Cyper Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Ganska enkel fråga som kanske skrämmer vissa. Var ärligt lögner är bara jobbigt och ger ingenting. Jag hör ibland ett pinglande ljud på övervåningen där våran dator är. Precis en sån där ''pingla'' som man har på halsbandet på en katt. Vi har haft en katt förut. Det slutade med att det blev för mycket att städa efter (HAHAHA) så vi skötkatten. Jag var inte gammal alls då. Kanske tre år. Har aldrig tänkt den här tanken men det kanske är katten. Låter precis som en pingla. Jag och en kompis har även hört andra ljud från det där rummet. Rummet där sängen som min mammas mamma dog I. Jag sa till min kompis att det kunde vara elementet som lät ibland, ville inte skrämma upp han. Det går heller aldrig att få reda på var ljudet kommer ifrån. Går jag dit försvinner det antingen eller så är det bara omöjligt atth öra vart det kommer I från. Sen ibland när jag sitter här, oftast på kvällen/natten så känner jag ett obehag. Gör jag nu med. Fryser på armarna och ryggen och det känns som om nån stirrar på mig. Katten dog somsagt olyckligt genom ett skott. Min mammas mamma dog av cancer då hon inte var allt för gammal. Sen har vi en till som dog olyckligt, dock har jag ingen jävla lust att dra upp det. Min mamma är mycket spektisk runt andar, hon tror inte alls på det. Min pappa tror på det men det är inget han har märkt vad jag vet. han kanske har det men han villväl bara inte säga det. Min syrra har även upplevt att någon satt sig ner på hennes säng då hon låg I den. EDIT: Här är rummet. Redigerad 5 februari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Näj.. Eller jo, förresten. En gång så hörde jag ett brak från mitt rum. Och när jag kom in där så såg jag ingen alls, förutom min fader som hade vält omkull en stol. Lustigt. Din mammas mamma? Mormor? Redigerad 5 februari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Here we go again.. Ring Ghostbusters ffs!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jävla kuslig familj Cyprez. Själv har man inte märkt av något sånt. Jag vet bara att vi har getingar uppe på vinden på somrarna. Dom är absolut inte välkomna där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jag hade ju i somras... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Editerade en bild på rummet I första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jag hade flyttat ifrån huset direkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Men är det inte mycket troligare att det är något naturligt som plingar än att det är din döda katt? Det är inte heller så konstigt att man kan känna obehag ibland, det behöver inte vara spöken. När jag var liten känndes det alltid som någon stirra på mig när jag skulle sova:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Men är det inte mycket troligare att det är något naturligt som plingar än att det är din döda katt? Det är inte heller så konstigt att man kan känna obehag ibland, det behöver inte vara spöken. När jag var liten känndes det alltid som någon stirra på mig när jag skulle sova:P Vad skulle det annars kunna vara? Jultomten? Låter exakt som en sån där pingla som man har på katthalsbandet. Sen så är jag inte liten nu. Är femton år. Du fattar inte vad jag menar med obehag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Vad skulle det annars kunna vara? Jultomten? Låter exakt som en sån där pingla som man har på katthalsbandet. Sen så är jag inte liten nu. Är femton år. Du fattar inte vad jag menar med obehag. Hehe, mena inte att du var liten Det är mycket troligare att det är tomten än din döda katt, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 I vårt förra hus hände det alltid massa skumma saker, fast det var några år sen jag bodde i hus nu. Jag har skrivit om det i dom gamla trådarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Hehe, mena inte att du var liten Det är mycket troligare att det är tomten än din döda katt, tycker jag. Seriöst. Okej. Nog pratat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jag är ett spöke, räknas det? Annars så har vi inga spöken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Japp, känner dom.. Dom är helt ofarliga, men man känner sig väldit rädd när man känner var dom är. Man ser inte dom man hör inte dom men man känner dom Redigerad 5 februari, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Ja. Vi har ett spöke som vi kallar för "Kenta". Han dog här i huset, när han bodde med sin mamma. Han var en 52 år gammal alkoholist med Loket, Carola och Vikingarna som idoler. Skämt åsido, har inte hört något kedjerassel. Och om jag hört något, finns det med 100% en logisk anledning till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Det bor 19 arga spindlar hemma hos mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Jag skulle inte tro att jag hadde något här i min lägenhet, dock händer det ibland att man får en känsla av att någon står bakom mig, när jag sitter och äter eller sitter vid datorn, ibland när jag ligger på morgornen och drar mig känns det ibland som någon ligger och petar mig i ryggen d brukar jag stiga upp inte skönt att att sappa om någon stör en ibland låter det som nån går runt i lägenheten fast det inte är nån där, ibland kan jag även höra surret från tv´n även när det inte står på, och sen när jag går för att stänga av den (tror alltid att det är jag som satt på den) så slutar det... Redigerad 5 februari, 2006 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Nej men min släkting påstår att hon sett spöken. Hon såg tex sin hund(som dött för länge sedan) hälsa på och en farbror som stod vid vägen och stirrade. (ligger 10 mil väster om Umeå, ute i borsen.) :'( Vi sov i det huset där hunden va, när vi var på besök där. Redigerad 5 februari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Nej men min släkting påstår att hon sett spöken. Hon såg tex sin hund(som dött för länge sedan) hälsa på och en farbror som stod vid vägen och stirrade. (ligger 10 mil väster om Umeå, ute i borsen.) :'( Vi sov i det huset där hunden va, när vi var på besök där. Vart? Bor själv I Umeå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Inget sånt vågar sig in i mitt hus för då jävlar skrämmer jag bort dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts