Patrik Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Hi, jag har ett problem med php, den vägrar visa åäö. Hur kan jag fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Har'u testat med att försökta ställa in språket på svenska? Om det nu inte redan é det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 2 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jo, det är ju något sånt, liknande iaf. Men det är inte bara att ställa in, man måste skriva något, och jag vet inte vad.. Hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Du använder precis som i html (iaf korrekt sådan) något specialtecken. Googlar du hittar du det, men om du absolut vill så kan jag leta bland php-filerna på datorn. Går du in på gtasajtens startsida till exempel och kollar i koden tror jag du hittar dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 2 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Du använder precis som i html (iaf korrekt sådan) något specialtecken. Googlar du hittar du det, men om du absolut vill så kan jag leta bland php-filerna på datorn. Går du in på gtasajtens startsida till exempel och kollar i koden tror jag du hittar dom. Har googlat rätt länge nu, skulle bli väldigt tacksam om du hjälpte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Har googlat rätt länge nu, skulle bli väldigt tacksam om du hjälpte! Varsågodis Första träffen verkade bra, men det finns en hel del där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Har googlat rätt länge nu, skulle bli väldigt tacksam om du hjälpte! STOR LÄSKIG BOKSTAV!11shift+ett å=å Å=Å ä=ä Ä=Ä ö=ö Ö=Ö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 2 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Ok, men hur ska jag göra så det funkar i php? Det gick ju inte direkt att klistra in den rakt i koden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Ok, men hur ska jag göra så det funkar i php? Det gick ju inte direkt att klistra in den rakt i koden. Kan du visa lite eller förklara hur det ser ut nu, koden alltså? Redigerad 2 februari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 2 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jobbar på en enkel php-mail, inte så mycket att se. Men man vill ju kunna skriva ÅÄÖ när man mailar. <?php $from = $_From; $to = $_To; $subject = $_Subject; $message = $_Message; $headers = "From: $from\r\n"; $headers .= "Replay-to: $from"; $sended = mail($to, $subject, $message, $headers); echo ("sended=" . $sended); ?> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jobbar på en enkel php-mail, inte så mycket att se. Men man vill ju kunna skriva ÅÄÖ när man mailar. <?php $from = $_From; $to = $_To; $subject = $_Subject; $message = $_Message; $headers = "From: $from\r\n"; $headers .= "Replay-to: $from"; $sended = mail($to, $subject, $message, $headers); echo ("sended=" . $sended); ?> Finns ju en replace-funktion i php. Kolla manualen. Så bara tar du $message = replace(*kolla syntaxen*,$message) eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Finns ju en replace-funktion i php. Kolla manualen. Så bara tar du $message = replace(*kolla syntaxen*,$message) eller nåt sånt. $SLB str_replace heter den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 $SLB str_replace heter den. Så var det ja. Var ett tag sedan jag kodade något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 3 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Hm, detta säger mig inte så mycket, är rätt newbie på php. Skulle någon kunna visa exakt hur koden blir om man vill att $message ska kunna innehålla åäö osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts