Jump to content

Splinter Cell!


rabarben
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej o Hop efter 8timmars spel så var det en liten story av SCDA. bara 10missons o göra men det är lite utmaning. Blev nämligen lite besviken av detta men jag har en del o låsa upp så jag ska låsa upp allt o köra Medium o Hard sen kan jag sluta spela det.... Aja trodde iaf att det skulle vara mera missons men det blev som det blev.. :wub:

EDIT: på PS2 versionen så har dom Bonus Maps=S o varför har ej SCDA(PC) det för??..

Redigerad av Darkwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker double agent har taget ett stort steg bakåt för splintercell serien. Tekniskt sätt är inte detta bättre än Splintercell3. Då grafiken är snygg, så är valet att inte ha SM2.0 stöd helt ologiskt - Och personligen tror jag det är för att ge igen. ATi 'tvingade' nämnligen fram SM2.0 support till Splintercell3. Lite halvkul att se enorma företag bete sig som småbarn.

Spelet är dessutom ooptimerat. De flesta datorer har låg skärmuppdatering (då menar jag dualcore, 7800GTX i SLI datoerer) - bara att läsa på officiella forum. Sen är save-systemet det sorgligaste jag sett på en lång tid. Alla saves heter nämnligen "save" och de finns i en helt ostrukturerad ordning, du måste alltså minnas exakta tidpunkten för den save du vill ladda, och hitta den. Ibland funkar det inte heller att loada, utan Sam (huvudkaraktären) faller igenom banan/marken och du måste loada och så håller det på i all evighet.

Du kan inte heller välja att ändra de knappar. Jag har i snart 8 år alltid spelat med ctrl som crouch i spel, men det får jag inte göra i detta spel. Ni kan tänka er frustrationen i början (man vänjer sig efter ett tag). Spelet är också lite konstolligt i form av att du, när du kommer nära en fiende bakifrån, får en enorm ikon, som betyder ungefär "du kan 'grabba' den här personen'. Sånt hör inte hemma i PC-spel.

AIn är helt blind i detta spel. Splintercell har alltid varit om att gömma sig i mörker. Här finns inget mörker, men att gömma sig går lika bra. Detta tar totalt död på all realism som gjort att jag älskat splintercell serien. Det finns helt enkelt ingen logik i spelet längre - du står 2 meter framför en terrorist, det är utomhus och solen lyser, och allt du hör är "did i see something? Probably nothing".

Detta verkade så bra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker double agent har taget ett stort steg bakåt för splintercell serien. Tekniskt sätt är inte detta bättre än Splintercell3. Då grafiken är snygg, så är valet att inte ha SM2.0 stöd helt ologiskt - Och personligen tror jag det är för att ge igen. ATi 'tvingade' nämnligen fram SM2.0 support till Splintercell3. Lite halvkul att se enorma företag bete sig som småbarn.

Spelet är dessutom ooptimerat. De flesta datorer har låg skärmuppdatering (då menar jag dualcore, 7800GTX i SLI datoerer) - bara att läsa på officiella forum. Sen är save-systemet det sorgligaste jag sett på en lång tid. Alla saves heter nämnligen "save" och de finns i en helt ostrukturerad ordning, du måste alltså minnas exakta tidpunkten för den save du vill ladda, och hitta den. Ibland funkar det inte heller att loada, utan Sam (huvudkaraktären) faller igenom banan/marken och du måste loada och så håller det på i all evighet.

Du kan inte heller välja att ändra de knappar. Jag har i snart 8 år alltid spelat med ctrl som crouch i spel, men det får jag inte göra i detta spel. Ni kan tänka er frustrationen i början (man vänjer sig efter ett tag). Spelet är också lite konstolligt i form av att du, när du kommer nära en fiende bakifrån, får en enorm ikon, som betyder ungefär "du kan 'grabba' den här personen'. Sånt hör inte hemma i PC-spel.

AIn är helt blind i detta spel. Splintercell har alltid varit om att gömma sig i mörker. Här finns inget mörker, men att gömma sig går lika bra. Detta tar totalt död på all realism som gjort att jag älskat splintercell serien. Det finns helt enkelt ingen logik i spelet längre - du står 2 meter framför en terrorist, det är utomhus och solen lyser, och allt du hör är "did i see something? Probably nothing".

Detta verkade så bra...

Aj då. :wub: Jag måste iallafall testa spelet, och det ÄR förbannad dumt att SM 2.0 inte stöds (X800Pro här).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta i splintercell3 hade jag tyckt skulle vara "omöjligt". Rent logiskt - finns knappt några gömställen och du måste ta dig till andra sidan (upp för trappen) = svårt utan att bli sedd. Det är väl vad man kan tro. Jag sprang mellan de två vakterna till vänster i bild, och hoppade i vattenpolen som finns. Klev ur polen, gick upp för trappan, och en soldat på andra sidan tittar åt mitt håll - men ser ingenting :ermm: Btw, "gul" lampa (på sams rygg) betyder att du kan bli sedd (ingame = "was that something?"). Grön = du är helt gömd. Och det sorgliga är väl att man är "grön" alledels för ofta.

Detta kan jämföras med hitman4, där man blir sedd om man tar fram ett vapen på långt avstånd. Men om jag kan se att en vakt har en pistol i handen, så ska väl han också kunna se mig göra detsamma. Minns när folk klagade på "hur kan de inte se tre stora gröna lampor i mörkret?!". Testa detta spel och allt i tidigare splintercell spel är förlåtet.

post-325-1163338622_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room".,

Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster..

Jag vet precis hur man gör om ni undrar. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room".,

Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster..

Jag vet precis hur man gör om ni undrar. :ermm:

Mm, en bugg i spelet. Scrolla med mushjulet så kommer piltangenterna att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh.. Jag har fastnat på banan där man är i China.. Man ska låsa upp en Kassaskåp som är i "The Meeting Room".,

Jag står framför kassaskåpet. Jag går in så att jag ska "Öppna det" , men det händer ingenting om jag rör piltangenterna åt höger eller vänster..

Jag vet precis hur man gör om ni undrar. :ermm:

Lägg upp din Save fil så hjälper jag dig med det för jag har redan klarat ut det på 8timmars spel.

Jag tror ni kommer blie lika besviken som jag det är nämligen så att det är bara 10missons man kan göra.. o jag pratade med en kompis o han har det till PS2 där får man ha bonus Maps=S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...