Wallemart Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Nu är det så att jag har tröttnat på min ihopplockade dator och funderar på att köpa en märkesdator istället. Problemet är att jag har lite ont om pengar, men har funderat på ifall det går att finnansiera genom att sälja det dyra ifrån ihopplocket. Komponenter: Moderkort Asus P5GD1 i915, 775socket Processor: Intel Pentium 4, 3.6Ghz 775socket Nätagg: Q-tec, 650W, 24-pin, guld-färgat Ram-minne: 2x 512 DDR400 Grafikkort: Asus GeForce 7800GTX 256MB, PCI-Express Cd-enhet: Samsung Cd/Dvd brännare Chassi: Antec SuperLanboy Övrigt: UV-reaktiv IDE kabel (blå), 2x Neon UV 2x Neon Grön INGEN HÅRDDISK ungefär hur mycket skulle jag kunna få för det? Inga komentarer om att märkesdatorer är skit och att hopplock är bättre Redigerad 2 februari, 2006 av Wallemart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Du kan få 500 kr för det av mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Didier Sachs Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jag hade inte gett mer än 5000 kr för det jag kan köpa det för 5000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) *Borta* Redigerad 2 februari, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Du får nog några tusingar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Du skulle få en jävla peng för den. Men jag fattar inte varför du ska sälja den. 17 000+kr eller nått säkert (ja jag suger på att lägga ett pris) Redigerad 2 februari, 2006 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Om du har möjlighet kan du sälja komponenterna för sig. Då lär du få ihop feta stålar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) *nvm* Redigerad 2 februari, 2006 av Peskele Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Över 10k iaf. Beror på vem du säljer den till =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Buda, Tradera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jag hade inte gett mer än 5000 kr för det jag kan köpa det för 5000 Bara grafikkortet kostar mer än 5000! Wallemart: Driver du med oss? Du har en toppmodern dator med ett av de absolut bästa grafikkorten på marknaden och nu vill du byta den mot en märkesdator för att du "tröttnat" på den? Vad exakt är det du har tröttnat på? Du är ju riktigt dum om du gör det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVIPris: kr 4.995:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVIPris: kr 4.995:- + frakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVIPris: kr 4.995:- Asus P5GD1 Pro i915 4DDR-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX KR 990:- Intel Pentium 4, 3.6Ghz 775 Kr 3700Kr +PCU 599:-, ram 1000kr, chassi 1000 kr... == ialla fall 13000kr, orginal = 9000kr nu EDIT: sälj för 15000KR på blocket, går säkert med ännu mer någon Noob som inte kan sätta ihop själ vill nog ha Redigerad 2 februari, 2006 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 3 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Bara grafikkortet kostar mer än 5000! Wallemart: Driver du med oss? Du har en toppmodern dator med ett av de absolut bästa grafikkorten på marknaden och nu vill du byta den mot en märkesdator för att du "tröttnat" på den? Vad exakt är det du har tröttnat på? Du är ju riktigt dum om du gör det! Jag drev snarare med mig själv, har nu insett att det är en skitbra dator så jag tänker behålla den men i nytt chassi och med lite annat bytt, men grunden ska vara den samma. Bakgrunden är den att min förra dator fick virus och allmänt skummade sig (orkar inte gå in på detaljer, men om nån undrar nåt kan ni skriva det). Jag fick idén att försöka få liv i den till min födelsedag i sommras genom att uppgradera med ny procesor o lite sånt, allt slutade med att det enda som följde med från den gamla var cd-läsaren. Men nu börjar den här också skumma sig. Igår gick jag o köpte en extern hdd för att backa upp allt, har kört över hela minnet till den under dagen idag och skulle formatera när jag kom hem. när jag äntligen lyckades boota upp från xp skivan så kommer jag till "Tryck retur för att fortsätta, R för att reparera eller F3 för att avsluta" testar alla tre alternativen ingenting händer, inser att mitt trådlösa tangentbord inte fungerar i det läget, springer ner och letar i en timme efter ett med gammal kontakt. bootar om igen och trycker R då kommer det upp "Ingen Hårddisk hittades, kontrolera så att hårddisken är ansluten....osv" då kom jag ihåg datorn blev försenade eftersom det var strul med hårddisken, så jag tänkte i ett svagt ögonblick på att sälja den här och köpa en likvärdig fast märkes dator. nu har jag istället tänkt köpa en ny hårddisk, se ifall det fungerar och isf ta alla delar och flytta in i ett annat chassi med bättre luftflöde, för just nu kan jag knappt ha dörren stängd utan att det blinkar "overheat" på proben, att sätta på chassi sidan är som att be om att den ska börja brinna. Tror jag fick upp den i 115° innan jag upptäckte att det var alldeles för varmt och tog bort chassi sidan, ställde dit en bordsfläkt riktad utifrån balkongen riktad rakt in i burken, nu ligger den på runt 60° (Jeflar vad långt det blev ) Redigerad 3 februari, 2006 av Wallemart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Förutom att chassit var det fulaste jag sett så är datorn rätt bra ju. Du får säkert som nån sa 15000 till nån csn00b på blocket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Testa att lägga ut det på Tradera med 15-16000 som startpris. Annars är ju Blocket bra också, finns fler idioter där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 så jag tänkte i ett svagt ögonblick på att sälja den här och köpa en likvärdig fast märkes dator. nu har jag istället tänkt köpa en ny hårddisk, se ifall det fungerar och isf ta alla delar och flytta in i ett annat chassi med bättre luftflöde Du hade omöjligtvis kunnat få en lika bra märkesdator för pengarna om du sålt den här burken så bra att du ändrade dig. Gör som du sa och köp en ny hårddisk, betydligt bättre idé än den första, och gör något åt värmeproblemet. Har du tillräckligt med fläktar i chassit och har du kollat så att ingen fläkt har stannat eller dammat igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts