P-C Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 (redigerad) Som ni kanske vet så har google öppnat en server i kina. En dock alltför censurerad server. Söker man på något som kan leda till bloggar, demonstrations-sidor, forum eller nånting annat där man kan visa sina åsikter - tilldelas man enbart sidor som talar EMOT det fria ordet. Här är ett mejl som min mamma fick i morse där det föreslås ett reportage om det i aktuellt. Jag vet inte hur mycket vi har gjort om Googles kina-sajt, men vore det inte intressant med ett reportage om den som ett exempel på hur censuren fungerar? Vår korre skulle kunna söka på några "förbjudna" sökord och så gör vi samma sökningar här hemma. Följande jämförelse hittade jag på en internet-blogg, den första är en sökträff på himmelska fridens torg, tiananmen, från det öppna google och den andra är en sökträff i kina. Fria google Kineskiska google För er som inte förstår - tiananamen är vad vi kallar 'Himmelska Fridens Torg' där den 4 Juni 1989 en stor massaker på studentdemonstranter ägde rum - något som Kina gärna vill täcka upp. Redigerad 1 februari, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Det där är så kass. Förstår inte att google går med på det där. De stödjer ju kina och dess styre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Det där är så kass. Förstår inte att google går med på det där. De stödjer ju kina och dess styre Annars skulle de antingen bli utkörda eller så skulle personalen plötsligt "råka" försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Yo liksom, jobbar din morsa på aktuellt eller? Annars hade det varit fett lakk med para cp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Men kan kineserna inte komma in på google.com alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 (redigerad) Fy fan va illa. Men även på den kinesiska googlen hittar man om studentdemonstrationen på s 5: http://images.google.cn/images?q=tiananmen...N&start=80&sa=N (kanske inte har hunnit sortera bort det iofs) Redigerad 1 februari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Fy fan va illa. Men även på den kinesiska googlen hittar man om studentdemonstrationen på s 5: http://images.google.cn/images?q=tiananmen...N&start=80&sa=N (kanske inte har hunnit sortera bort det iofs) Nej, de har väl inte kommit så långt. Kapitalismen har ingen gräns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Ville bara säga att en släkting till mig var vid himmelska fridens torg under massakern och tog kort åt Expressen, tror han fick något pris för en av bilderna...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Ville bara säga att en släkting till mig var vid himmelska fridens torg under massakern och tog kort åt Expressen, tror han fick något pris för en av bilderna...... Wooo... Får jag nudda dig? Kan du signa mitt bunghole? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Yo liksom, jobbar din morsa på aktuellt eller? Annars hade det varit fett lakk med para cp.. Håll käften och håll dig till temat. Ja, min mamma är utrikeschef på aktuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jag undrar ju? Försöker du censurera mig eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Kineser ska inte ha googel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Kina suger ^^ Det är sjukt Kina, fattar inte att man kan bo i sådanna omständigheter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Kina suger ^^ Det är sjukt Kina, fattar inte att man kan bo i sådanna omständigheter De va ju de jag sa! dem ska inte ha google! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jag undrar ju? Försöker du censurera mig eller? HAHAH! HUMOR NÅR NYA HÖJDER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts