Panimala Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Blev riktigt jävla snopen när jag höll på att installera Double Agent. Det stod att mitt grafikkort inte stöder version 3.0 av en pixel shader grej, så jag kan inte köra liret, så jävla hata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Blev riktigt jävla snopen när jag höll på att installera Double Agent. Det stod att mitt grafikkort inte stöder version 3.0 av en pixel shader grej, så jag kan inte köra liret, så jävla hata. Är spelet köpt också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 (redigerad) Har bara inte haft tid o skriva här, men (som kebab sa) jag Skaffade/Införskaffade Det för ett tag sen, riktigt jävla underbart spel Redigerad 6 november, 2006 av 50 cent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Är spelet köpt också? http://67.18.37.14/19/132/emo/tihi.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 http://67.18.37.14/19/132/emo/tihi.gif Der var inte riktigt så hag menade. Jag syftade mest på att det hade ju varit jävligare om man köpt liret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Double Agent är inte ens ett alternativ för min del. :'( Tråkigt som fan, alla andra SC har jag köpt på releasen (nej, det första var jag någon månad efter på). Men eftersom min dator inte pallar så.. vad ska man göra? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Har ont om pengar... kanske kan önska liret i julklapp dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Är sugen på att köpa ett 6600xx så jag kan spela spelet, har bara SM2.0 nu =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nonanin Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 Måste bara smita in och fråga: Är det någon här som har Double Agent till 360? Adda mig på xbox live, Gamertag är Nonanin. (Ursäkta om man inte fick göra detta, ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Fick hem liret i förrgår, riktigt underhållande spel. Dock så är mitt graffe lite under acceptabelt, så köp inte spelet om du inte har en bra dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Skit bra spel ochså är typ på misson 6. Men jag har ej hunnit så mkt nu tycker kul att flyga helicopter har typ "****** ***" men skit häftig iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 (redigerad) Hej o Hop efter 8timmars spel så var det en liten story av SCDA. bara 10missons o göra men det är lite utmaning. Blev nämligen lite besviken av detta men jag har en del o låsa upp så jag ska låsa upp allt o köra Medium o Hard sen kan jag sluta spela det.... Aja trodde iaf att det skulle vara mera missons men det blev som det blev.. EDIT: på PS2 versionen så har dom Bonus Maps=S o varför har ej SCDA(PC) det för??.. Redigerad 11 november, 2006 av Darkwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Tycker double agent har taget ett stort steg bakåt för splintercell serien. Tekniskt sätt är inte detta bättre än Splintercell3. Då grafiken är snygg, så är valet att inte ha SM2.0 stöd helt ologiskt - Och personligen tror jag det är för att ge igen. ATi 'tvingade' nämnligen fram SM2.0 support till Splintercell3. Lite halvkul att se enorma företag bete sig som småbarn. Spelet är dessutom ooptimerat. De flesta datorer har låg skärmuppdatering (då menar jag dualcore, 7800GTX i SLI datoerer) - bara att läsa på officiella forum. Sen är save-systemet det sorgligaste jag sett på en lång tid. Alla saves heter nämnligen "save" och de finns i en helt ostrukturerad ordning, du måste alltså minnas exakta tidpunkten för den save du vill ladda, och hitta den. Ibland funkar det inte heller att loada, utan Sam (huvudkaraktären) faller igenom banan/marken och du måste loada och så håller det på i all evighet. Du kan inte heller välja att ändra de knappar. Jag har i snart 8 år alltid spelat med ctrl som crouch i spel, men det får jag inte göra i detta spel. Ni kan tänka er frustrationen i början (man vänjer sig efter ett tag). Spelet är också lite konstolligt i form av att du, när du kommer nära en fiende bakifrån, får en enorm ikon, som betyder ungefär "du kan 'grabba' den här personen'. Sånt hör inte hemma i PC-spel. AIn är helt blind i detta spel. Splintercell har alltid varit om att gömma sig i mörker. Här finns inget mörker, men att gömma sig går lika bra. Detta tar totalt död på all realism som gjort att jag älskat splintercell serien. Det finns helt enkelt ingen logik i spelet längre - du står 2 meter framför en terrorist, det är utomhus och solen lyser, och allt du hör är "did i see something? Probably nothing". Detta verkade så bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Tycker double agent har taget ett stort steg bakåt för splintercell serien. Tekniskt sätt är inte detta bättre än Splintercell3. Då grafiken är snygg, så är valet att inte ha SM2.0 stöd helt ologiskt - Och personligen tror jag det är för att ge igen. ATi 'tvingade' nämnligen fram SM2.0 support till Splintercell3. Lite halvkul att se enorma företag bete sig som småbarn. Spelet är dessutom ooptimerat. De flesta datorer har låg skärmuppdatering (då menar jag dualcore, 7800GTX i SLI datoerer) - bara att läsa på officiella forum. Sen är save-systemet det sorgligaste jag sett på en lång tid. Alla saves heter nämnligen "save" och de finns i en helt ostrukturerad ordning, du måste alltså minnas exakta tidpunkten för den save du vill ladda, och hitta den. Ibland funkar det inte heller att loada, utan Sam (huvudkaraktären) faller igenom banan/marken och du måste loada och så håller det på i all evighet. Du kan inte heller välja att ändra de knappar. Jag har i snart 8 år alltid spelat med ctrl som crouch i spel, men det får jag inte göra i detta spel. Ni kan tänka er frustrationen i början (man vänjer sig efter ett tag). Spelet är också lite konstolligt i form av att du, när du kommer nära en fiende bakifrån, får en enorm ikon, som betyder ungefär "du kan 'grabba' den här personen'. Sånt hör inte hemma i PC-spel. AIn är helt blind i detta spel. Splintercell har alltid varit om att gömma sig i mörker. Här finns inget mörker, men att gömma sig går lika bra. Detta tar totalt död på all realism som gjort att jag älskat splintercell serien. Det finns helt enkelt ingen logik i spelet längre - du står 2 meter framför en terrorist, det är utomhus och solen lyser, och allt du hör är "did i see something? Probably nothing". Detta verkade så bra... Aj då. Jag måste iallafall testa spelet, och det ÄR förbannad dumt att SM 2.0 inte stöds (X800Pro här). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Hur långt kommer jag med ett 9800 pro? Nåja, är efter att ha läst PTTMs minirecension så.. Det verkar ju inte så himla kul ändå. Tur i oturen för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Hur långt kommer jag med ett 9800 pro? Ingenstans. Pain To ThE MaX: Skulle vara kul om du hade fel, men jag tror inte du ljuger. Synd att de kört spelet i graven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Detta i splintercell3 hade jag tyckt skulle vara "omöjligt". Rent logiskt - finns knappt några gömställen och du måste ta dig till andra sidan (upp för trappen) = svårt utan att bli sedd. Det är väl vad man kan tro. Jag sprang mellan de två vakterna till vänster i bild, och hoppade i vattenpolen som finns. Klev ur polen, gick upp för trappan, och en soldat på andra sidan tittar åt mitt håll - men ser ingenting Btw, "gul" lampa (på sams rygg) betyder att du kan bli sedd (ingame = "was that something?"). Grön = du är helt gömd. Och det sorgliga är väl att man är "grön" alledels för ofta. Detta kan jämföras med hitman4, där man blir sedd om man tar fram ett vapen på långt avstånd. Men om jag kan se att en vakt har en pistol i handen, så ska väl han också kunna se mig göra detsamma. Minns när folk klagade på "hur kan de inte se tre stora gröna lampor i mörkret?!". Testa detta spel och allt i tidigare splintercell spel är förlåtet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SallaD Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room"., Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster.. Jag vet precis hur man gör om ni undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room"., Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster.. Jag vet precis hur man gör om ni undrar. Mm, en bugg i spelet. Scrolla med mushjulet så kommer piltangenterna att fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 12 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2006 Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room"., Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster.. Jag vet precis hur man gör om ni undrar. Lägg upp din Save fil så hjälper jag dig med det för jag har redan klarat ut det på 8timmars spel. Jag tror ni kommer blie lika besviken som jag det är nämligen så att det är bara 10missons man kan göra.. o jag pratade med en kompis o han har det till PS2 där får man ha bonus Maps=S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts