Jump to content

Har du spöken/andar-akiviteter m.m. I ditt hus?

Cyper
 Share

Har du sett/hört/känt några aktiviteter I dit hus som kan tyda på andar/spöken?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du har inte lust att vara lite tydligare nästa gång så att du slipper bli missförstådd? Det är endel jag har tagit upp med Cyprez helt i onödiga i och för sig, men att du kommer och säger att jag inte förstår vad jag pratar om - i princip - är ju lite irriterande.

Nej, det går jag inte med på. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen trode det fanns andra planeter förut heller. Andar är en blyg ''sak'' som sakta men säkert väcker många människors intresse. Säg inte imot eftersom det är så. Det vet alla. Eller bör I allafall alla veta.

Nah, andar är något de äldre hittat på för att hålla snorungarna borta från storskogen.

- "Hööle- bööle! Snart kommer knarr- monstret och äter upp dig! Jag hör hur det knarrar och har sig! Det är ont!"

- "Menar du den gamla kvarnen, farmor?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dröjsmål. Jag tog en dusch.

Nåväl. Tro inte att jag inte läste igenom dina inlägg nu. Jag har full koll på vad du säger. Men hur kan du kalla det "fakta"? Säg mig - VAD är fakta? VAD har du sagt som ens kan liknas med fakta? Spöken är INTE ett fakta, men det är tydligen vad du försöker få det till. Jag ignorerar inte alls dina argument, snarare du som ignorerar mina. Har du svarat på ens ETT av alla mina motargument mot dina små historier? Nej, det du har gjort är att älta. Älta, älta, älta dina små historier, och förklarat dem med vad du kallar logik - vad jag kallar överkänslighet. Vi kommer ingen vart, eftersom du inte har förklaringar som grundar sig i något.

"Hur ska mina inlägg ha logik I sig om det inte finns förklaringar på saker och ting?

Andar är inte logiskt, det är grejen, men dom finns endå."

Genom att du säger något sånt här så förstår man att du inte alls kan arguementera. HUR i hela friden kan andar existera? Säg mig nu. Du bevisar ju att jag har rätt i min kommentar om att dina intetsägande kommentarer i stil med:"nej nej, andar är inte logiskt, det är därför jag inte kan förklara dom. MEN - dom finns. Det vet jag", är rent nonsens. Du har inbillat dig om att dom finns, och därmed basta. Du ger dig inte - du ser det som basfakta, men vägrar helt förstå att andra inte tror på skiten. Anledning? Det strider mot logik. Plain and simple. Jag börjar undra hur du i hela friden kom in i dessa tankar. Kan du förklara det för mig? Och är din familj likadan?

Du verkar ha missförstått min kommentar om kroppsmassa: det jag menade var att om vi nu ponerar att andar existerar, hur i hela friden kan dom sitta uppe på en vind och pingla? Andarna är ju inte fysiskt närvarande, för i sådana fall skulle vi se dom förkroppsligade, allihopa. Du påstår även att din syster eller vem det nu var hade kännt hur en ande satte sig ner på sängen - KADABING; andar har ingen kroppsmassa, och kan därför inte sätta sig på sängen. Men detta verkar du förbise. Varför? Fråga inte mig, det kanske sitter så djupt inne i dig, denna tro, så du vägrar släppa den...

"Det är ingen överkännslighet alls. Jag vet nog mycket för att ta beslut. Man kan inte bara gå på linjen ''som alla andra'' eller linjen ''omöjligt''."

Det där fattar jag inte ett skit om. Vad dillar du om? Heho.

Ja, jag kan dömma dig som överkänslig - eftersom det är, enligt mig, förklaringen på dessa saker. Duuh?

Med att jag kommer från en prästfamilj och yadda, yadda, ville jag bara visa att jag inte är typ som Skribb och sitter hemma och river sönder biblar eller nått. Nej, nej. Jag kallar mig inte ens ateist. Bara så att du inte får för dig något sådant, utan ser mig som en öppen människa, och inte en anti-spiritualitetsgrabb som har fula motton om att livet är en fest för sen dör man, vägrar komfirmera sig osv., osv.

Editering.

Fuck-a-doodle-doo, det blev säkert en hel del stavfel. Erhm.

Ja, vad är fakta?

Du ignorerar mina argument och jag dina? Japp, värkar I allafall så.

Ställ några frågor till mig om det känns bra. Varför jag ältar det var för att jag fick för mig att du inte riktigt ville lyssna. Värkar dock ha fel.

Mina historier har jag ingen förklaring till alls och oftast är det så då det handlar om andar. Man måse se förklaringarna lite annorlunda när det gäller andar, man måste vara mer öppen för det. Känns som jag ger dig och att du slänger bort det på en gång utan att titta på det. Kanske känner du likadant också.

Måste säga att jag hatar då du kallar mig överkännslig. Det är bara ett påstående, och om du tänker efter riktigt så har jag rätt - du vet inget om mig.

Andar kan man inet ha allt för mycket förklaringar på. Men jag kan lova att det kommer det med. Med tankte på våran jord och alla under, ett bra exempel är Dr Fritz, han var sjukvårdare under andravärldskriget. På senare år så blir Ruben Faria besatt av denna Dr Fritz. Grejen är att han kan heala då. Såg lite om detta på Reality TV, höjer mitt troende för andar ännu mer. Över sjuttio personer sitter på bänkar för att vänta att bli healade. Det finns säkert många fler berättelser som denna. Finns heller ingen logisk förklaring på undret.

Sedan kommer andra historier där det är andra under. Mycket från Storbrittanien.

Läser du 7-8 hundra sidor med dessa berättelser, och att du ser program om detta, som oftast skilljer sig från varann, så börjar du en annan tankebana. Visst, jag kan förneka saker som rör detta, mycket är skit, men ALLT kan man inte bara kasta I soptunnan och säga att det är lögner och att hela världen har ljugit.

Och ang. Kroppsmassa. Som jag SA tror jag Kundalinin I andar finns kvar sen tidigare livet. När dom visar sig andvänder dom sig av ectoplasma I allafall.

Eftersom få andar klarar att ''visa sig'' och för att många kommer till andra sidan, så andvänder dom sig nog av någon sorts Psykokinesi när tex. katten pinglar med PINGLAN.

Jag KAN bara inte tvivla på vad jag hör av min bästa vän, kan inte tvivla på hans pappa och mamma. Kan inte tvivla på min syster. Nu kan jag inte tvivla om vad jag själv var med om. Vissa saker måste man slänga och vissa inte. Tyvärr, okka, finns ingen logisk förklaringen på det och 100000000 andra saker. Tyvärr.

Sen kan du inte dömma mig för överkännslig. Jag hoppas du inte är seriös.

EDIT: Folks som skriver inlägg som är helt oseriösa och är til för att göra sig rolig kan rent ut dra från tråden.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vad är fakta?

Du ignorerar mina argument och jag dina? Japp, värkar I allafall så.

Ställ några frågor till mig om det känns bra. Varför jag ältar det var för att jag fick för mig att du inte riktigt ville lyssna. Värkar dock ha fel.

Mina historier har jag ingen förklaring till alls och oftast är det så då det handlar om andar. Man måse se förklaringarna lite annorlunda när det gäller andar, man måste vara mer öppen för det. Känns som jag ger dig och att du slänger bort det på en gång utan att titta på det. Kanske känner du likadant också.

Måste säga att jag hatar då du kallar mig överkännslig. Det är bara ett påstående, och om du tänker efter riktigt så har jag rätt - du vet inget om mig.

Andar kan man inet ha allt för mycket förklaringar på. Men jag kan lova att det kommer det med. Med tankte på våran jord och alla under, ett bra exempel är Dr Fritz, han var sjukvårdare under andravärldskriget. På senare år så blir Ruben Faria besatt av denna Dr Fritz. Grejen är att han kan heala då. Såg lite om detta på Reality TV, höjer mitt troende för andar ännu mer. Över sjuttio personer sitter på bänkar för att vänta att bli healade. Det finns säkert många fler berättelser som denna. Finns heller ingen logisk förklaring på undret.

Sedan kommer andra historier där det är andra under. Mycket från Storbrittanien.

Läser du 7-8 hundra sidor med dessa berättelser, och att du ser program om detta, som oftast skilljer sig från varann, så börjar du en annan tankebana. Visst, jag kan förneka saker som rör detta, mycket är skit, men ALLT kan man inte bara kasta I soptunnan och säga att det är lögner och att hela världen har ljugit.

Och ang. Kroppsmassa. Som jag SA tror jag Kundalinin I andar finns kvar sen tidigare livet. När dom visar sig andvänder dom sig av ectoplasma I allafall.

Eftersom få andar klarar att ''visa sig'' och för att många kommer till andra sidan, så andvänder dom sig nog av någon sorts Psykokinesi när tex. katten pinglar med PINGLAN.

Jag KAN bara inte tvivla på vad jag hör av min bästa vän, kan inte tvivla på hans pappa och mamma. Kan inte tvivla på min syster. Nu kan jag inte tvivla om vad jag själv var med om. Vissa saker måste man slänga och vissa inte. Tyvärr, okka, finns ingen logisk förklaringen på det och 100000000 andra saker. Tyvärr.

Sen kan du inte dömma mig för överkännslig. Jag hoppas du inte är seriös.

Överkänsligheten är min logiska förklaring på hela andeverksamheten. Det är knappast någon form av dömning av dig som person. Jag behöver inte känna dig mer än utifrån vad jag har hört från denna tråd för att kalla dig överkänslig. Capisci?

Jag vet inte vad mer jag ska säga: du fortsätter bara tjollra på om under osv., men det är - som jag tidigare sagt och fortfarande påstår - i grundbasen som våra skiljdaktigheter tar sin början, och därför kan jag helt enkelt inte argumentera mot dig (och jag kan inte ta in ett jota av vad du säger). Så gå och lek med dina andar, tjohoffs, så ses vi. Du tror nämligen - i grund och botten - helt tvivellöst - att det existerar andar. Eftersom detta är obevisbart, så vägrar du övertalas: du nekar att det är skitsnack just eftersom det överstrider en gräns av logik som gör att det helt sonika inte går att motbevisa, och eftersom att du - upprepning nu - i grund och botten tror att det existerar andar, så går vad vi säger inte in i dina öron. Förstår du vad jag säger nu?

Eftersom andar inte går att förklara, nöjer du dig med att sitta där på din bastro (som är idiotisk, och endast en avbild av dina föräldrars (som du har spunnit vidare på)), och se det hela som obevisbart.

Vi ser det från olika vinklar. Basta. Jag hoppas att du iallafall kan lyssna på min lilla psykologiska redovisning om att det här inte fungerar, och inte nekar den OCKSÅ.

Yo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okka, jag har börjat tröttna på dig nu. Bara för att du inte är med om läskiga saker, så finns det andra det kan hända för. Tyvärr, allt rättas inte över dig. Bara för att du kan skriva så fin svenska, och äga upp sådana som inte ligger på samma nivå som dig, så kan vi faktist få ha egna åsikter som saker och ting. Måste alla rättas efter dig? Vill du vara en liten mini Hitler som alla ska rätta sig efter? Va Hitler du, så är jag USA. Okej, tack för mig.

@Cyprez: Jag tror dig, saker har hänt mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okka, jag har börjat tröttna på dig nu. Bara för att du inte är med om läskiga saker, så finns det andra det kan hända för. Tyvärr, allt rättas inte över dig. Bara för att du kan skriva så fin svenska, och äga upp sådana som inte ligger på samma nivå som dig, så kan vi faktist få ha egna åsikter som saker och ting. Måste alla rättas efter dig? Vill du vara en liten mini Hitler som alla ska rätta sig efter? Va Hitler du, så är jag USA. Okej, tack för mig.

Så som du besrkev det där ligger det ju knappast till. Han säger sina åsikter, och gör det på ett bra sätt. Ska han skriva sämre bara för att inte verka vara nån mini-hitler eller? Det är han ju inte ens.

Hahaha, och var du USA bäst du vill? :):ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Cyprez: Jag tror dig, saker har hänt mig med.

Snälla nån, klart att alla får ha egna åsikter; att du jämför mig med Hitler är ju bara puckat. Jag argumenterar för min sak, han för sin. Varför ska jag inte få stå för min åsikt?

Fuck, bara för att jag uttrycker mig väl så blir folk sura och jämför mig med fascister. Fuck-a-doodle-doo. Får jag inte vara med i en diskussion? Bara för att du känner dig hotad av mig - fråga mig inte varför - så behöver du inte försöka hacka på mig hela tiden på något så fjuttigt som att jag har bestämda åsikter.

Jag är snarare Ghandi än Hitler, grabben.

Tweak: tack, exakt! =) Är det någon som är Hitler så är det du - pKz - som är emot Benvit bara för att han är tjejig.

Get a grip.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla nån, klart att alla får ha egna åsikter; att du jämför mig med Hitler är ju bara puckat. Jag argumenterar för min sak, han för sin. Varför ska jag inte få stå för min åsikt?

Fuck, bara för att jag uttrycker mig väl så blir folk sura och jämför mig med fascister. Fuck-a-doodle-doo. Får jag inte vara med i en diskussion? Bara för att du känner dig hotad av mig - fråga mig inte varför - så behöver du inte försöka hacka på mig hela tiden på något så fjuttigt som att jag har bestämda åsikter.

Jag är snarare Ghandi än Hitler, grabben.

Tweak: tack, exakt! =) Är det någon som är Hitler så är det du - pKz - som är emot Benvit bara för att han är tjejig.

Get a grip.

Bra, då har vi punkt 1. avklarat.

Japp, kanske är puckat. Vadfan är det inte och sitta och bråka om spöken inte har en fysisk massa, vem har sagt det? ProfessorN i spoekvetenskaP? Jahaja!

Mm, du agrumenterar för din sak, men varför kan du inte acceptera att han sett spöken, och sedan gå vidare med ditt liv. Varför inte sova? Eller något..

Uttrycker dig? Du försöker sitta och leka smart över ett forum där medelåldern ligger på 14. Och ingen fattar ett piss vad du skriver, eller jo, din brorsa, dina "följeslagare", The Dude & Pico. Weho. Nice. Kanske kan börja skriva på vanlig svenska så vi andra folk förstår också? Det är bara därför du "äger upp oss", du skriver ord som man måste slå upp för att förstå. Okej? CAPICIEEEEÈEÈÈÈÈ.

Jag känner mig definitivt inte hotad av dig, varför skulle jag? Men tycker du att det är så, så visst. Kramis.

Okej, va Ghandi, kul för dig...

@Tweak: Jag läste inte igenom allt, tyvärr.

@Din EDIT: Klart jag är Hitler, kom du på det nu? Konstigt, folk är emot mig för att jag har långt hår, och därmed är jag tjej. (En okka grej nu då.) "Basta!". Weho, då är dem judar, eller?

Get a flip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, kanske är puckat. Vadfan är det inte och sitta och bråka om spöken inte har en fysisk massa, vem har sagt det? ProfessorN i spoekvetenskaP? Jahaja!

Mm, du agrumenterar för din sak, men varför kan du inte acceptera att han sett spöken, och sedan gå vidare med ditt liv. Varför inte sova? Eller något..

Uttrycker dig? Du försöker sitta och leka smart över ett forum där medelåldern ligger på 14. Och ingen fattar ett piss vad du skriver, eller jo, din brorsa, dina "följeslagare", The Dude & Pico. Weho. Nice. Kanske kan börja skriva på vanlig svenska så vi andra folk förstår också? Det är bara därför du "äger upp oss", du skriver ord som man måste slå upp för att förstå. Okej? CAPICIEEEEÈEÈÈÈÈ.

Jag känner mig definitivt inte hotad av dig, varför skulle jag? Men tycker du att det är så, så visst. Kramis.

@Din EDIT: Klart jag är Hitler, kom du på det nu? Konstigt, folk är emot mig för att jag har långt hår, och därmed är jag tjej. (En okka grej nu då.) "Basta!". Weho, då är dem judar, eller?

Get a flip.

Hehohö ...

Tycker att du borde spendera lite mer tid i skolan om du inte förstår vad okkish skriver.

Han skriver bra och det ska inte underskattas. Dock kan jag hålla med om att han - ibland - spelar överlägsen, något han bör jobba bort.

Sedan att han argumenterar för sin sak är inte fel och att säga att han ska sova istället för att sitta här är ju nästan skrattretande. Okka säger inte att Cyprez inte sätt spöken, det han säger är att spöken inte existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Get a flip.

Usch vad du var hatisk då. Varför är du emot mitt sätt att skriva på? Sprolla roll om jag har utvecklad svenska och allt annat du anklagar mig för; vad ska jag göra - göra till mig? Det är knappast så att jag lägger upp en fejkad image om hur jag är: svar ja, jag går omkring och namedroppar Neu! så ofta jag kan IRL också. Heho.

Är du konflikträdd, eller vad gäller saken? Vi har en diskussion - och tro mig, jag kan sova om nätterna. Anledningen till att jag inte sover nu är att jag helt enkelt (ja, jag tänkte skriva 'helt sonika', men sket i det) inte brukar lägga mig vid den här tiden.

Kan du inte bara acceptera mig för den jag är, okey? För jag menar - det är du som framställer det som om jag "äger upp", etc., inte jag. Jag är bara mig själv, men det har du tydligen något stort problem med.

Slewme - ääh, inte spelar jag överlägsen. Bara lite sådär lagomt, men det är bara charmigt : )

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehohö ...

Tycker att du borde spendera lite mer tid i skolan om du inte förstår vad okkish skriver.

Han skriver bra och det ska inte underskattas. Dock kan jag hålla med om att han - ibland - spelar överlägsen, något han bör jobba bort.

Sedan att han argumenterar för sin sak är inte fel och att säga att han ska sova istället för att sitta här är ju nästan skrattretande. Okka säger inte att Cyprez inte sätt spöken, det han säger är att spöken inte existerar.

Ja, klart jag ska fixa upp mina betyg till Naturvetenskapshöjd, bara för att förstå vad Okka skriver. Helt rätt? Eller inte.

Ja, han skriver bra, det vet jag. För bra för dem flesta här.

Nej, det är inte fel. Men allt som okka inte varit med om, ska ingen få vara med om. Det känns så.

Och, Cyprez har sett spöken, inte sätt. Go to school you to. (jag vet att det är lågt att leta stavfel. :ermm: )

@okka:

Nej, det spelar ingen roll hur mycket du läser böcker på fritiden, hur många korsord du löser per minut. Men det är så att en del inte fattar en piss vad du skriver. Om man skriver på normal (Vad normal nu är); på G nivå, så att säga. Så skulle fler "våga" diskutera mot dig. Right?

Varför jag menade att du skulle sova är för att detta är en diskution om man har sett spöken i sitt rum/hus, inte om dom finns eller inte? Hur vet du att en spöke kanske är damen du möter på stan varje dag till skolan? Hon kanske är ett spöka med fysisk massa, ingen vet. Ingen kommer veta.

Jag kan acceptera dig för den du är, det har jag gjort med alla på detta forum. Speciellt Cortez (Vill inte dra in dig i nått tjaffs nu.), han är hiphopare, jag är rockare, vi hatar varandras musik, men vi fungerar bra ihop endå.

Jag är också mig själv, bara att jag är inte kåtare i verkligen. ; )

Puss.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, klart jag ska fixa upp mina betyg till Naturvetenskapshöjd, bara för att förstå vad Okka skriver. Helt rätt? Eller inte.

Ja, han skriver bra, det vet jag. För bra för dem flesta här.

Nej, det är inte fel. Men allt som okka inte varit med om, ska ingen få vara med om. Det känns så.

Och, Cyprez har sett spöken, inte sätt. Go to school you to. (jag vet att det är lågt att leta stavfel. :ermm: )

@okka:

Nej, det spelar ingen roll hur mycket du läser böcker på fritiden, hur många korsord du löser per minut. Men det är så att en del inte fattar en piss vad du skriver. Om man skriver på normal (Vad normal nu är); på G nivå, så att säga. Så skulle fler "våga" diskutera mot dig. Right?

Varför jag menade att du skulle sova är för att detta är en diskution om man har sett spöken i sitt rum/hus, inte om dom finns eller inte? Hur vet du att en spöke kanske är damen du möter på stan varje dag till skolan? Hon kanske är ett spöka med fysisk massa, ingen vet. Ingen kommer veta.

Jag kan acceptera dig för den du är, det har jag gjort med alla på detta forum. Speciellt Cortez (Vill inte dra in dig i nått tjaffs nu.), han är hiphopare, jag är rockare, vi hatar varandras musik, men vi fungerar bra ihop endå.

Jag är också mig själv, bara att jag är inte kåtare i verkligen. ; )

Puss.

Hm, är det inte lite dubbelmoral av dig att vara en sådan oerhörd förespråkare av att vara sig själv, för att sedan börja gallskrika (well, gallSKRIVA, perhaps) på mig för att jag skriver för bra svenska och är - ehm - alldeles för egen i mitt sätt att vara? Jag borde väl inte "sänka" mig själv till en - som du vill uttrycka det - G-nivå, bara för att anpassa mig till massan, som - än en gång enligt dig - ligger på fjorton år?

Ang. denna diskussion med Cyprez - well, vi har väl gått lite på ett sidospår, men vadå: ska vi lägga av den påbörjade diskussionen bara för att det endast rör trådens namn lite smått? Eller rättare sagt - för mycket? Det är ju trots allt själva basen till tråden - andars existens - som vi diskuterar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är det som inte förstår vad okka skriver?

okka är väl en av dem som skriver och formulerar sig bäst på forumet?

Skulle det vara lättare att förstå om han skriver som en kratta?

Många frågor?

Jag.

Japp, han skriver bra, för bra för en del.

Haha, så du menar att någon på G-G+ nivån skriver som en kratta? Tror inte det.

@okka: Måste bara fråga: Varför kan du inte låta Cyprez tro på spöken, varför inte bara låta han göra det? Gör det bara, så skulle du sluppit detta, eller?

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor