kalle.b Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Hej jag har just nu en dator med ett adsl modem inkopplat asså till huvuddatorn. Och jag har tänkt sätta upp en hosting server på en lite äldre och sämre dator så jag slipper ha min nya dator på jämt.Men nu undrar jag för det första vilken sladd ska jag koppla ihop datorrna med en ftp kabel, eller en utp kabel.För det andra vilken av datorerna ska jag koppla in adsl modemet till kan man koppla in det till den gamla skruttiga datorn och sedan koppla ihop den med den huvuddatorn. För jag vill ha mitt bredband på båda. Hjälp önskas Några stavfel kan finnas. Edit: Jag gjorde en liten bild på hur jag hade tänkt det. Edit2: Ja jag har sökt på google men kom inte fram till mycket. Förlåt att jag inte postade denna i datorhjälps tråden jag tänkte mig inte för :'( Redigerad 4 februari, 2006 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Koppla modemet till en router, koppla sedan in datorerna i routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Farsgubben Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Ok =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Eller så har du två nätverkskort i den gammla datorn, så har jag i min stationära, eftersom jag vill koppla in min bärbara och ha internet på båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Snart när jag får bbb som internetlevenrantör då säger dom att fem pers kan surfa samtidigt. Kan jag koppla in denna till mitt adsl modem då? För den kommer få fem uttag tror jag. Redigerad 5 februari, 2006 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Snart när jag får bbb som internetlevenrantör då säger dom att fem pers kan surfa samtidigt. Kan jag koppla in denna till mitt adsl modem då? För den kommer få fem uttag tror jag. Men kan du inte läsa eller? Köp en router. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Du vill ha Internet på BÅDA datorerna? Men gör som L_Voll sa. Dator 1 ---------------- ROUTER ----------------- Dator 2 ____________________| ____________________| ____________________| ____________________| ____________________ Internet Istället för att Sladden ska gå till ADSL Modemet så ska den gå till Routern. Och från routern så går det en sladd till dator 1 och en sladd till dator 2. Här är en länk till en Bra router på ett billigt pris hos Siba Redigerad 6 februari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 Hej jag har just nu en dator med ett adsl modem inkopplat asså till huvuddatorn. Och jag har tänkt sätta upp en hosting server på en lite äldre och sämre dator så jag slipper ha min nya dator på jämt.Men nu undrar jag för det första vilken sladd ska jag koppla ihop datorrna med en ftp kabel, eller en utp kabel.För det andra vilken av datorerna ska jag koppla in adsl modemet till kan man koppla in det till den gamla skruttiga datorn och sedan koppla ihop den med den huvuddatorn. För jag vill ha mitt bredband på båda. Hjälp önskas Några stavfel kan finnas. Edit: Jag gjorde en liten bild på hur jag hade tänkt det. Edit2: Ja jag har sökt på google men kom inte fram till mycket. Förlåt att jag inte postade denna i datorhjälps tråden jag tänkte mig inte för :'( Hahahahahhahaha FTP-sladd??? Killen med koll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts