Jump to content

Har du spöken/andar-akiviteter m.m. I ditt hus?

Cyper
 Share

Har du sett/hört/känt några aktiviteter I dit hus som kan tyda på andar/spöken?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sant. Det skulle vara pinsamt för mig att döda någon. Bevisar att jag inte klarar av och diskutera.

Vem vet, det kanske är du som inbillar dig. Om inte spöken finns är det ganska grymt att man lägger ut pengar på parapsykologi. Jag måste förneka att jag ljuger. Annars har en annan människa fåt mig på andra tankar - fel tankar. Jag kan visst förneka att jag ljuger, många gånger om, men gör det inte då jag VET att jag har rätt.

Jag har långt ifrån blivit hjärntvättad. Det är du som vägrar förstå. Dumma kommentarer är helt onödiga och bevisar att det du säger är du osäker på.

Du skulle garanterat ha en helt annan åsikt om du nånsin skulle komma hit.

Varför ska du dra in Gud?

Ja, javiss. Jag är jätte osäker, det är därför jag sitter här och ödslar tid på dig. Om du frågar alla här så tycker de nog att jag lägger upp vettigare argument än du.

Jag inbillar mig precis som 90% av världensbefolkning. Thats the shit! duuhh!

Du är hjärntvättad men det vet du inte för att du är hjärntvättad. Se på hitlers tid, folket där förstod inte att de var hjärntvättade men folk i andra länder förtod att hitlers folk var hjärntvättade.

Jag drog in gud för att du tror på honom och för att gud är lika mycket fantasi som spöken och demoner.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, javiss. Jag är jätte osäker, det är därför jag sitter här och ödslar tid på dig. Om du frågar alla här så tycker de nog att jag lägger upp vettigare argument än du.

Jag inbillar mig precis som 90% av världensbefolkning. Thats the shit! duuhh!

Du är hjärntvättad men det vet du inte för att du är hjärntvättad. Se på hitlers tid, folket där förstod inte att de var hjärntvättade men folk i andra länder förtod att hitlers folk var hjärntvättade.

Jag drog in gud för att du tror på honom och för att gud är lika mycket fantasi som spöken och demoner.

Du ödslar tid ja. Lika bra att säga som det är.

Knappast att 10% av världens befolkning tror på andar och/eller har sett det.

Skulle det vara så skulle inte man lägga ut pengar på parapsykologisk avdelningar och massor om utbildning och forskning om det.

Dra inte in Hitler nu också. Du behöver verkligen ''tillhygge'' (låt oss säga så) för att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tro faktiskt lite på att vi har ett snällt spöke i vårt hus.. Kanske soöket laban :)

För på vår toalett om man lämnar dörren öppen så är det alltid något som stänger den..

Så är det här hemma också, det är ett läskigt spöke som kallar sig själv "mamma" ^_^

Hon brukar även gapa och skrika lite lätt om att jag ska stänga dörren själv.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ödslar tid ja. Lika bra att säga som det är.

Knappast att 10% av världens befolkning tror på andar och/eller har sett det.

Skulle det vara så skulle inte man lägga ut pengar på parapsykologisk avdelningar och massor om utbildning och forskning om det.

Dra inte in Hitler nu också. Du behöver verkligen ''tillhygge'' (låt oss säga så) för att diskutera.

Vilka är det som lägger ut pengar säger du ?

Inte är det staten/regeringen som gör det. Det är i så fall intresseorganisationer som gör det.

Jag drar in hitler för att han använde sig utav hjärntvätt och du är hjärntvättad. Ser du likheterna?

Tillhygge? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka är det som lägger ut pengar säger du ?

Inte är det staten/regeringen som gör det. Det är i så fall intresseorganisationer som gör det.

Jag drar in hitler för att han använde sig utav hjärntvätt och du är hjärntvättad. Ser du likheterna?

Tillhygge? ^_^

Haha, okej. Du vet inte vilka som lägger ut pengar på sånt? Fråga din pappa eller farfar eller någon som vet något. Att gå att fråga pluzas funkar precis inte.

Tillhygge. Tänk dig att du tar tag I hitler och Gud och att du slåss mot mina ord eftersom du inte kan få bort dom ''normalt''.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, okej. Du vet inte vilka som lägger ut pengar på sånt? Fråga din pappa eller farfar eller någon som vet något. Att gå att fråga pluzas funkar precis inte.

Tillhygge. Tänk dig att du tar tag I hitler och Gud och att du slåss mot mina ord eftersom du inte kan få bort dom ''normalt''.

Jovars, min farfar och pappa skulle säga exakt som jag. Att du är hjärntvättad.

Jag tar till gud och hitler för att båda är lika efterblivna. Om du vet lite om hitlers historia så sägs det att han och hans närmaste dödade sig själva pga att de inte trodde att det fanns ett annat liv än nationalsosialismen. De var hjärntvättade och det kvittade vad man sade till dem, det samma gäller med dig. Sedan så slåss jag inte emot dig om det är det du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jovars, min farfar och pappa skulle säga exakt som jag. Att du är hjärntvättad.

Jag tar till gud och hitler för att båda är lika efterblivna. Om du vet lite om hitlers historia så sägs det att han och hans närmaste dödade sig själva pga att de inte trodde att det fanns ett annat liv än nationalsosialismen. De var hjärntvättade och det kvittade vad man sade till dem, det samma gäller med dig. Sedan så slåss jag inte emot dig om det är det du tror.

Okej, enklare. Kom hit till mig. Du blir övertygad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart bor du?

Du kan skicka i PM om du inte vill tala om det för hela GTAsajten.

Där kan du läsa lite om du har tråkigt. Inget som jag kallar bevis men, bara lite allmänt om parapsykologi. Känns bra att sånna personer finns här I Sverige. Lär dig meditera så kommer du att förstå.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,656440,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En natt när jag satt vid datorn på undervåningen i rummet, inte mitt eget rum, mitt emot mina föräldrars sovrum hörde jag deras sovrumsdörr öppnas. Jag vände mig om snabbt och tänkte att det måste vara min mamma som skulle gå på toaletten. Så när jag vände huvudet om så var jag inställd på att se min mamma gå förbi runt hörnet bara. Och mycket riktigt, för ett kort ögonblick såg jag en vitklädd kvinna försvinna runt hörnet i hallen. Jag var alldeles säker på att jag hade sett henne, så jag körde ut i hallen med rullstolen jag hade då. Men ingen mamma där, int epå toaletten heller, och alla andra rum var nersläckta. En rysning gick genom kroppen och jag körde in i rummet igen och la mig för att sova. Antagligen hade jag bara fått för lite sömt och inbillat mig allt... Men lite kusligt ändå, jag var ju så säker på att jag skymtade en människa i hallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte jag men min mamma har. När jag var liten, kanske fyra år, så hade jag en radiostyrd bil. Mamma vaknade på natten av att hon hörde något konstigt ljud.

Hon gick upp för att kolla vad det var och då såg hon att min radiostyrda bil åkte omkring utan att någon körde den. Min morbror säger att det bara var någon radio som var på i närheten och som körde på samma frekvens som bilen. Men man vet aldrig...

Vote: Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste ju tro på det jag hör. Tänk dig att du sitter framför datorn och du hör det ''pingla'' I ett rum några meter Ifrån dig. Ibland hör du också andra ljud. Jaja, du går dit och då tystnar ljudet. När du vänder ryggen åt startar det igen. Du står du I centrum där ljudet borde komma ifrån. Trots det kan du inte lokalisera vart det kommer ifrån. Du hittar aldrig det rätta stället.

Du ska fixa en sladd bakom datorn. Just innan du kopplar in den drar någon naglarna på ovansidan av skärmen.

Du förstår inte heller vad jag menar med obehag. Satt uppe en gång på natten sen kom det sk. ''obehag''. Jag blev så... vet inte men. Klarade inte av att vara kvar så jag gick ner och la mig.

Edit: Du är en sån som inte tror på det förän du själv upplever det?

Tro på vad du hör, ja. Men det har sina gränser. Du HÖR inte ett 'spöke', det du hör är ett ljud. Det finns ljud överallt, grabben, det vet du väl? Det är din vidskeplighet och överkänslighet som gör att du definierar ljuden - som i mitt exempel - tillhörandes din faster. Det finns en logisk förklaring till alla ljud på våran jord.

Fråga kolon: hur kommer det sig att dessa "spöken" inte visar sig jämt och ständigt? Hur kommer det sig att dessa spöken endast håller till i gammla skjul, vindar osv., och inte visar upp sig för människan; slåss för sin rätt om att få LEVA på denna jord? (nu ponerar vi bara deras existens (dvs. att vi lever oss in i Cyprez värld) Det är ju nämligen så att - om vi nu går efter alla dessa spöktroare (?) - man KAN höra spöken, man KAN se dom, man KAN känna av deras närvaro. HUR kommer det sig då - i hela friden - att dom sitter på sin vind och ropar "buuuuhuuuu" när du är ensam hemma, som någon sorts "hämnd"? För hur många gånger rör det sig inte om en hämndaktion i ett spökhus om en död människa med "unfinished bussiness" då det kommer till spökhistorier?

Säg mig - har vi inte alla "unfinished bussiness" då vi dör? Svar: ja. Men - hur kommer det sig att det endast finns ett fåtal av dessa spöken? Och hur kommer det sig att dom sitter och samlar damm under sängen, för att sedan röra i ditt hår eller något annat kvasi-skrämmande, då du är ensam hemma?

Det har helt sonika att göra med ÖVERKÄNSLIGHET. Allihopa nu: ÖVERKÄNSLIGHET.

Angående din lilla fråga i slutet: som The Dude sade; inte nödvändigtvis, men någon form av betryggande bevis utöver en individs skräckhistorier som egnetligen har en logisk förklaring ("jag lovar, det var ett spöke!! Någon raffsade på skärmen!" håller inte) är alltid betryggande att få. Och eftersom jag är väldigt teologiskt intresserad så kan jag inte påstå mig att vara något sorts science-freak som kräver att en ponerad Gud ska skriva mitt namn på himmlen för att jag ska tro på hans existens.

Orkar inte läsa igenom vad jag har skrivit, så det kanske är lite sjaffsigt. Det ursäktar jag för.

Nåväl - skål! *Höjer min kopp med rabarbergrädd*

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där kan du läsa lite om du har tråkigt. Inget som jag kallar bevis men, bara lite allmänt om parapsykologi. Känns bra att sånna personer finns här I Sverige. Lär dig meditera så kommer du att förstå.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,656440,00.html

Ja enda anledningen till att de öppnade den parapsykologiska delen var ju för att få de 30 miljonerna, snälla. De fick ju t.o.m kritik för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor