter jag vid datorn på mitt rum. Dörren ut till vardagsrummet ligger rakt till vänster om mig. Jag såg att någon stog utanför min dörr alldeles nyss, så jag vände huvudet mot dörren. i mörkret såg jag klart och tydligt en kvinna (såg det ut som, ungefär som hon jag såg på nedervåningen förut, kolla några sidor tillbaka) titta på mig och sedan gå mot väggen i vardagsrummet för att sedan försvinna i tomma intet.

Spökar det här? Vi är första ägarna till huset och det var bara åker här innan vi byggde huset nån gång på 80-talet. Eller har jag bara sett för mycket skräckfilm?

-_-

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter jag vid datorn på mitt rum. Dörren ut till vardagsrummet ligger rakt till vänster om mig. Jag såg att någon stog utanför min dörr alldeles nyss, så jag vände huvudet mot dörren. i mörkret såg jag klart och tydligt en kvinna (såg det ut som, ungefär som hon jag såg på nedervåningen förut, kolla några sidor tillbaka) titta på mig och sedan gå mot väggen i vardagsrummet för att sedan försvinna i tomma intet.

Spökar det här? Vi är första ägarna till huset och det var bara åker här innan vi byggde huset nån gång på 80-talet. Eller har jag bara sett för mycket skräckfilm?

-_-

Kan du ge något detaljerat signalament av kvinnan? Underlättar.

Om du inte inbillade dig så spökar det klart. Fråga någon/några I famlijen din om dom själv har sett något. På en åker kan det hänt mycket.

Edit: Kom på en fråga. ''Lyste'' kvinnan eller något sådant?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag kom hem ifrån skolan hörde jag ett weird surr from da' upstairs. Jag gick upp för att checka läget och fann då att en dörr stod öppen. Sakta som en bananapa smög jag mig emot dörren för att undersöka saken. Vid platsen fan jag spöket Laban. Han var snäll och bjöd på hallonsaft.

Får fack säjk, duds. Ters no tings kald gosts. Itts only jår imadjinäjsån, pläjing ju a prank.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag kom hem ifrån skolan hörde jag ett weird surr from da' upstairs. Jag gick upp för att checka läget och fann då att en dörr stod öppen. Sakta som en bananapa smög jag mig emot dörren för att undersöka saken. Vid platsen fan jag spöket Laban. Han var snäll och bjöd på hallonsaft.

Får fack säjk, duds. Ters no tings kald gosts. Itts only jår imadjinäjsån, pläjing ju a prank.

Tog just upp att det bara är jobbigt och onödigt med dåliga skämt. Blind? Dum I huvet?

:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget av dem, tack för att du frågar. Snarare är jag mån om min tid och ödslar den inte allt för mycket på att läsa igenom , i min mening, fjantiga trådar.

Puss på kinden.

Okej. Undrade bara. Om du inte vill slösa din tid skriv inte I denna tråd, speciellt om du inte har något vettigt att säga. Självklart så är ju saker som du inte gillar töntiga. Well... *host* *host* okej..

Pussvecka eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ge något detaljerat signalament av kvinnan? Underlättar.

Om du inte inbillade dig så spökar det klart. Fråga någon/några I famlijen din om dom själv har sett något. På en åker kan det hänt mycket.

Edit: Kom på en fråga. ''Lyste'' kvinnan eller något sådant?

Hår ner till axlarna, såg vit ut (hela henne, alltså både kläder och hudfärg), inte så mycket kläder. Nej, hon lyste inte så mycket vad jag kunde se...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Undrade bara. Om du inte vill slösa din tid skriv inte I denna tråd, speciellt om du inte har något vettigt att säga. Självklart så är ju saker som du inte gillar töntiga. Well... *host* *host* okej..

Pussvecka eller?

Jag respekterar andras åsikter men jag kan ändå ha invändningar emot dem.

Yeah. Pussning all week long.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hår ner till axlarna, såg vit ut (hela henne, alltså både kläder och hudfärg), inte så mycket kläder. Nej, hon lyste inte så mycket vad jag kunde se...

Hände det något speciellt på den dagen eller den veckan? Om hon inte lyste så mycket måste hon ha varit gjord av ectoplasma ganska länge. Du/nån har aldrig sett små blixtrar/ljus, kan vara olika storlekar. Som ett lysande damkord eller dylikt?

Låter intressant.

Corleone: Respekterar... Du är nog ganska klok endå. :teehee:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände det något speciellt på den dagen eller den veckan? Om hon inte lyste så mycket måste hon ha varit gjord av ectoplasma ganska länge. Du/nån har aldrig sett små blixtrar/ljus, kan vara olika storlekar. Som ett lysande damkord eller dylikt?

Låter intressant.

Corleone: Respekterar... Du är nog ganska klok endå. :teehee:

Ektoplasma? Get me out of here. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor