Jump to content

Problem med hosting!

kalle.b
 Share

Recommended Posts

Hej jag har just nu en dator med ett adsl modem inkopplat asså till huvuddatorn. Och jag har tänkt sätta upp en hosting server på en lite äldre och sämre dator så jag slipper ha min nya dator på jämt.Men nu undrar jag för det första vilken sladd ska jag koppla ihop datorrna med en ftp kabel, eller en utp kabel.För det andra vilken av datorerna ska jag koppla in adsl modemet till kan man koppla in det till den gamla skruttiga datorn och sedan koppla ihop den med den huvuddatorn. För jag vill ha mitt bredband på båda.

Hjälp önskas ^_^:)

Några stavfel kan finnas.

Edit: Jag gjorde en liten bild på hur jag hade tänkt det.

Edit2: Ja jag har sökt på google men kom inte fram till mycket.

Förlåt att jag inte postade denna i datorhjälps tråden jag tänkte mig inte för :'(

Redigerad av kalle.b
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vill ha Internet på BÅDA datorerna? Men gör som L_Voll sa.

Dator 1 ---------------- ROUTER ----------------- Dator 2

____________________|

____________________|

____________________|

____________________|

____________________ Internet

Istället för att Sladden ska gå till ADSL Modemet så ska den gå till Routern. Och från routern så går det en sladd till dator 1 och en sladd till dator 2.

Här är en länk till en Bra router på ett billigt pris hos Siba

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har just nu en dator med ett adsl modem inkopplat asså till huvuddatorn. Och jag har tänkt sätta upp en hosting server på en lite äldre och sämre dator så jag slipper ha min nya dator på jämt.Men nu undrar jag för det första vilken sladd ska jag koppla ihop datorrna med en ftp kabel, eller en utp kabel.För det andra vilken av datorerna ska jag koppla in adsl modemet till kan man koppla in det till den gamla skruttiga datorn och sedan koppla ihop den med den huvuddatorn. För jag vill ha mitt bredband på båda.

Hjälp önskas :P:D

Några stavfel kan finnas.

Edit: Jag gjorde en liten bild på hur jag hade tänkt det.

Edit2: Ja jag har sökt på google men kom inte fram till mycket.

Förlåt att jag inte postade denna i datorhjälps tråden jag tänkte mig inte för :'(

Hahahahahhahaha

FTP-sladd??? ^_^^_^:P>_<

Killen med koll ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor