Jump to content

Splinter Cell!

rabarben
 Share

Recommended Posts

Jag mer hatar att folk laddar ner och kan spela spelet innan vi som faktiskt lägger pengar på att köpa det. <_<

Mitt är iallafall under behandling nu så med lite tur får jag det imorgon. :)

jojo på det sättet, men jag hatar ännu mer dom, som laddar ner, och gillar spelet och ändå inte köper det sen.

skulle jag kunna t.ex ladda hem splinter cell idag, så skulle jag garanterat köpa det på fredag, för att stödja liksom.

de är lätt en av de bästa spel serierna enligt mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oj Conviction fick rätt så bra betyg egentligen blir att skaffa spelet då

Recension - Splinter Cell: Conviction

taget ur recensionen;

"Informationsinhämtning är en annan sak som Sam tränat upp sen sist. I det nya förhörsläget kan du själv välja vilka objekt i din omgivning som förhörsobjektet ska stifta närmare bekantskap med. Kanske vill hans panna bli kompis med handfatet därborta? Eller vill näsan säga hej till glasbordet? Det är, som ni säkert förstår, ganska våldsamma utfrågningar vi pratar om. Men hur kul det än är första gången märker man snabbt att det egentligen bara handlar om att gå runt i rummet och trycka på B tills stackaren pratar."

rätt korkad sak att säga då alla andra spelen varit detsamma igrunden, bara att sam drog åt Armen/kniven lite mot stupen?

det dom gjort nu är att ge oss lite att leka med istället :)

för övrigt så va det enligt mig rätt tom recension, sa mig inte så mycket.

men det dom säger om att spelet utspelas mestadels i svartvitt, det har jag faktiskt inte tänkt på? >_< rätt korkat måste jag säga.

men hurvida det faktiskt kommer störa när man väl får spela spelet, återstår att se.

för övrigt så tycker jag spelet verkar riktigt grymt! :mf_doof:

vill ha video recension nu!

EDIT, åh! det finns video Recension på gametrailer nu ju! :o haha ska kolla DIRR!

http://www.gametrailers.com/video/review-h...nter-cell/64417

EDIT 2 ; en sak jag kom på ang. min kommentar om att dom bara gjort svartvitt ju då man spenderar mesta sin tid i mörker. det är inte heller större skillnad ifrån förra spelen? då va man i mörker och fick se det mesta i grön nyans pga nightvision googles? tycker recensionen inte är så genomtänkt direkt.

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

taget ur recensionen;

"Informationsinhämtning är en annan sak som Sam tränat upp sen sist. I det nya förhörsläget kan du själv välja vilka objekt i din omgivning som förhörsobjektet ska stifta närmare bekantskap med. Kanske vill hans panna bli kompis med handfatet därborta? Eller vill näsan säga hej till glasbordet? Det är, som ni säkert förstår, ganska våldsamma utfrågningar vi pratar om. Men hur kul det än är första gången märker man snabbt att det egentligen bara handlar om att gå runt i rummet och trycka på B tills stackaren pratar."

rätt korkad sak att säga då alla andra spelen varit detsamma igrunden, bara att sam drog åt Armen/kniven lite mot stupen?

det dom gjort nu är att ge oss lite att leka med istället :)

för övrigt så va det enligt mig rätt tom recension, sa mig inte så mycket.

men det dom säger om att spelet utspelas mestadels i svartvitt, det har jag faktiskt inte tänkt på? >_< rätt korkat måste jag säga.

men hurvida det faktiskt kommer störa när man väl får spela spelet, återstår att se.

för övrigt så tycker jag spelet verkar riktigt grymt! :mf_doof:

vill ha video recension nu!

EDIT, åh! det finns video Recension på gametrailer nu ju! :o haha ska kolla DIRR!

http://www.gametrailers.com/video/review-h...nter-cell/64417

EDIT 2 ; en sak jag kom på ang. min kommentar om att dom bara gjort svartvitt ju då man spenderar mesta sin tid i mörker. det är inte heller större skillnad ifrån förra spelen? då va man i mörker och fick se det mesta i grön nyans pga nightvision googles? tycker recensionen inte är så genomtänkt direkt.

I double agent så var det skiftande att man gjorde både uppdrag natt och dag tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det kommer kännas lite konstigt att spelet blir svartvitt varje gång man går in i en skugga. Visseligen bättre än i Double Agent där man inte visste var det var skugga över huvudtaget mer än det där gröna ljuset. Men jag saknar hur det var i de gammla spelen med att på natten sitta i en skugga och spana ut över de belysta områdena. Det var rätt magiskt. Nu blir det... svartvitt.

Jaja, kan bara bli en förbättring sedan Double Agent och med den nya ljustekniken och skuggtekningen i spel nuförtiden så kan man inte klart se var som är skugga som man kunde i de gammla spelen.

Ska blir intresant att se om det nya spelet kan mäta sig med Chaos Theory som hitils har varit det bästa spelet i serien IMO.

Sonar Goggles låter intresant. Visst lite fusk kanske men en sak som var frustrerande i tidigare spel var att man hade ingen som helst koll på fienderna. Här kan man markera dem så man vet vem som är vem osv. Kanske lite enkelt att man kan döda alla fiender i ett rum på en gång med markeringarna.

Att Co-op har en egen story är rätt banbrytande och coolt. :mf_doof:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I double agent så var det skiftande att man gjorde både uppdrag natt och dag tid.

jo det är ju sant, men jag hatade uppdragen som e dagtid på Splinter cell, tog bort hela saken med stealth ju!

och jag menade naturligvis tillfällena då det är mörkt.

Jo, det kommer kännas lite konstigt att spelet blir svartvitt varje gång man går in i en skugga. Visseligen bättre än i Double Agent där man inte visste var det var skugga över huvudtaget mer än det där gröna ljuset. Men jag saknar hur det var i de gammla spelen med att på natten sitta i en skugga och spana ut över de belysta områdena. Det var rätt magiskt. Nu blir det... svartvitt.

alltså om du inte såg var som va skugga på DA så måste du haft kisskassa inställningar på teven eller spelet?

jag använder i princip aldrig den lamp-saken han har på ryggen, man ser ju var som e mörkt?

men jag håller med dig om det att de va cool att sitta o kolla ut över städer o så, men det gjorde iaf inte jag så ofta.

men men, ingen som spelat det ännu? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Menyer och all info. Undertexter, ingame text, uppdrag info, hjälp text osv. Skit irriterande. :mf_doof: "Item" heter "Pryl". >_<

Men grafiken är skitsnygg.

En annan sak som jag verkligen hatar, men som var väntat, är att det canon de har valt är att

Sam mördade Lambert. Vilket inte är alls hur Double Agent slutade för mig.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag förstog alla PC spelare måste ha ständig uppkoppling för att kunna spela detta spel. Blir väl säkert som ACII tyvärr så har Ubisoft gjort det ännu en gång. Var vid game i igår och kollade så hade de pre-order till PC:en så tog jag mig en närmare titt och såg att man var tvungen vara uppkopplad för att spela.

Tänkte då skrika jävla ubisoft som förstör men kunde ju inte det pga folk där inne och utanför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uplay? Aldrig hört talas om :mf_doof:

Finns på både Splinter Cell: Conviction och Assassins Creed II. Medans man spelar får man poäng som kopplas direkt till Ubisofts servrar där man med dem kan låsa upp ingame matrial som extra vapen, nya skins, Theme osv.

Språkdelen hade föresten en enkel lösning. Bara att byta vilket land man bor i på konsollen så fixar det sig. Skönt. >_<

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns på både Splinter Cell: Conviction och Assassins Creed II. Medans man spelar får man poäng som kopplas direkt till Ubisofts servrar där man med dem kan låsa upp ingame matrial som extra vapen, nya skins, Theme osv.

Språkdelen hade föresten en enkel lösning. Bara att byta vilket land man bor i på konsollen så fixar det sig. Skönt. :mf_doof:

Hm blir väl ändå att köpa detta :/ fast först inte nästa månad om inte jag hinner testa det på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som känner att det är lite fuskigt med sonar goggles? Wallhack med dom ju :mf_doof: Kommer inte nightvision finnas med alls eller några andra? Endast sonar?

Nu när jag har spelat lite så kan jag svara på din fråga. Ja, det verkar vara endast Sonar. Nightvision får man automatriskt när man är i mörker, när bilden blir svartvit.

Hitils är jag nöjd. Men det känns konstigt att man inte kan gömma kroppar längre och att man inte längre kan välja om man ska döda en fiende eller inte. Man dödar alla. Och man kan inte längre fråga ut vem man vill heller utan bara föutbestämda fiender.

Känns faktiskt inte så mycket som Splinter Cell IMO.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig lirat Splinter Cell innan, men är väldigt nöjd hittills. Har inte kommit så långt men det känns mycket vassare än demot, iallafall för mig. Det där med att gömma kroppar har jag en semi-lösning på iallafall, vid takedowns (?) är det ju bara att ta fienden som gisslan istället och smyga iväg till något avlägset hörn. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när jag har spelat lite så kan jag svara på din fråga. Ja, det verkar vara endast Sonar. Nightvision får man automatriskt när man är i mörker, när bilden blir svartvit.

Hitils är jag nöjd. Men det känns konstigt att man inte kan gömma kroppar längre och att man inte längre kan välja om man ska döda en fiende eller inte. Man dödar alla. Och man kan inte längre fråga ut vem man vill heller utan bara föutbestämda fiender.

Känns faktiskt inte så mycket som Splinter Cell IMO.

När får man sonarbrillorna då? Har inte fått dom än. Är på uppdraget när man ska in i Third Echelon men dör hela tiden innan man hinner in för att vakter skjuter på mig haha

Redigerad av Hummler
Länk till kommentar
Dela på andra sidor