Jump to content

Har du spöken/andar-akiviteter m.m. I ditt hus?

Cyper
 Share

Har du sett/hört/känt några aktiviteter I dit hus som kan tyda på andar/spöken?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag hör ibland ett pinglande ljud på övervåningen där våran dator är. Precis en sån där ''pingla'' som man har på halsbandet på en katt. Vi har haft en katt förut. Det slutade med att det blev för mycket att städa efter (HAHAHA) så vi skötkatten. Jag var inte gammal alls då. Kanske tre år.

Jag hör ett "katt maju" från min gamla dator ganska så ofta.. Räknas det? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har antagligen påhälsningar i vårat hus. Jag själv märker inte av de, men det verkar som våran hund gör det. För rätt som det är så står den och bara stirrar rakt fram som om den stod och tittade på nån, helt stilla. Man kan stå och titta in i hundens ögon och helt plötsligt vänder den bort blicken och stirrar mot "något" bakom ryggen på en. Man ska tydligen kunna få reda på att man har påhälsningar, genom att kolla på sina husdjur. Om de beter sig konstigt vid vissa tillfällen, som att tex bara stå och stirra. Men de påhälsningar vi har är antagligen av snäll sort, tex släkt som gått bort eller liknande, som bara vill kolla till oss.

Mamma har även varit iväg på "sians" där hon fick kontakt med sin mormor och sin farbror, eller tjejen som höll "siansen" fick det rättare sagt. Är antagligen någon sådan släkt som ibland kommer fram och ser till oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har antagligen påhälsningar i vårat hus. Jag själv märker inte av de, men det verkar som våran hund gör det. För rätt som det är så står den och bara stirrar rakt fram som om den stod och tittade på nån, helt stilla. Man kan stå och titta in i hundens ögon och helt plötsligt vänder den bort blicken och stirrar mot "något" bakom ryggen på en. Man ska tydligen kunna få reda på att man har påhälsningar, genom att kolla på sina husdjur. Om de beter sig konstigt vid vissa tillfällen, som att tex bara stå och stirra. Men de påhälsningar vi har är antagligen av snäll sort, tex släkt som gått bort eller liknande, som bara vill kolla till oss.

Så gör ju i princip alla hundar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju i somras... :huh:

Haha, jajuste! ;)

Nej, jag har inte det. Men man kan bli lite paranoid ibland. Däremot så hände den en sak när jag var mindre. Jag låg och skulle sova, det var mörkt i rummet. Då, i någon hundradels sekund, tycker jag att jag kan se ett vitt, suddigt, halvt genomskinligt ansikte ligga precis intill mig och titta mig i ögonen. Det såg ut som en flintskallig kvinna. Även om det förmodligen bara var inbillning har jag inte riktigt kunnat släppa det. Kan fortfarande se det framför mig, och det var klart och tydligt ett ansikte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så gör ju i princip alla hundar.

Det har inte hänt förut, förrän på senare tid, och jag har aldrig sett en hund sitta och kolla på det viset som den gör, går inte att bryta blicken. Sen har ju sådana där "spök-jagare" berättat att det är ett tecken på att man har påhälsningar. Nu säger jag inte att det är så, men det kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har antagligen påhälsningar i vårat hus. Jag själv märker inte av de, men det verkar som våran hund gör det. För rätt som det är så står den och bara stirrar rakt fram som om den stod och tittade på nån, helt stilla. Man kan stå och titta in i hundens ögon och helt plötsligt vänder den bort blicken och stirrar mot "något" bakom ryggen på en. Man ska tydligen kunna få reda på att man har påhälsningar, genom att kolla på sina husdjur. Om de beter sig konstigt vid vissa tillfällen, som att tex bara stå och stirra.

Min katt håller också på sådär ibland, rätt obehagligt, han kan stå helt stilla och titta på ingenting sen helt plötsligt hoppar han till och springer ner och upp för trappan, blir väldigt agressiv, klappar man han så river han en.

Redigerad av virre cool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min katt håller också på sådär ibland, rätt obehagligt, han kan stå helt stilla och titta på ingenting sen helt plötsligt hoppar han till och springer ner och upp för trappan, blir väldigt agressiv, klappar man han så river han en.

Precis, stannar upp helt plötsligt för att sedan fortsätta med det den gjorde innan. Fast våran hund blir inte aggresiv.

Hunden kan sitta och stirra och ibland slutar den upp när jag säger hennes namn eller får oftast ropa namnet, då slutar hon upp och kollar på mig ett kort ögonblick för att sedan röra blicken tillbaka till exakt samma ställe, så kan det fortsätta ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spöken = överkänslighet.

Nej, jag tror icke på sådant. Orkar nog inte heller hoppa in i en diskussion med den överreligiösa spökfanatikern Cyprez, som är en sån vars tankegång går liknande: "ibland hör jag något pysa från övervåningen. Jag tror inte att det är ett element; det kan möjligtvis vara min faster - som en gång bodde i det huset - och gillade te något oerhört. Det kan möjligtvis vara hennes hyllande - i form av ett tekokarljud - till att jag har börjat dricka te".

Get it? Överkänslighet. Alla känner vi obehag; det är bara att vi tolkar det olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spöken = överkänslighet.

Nej, jag tror icke på sådant. Orkar nog inte heller hoppa in i en diskussion med den överreligiösa spökfanatikern Cyprez, som är en sån vars tankegång går liknande: "ibland hör jag något pysa från övervåningen. Jag tror inte att det är ett element; det kan möjligtvis vara min faster - som en gång bodde i det huset - och gillade te något oerhört. Det kan möjligtvis vara hennes hyllande - i form av ett tekokarljud - till att jag har börjat dricka te".

Get it? Överkänslighet. Alla känner vi obehag; det är bara att vi tolkar det olika.

Jag måste ju tro på det jag hör. Tänk dig att du sitter framför datorn och du hör det ''pingla'' I ett rum några meter Ifrån dig. Ibland hör du också andra ljud. Jaja, du går dit och då tystnar ljudet. När du vänder ryggen åt startar det igen. Du står du I centrum där ljudet borde komma ifrån. Trots det kan du inte lokalisera vart det kommer ifrån. Du hittar aldrig det rätta stället.

Du ska fixa en sladd bakom datorn. Just innan du kopplar in den drar någon naglarna på ovansidan av skärmen.

Du förstår inte heller vad jag menar med obehag. Satt uppe en gång på natten sen kom det sk. ''obehag''. Jag blev så... vet inte men. Klarade inte av att vara kvar så jag gick ner och la mig.

Edit: Du är en sån som inte tror på det förän du själv upplever det?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor