Jump to content

Splinter Cell!

rabarben
 Share

Recommended Posts

Tog bort texten, sidans regler ;)

Och vad kostar Chaos Theory i dagsläget? Kanske åker och köper det istället, om det inte är svindyrt.. Fast.. StarForce fuckar väl allt även fast man köper spelet?

Hmm, såg på gamespot en länk till hur man tar bort starforce: http://www.onlinesecurity-on.com/protect.phtml?c=55

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Går ju att avinstallera rutinerna med en Starforce removal tool,

så var inte orolig ;)

Eller så kan man själv om man orkar leta upp dess nycklar i Registret.

Annars så går det ju att formatera också.

Mm, men går spelet att spela efter att man tagit bort starforce? Eller är det någon grej som säger att man måste ha det? Ska iallafall köra på det nu, sen får det bära eller brista B) Någon som vill lira sen? När jag lärt mig det.. Om det funkar dvs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, men går spelet att spela efter att man tagit bort starforce? Eller är det någon grej som säger att man måste ha det? Ska iallafall köra på det nu, sen får det bära eller brista ;) Någon som vill lira sen? När jag lärt mig det.. Om det funkar dvs

Nope, du måste ha starforce för att få i gång det. Men du kan ju alltid ta bort starforce när du tröttnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är hur enkelt som helst om man kan läsa engelska instruktioner. Jag tog för givet att du var ironisk. Själv har man köpt sina versioner av CT. Jag är bäst.

Jag har köpt alla Splinter Cell spelen. De två senaste på release-dagen. Nördigt värre. :lol:

Kan någon berätta i enkla och korta drag vad starforce är för något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt alla Splinter Cell spelen. De två senaste på release-dagen. Nördigt värre. :lol:

- Försämmrar DVD brännaren så man inte kan bränna i hög hastighet.

- Och sen kan det göra uppstarten trögare.

- Gör piratade spel nästan omöjliga att spela (dom med starforce då).

- Och mycke mer.

Senare versioner av starforce är omöjlig att ta sig igenom, har jag hört..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Försämmrar DVD brännaren så man inte kan bränna i hög hastighet.

- Och sen kan det göra uppstarten trögare.

- Gör piratade spel nästan omöjliga att spela (dom med starforce då).

- Och mycke mer.

Senare versioner av starforce är omöjlig att ta sig igenom, har jag hört..

Jaha.. Det är alltså ett program man måste ha för att kunna spela SC eller vad?

..eller nje, det kan det ju inte vara. Jag har ju inget sådant? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha.. Det är alltså ett program man måste ha för att kunna spela SC eller vad?

..eller nje, det kan det ju inte vara. Jag har ju inget sådant? (w00t)

Inte ett program, mer som en drivrutin som installeras med spelet/programmet eller annat,

det använder sig av en CD-check.

Alla spel som säger att man måste starta om datorn när man installerat det och tryckt på .exe filen

och tänker börja spele så innehåller OFTAST starforce..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt alla Splinter Cell spelen. De två senaste på release-dagen. Nördigt värre. (w00t)

Jag har köpt SC the original, SC: Pandora Tomorrow och Chaos Theory på PS2, och CT även på PC. Äkta Splinter Cell.

Sen har jag spelat SC, och PT på datorn också på andra sätt, men det är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev tipsad om minimumkraven till Splinter Cell: Double Agent..

In order for this game to run properly, your PC MUST meet or exceed these minimum system requirements:

Supported OS: Windows XP (only)

Processor: 3 Ghz Pentium 4 or AMD Athlon 3000 (3.5 Ghz Pentium 4 or Athlon 3500 recommended) - Game optimized for dual-processor-enabled computers.

RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)

Video Card: DirectX 9.0c-compliant, Shader 3.0-enabled 128 MB video card (256 MB recommended) (see supported list*)

Sound Card: DirectX 9.0c-compatible (EAX recommended) – PC audio solution containing Dolby Digital Live required for Dolby Digital audio.

DirectX Version: 9.0c or higher (9.0c included on disc)

CD-ROM: 24x CD-ROM or faster

Hard Drive Space: 8 GB

Peripherals Supported: Mouse, keyboard

Multiplay: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

*Supported Video Cards at Time of Release

ATI X1300 (single player mode only - not supported for multiplayer) / X1600 / X1800 / X1900

NVIDIA 6200 (single player mode only - not supported for multiplayer) / 6600 / 6800 / 7300 / 7600 / 7800 / 7900

Laptop versions of these cards may work but are NOT supported.

These chipsets are the only ones that will run this game.

NOTICE: This game contains technology intended to prevent copying that may conflict with some disc and virtual drives.

** These minimum requirements are subject to change without notice until the time of actual release **

Vilken dödsstöt för mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mig är det FÖR tidigt att inte ha support för SM2.0. Dock är jag inte det minsta förvånad, då ubisoft gör allt för att jävlas med ATi (se bara SC:CT releasen..). Att ett X850XT (de enda kort som är snabbare är ju 7800+/X1800+) inte håller måttet är absurt. Dessutom är SM2.0 inte alls så långt ifrån SM3.0. Nepp, sånt här gillar jag inte alls.

T.o.m. Crysis har stöd för Sm2.0 - med grafik som klår det vi sett av SC:DA hittills iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mig är det FÖR tidigt att inte ha support för SM2.0. Dock är jag inte det minsta förvånad, då ubisoft gör allt för att jävlas med ATi (se bara SC:CT releasen..). Att ett X850XT (de enda kort som är snabbare är ju 7800+/X1800+) inte håller måttet är absurt. Dessutom är SM2.0 inte alls så långt ifrån SM3.0. Nepp, sånt här gillar jag inte alls.

T.o.m. Crysis har stöd för Sm2.0 - med grafik som klår det vi sett av SC:DA hittills iaf.

Jag skyller på Ubisoft Shanghai som gör PC och Xbox360 versionen och gjorde PT. Ubisoft Montreal däremot vet hur det går till som gör PS2 och XBox versionerna av Double Agent så väl som de gjort SC1 och SC: CT. Jag tycker det är komiskt att minimum kravet på CPU har mer än fördubblats ifrån Chaos Theory trots att spelet fortfarande kör på samma motor med lite få uppgraderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skyller på Ubisoft Shanghai som gör PC och Xbox360 versionen och gjorde PT. Ubisoft Montreal däremot vet hur det går till som gör PS2 och XBox versionerna av Double Agent så väl som de gjort SC1 och SC: CT. Jag tycker det är komiskt att minimum kravet på CPU har mer än fördubblats ifrån Chaos Theory trots att spelet fortfarande kör på samma motor med lite få uppgraderingar.

Problemet är egentligen inte vem som gör vad. Progamerarna hos Ubisoft är inga idioter. De kan mycket väl få spelet att funka med SM2.0. Jag menar, egentligen är det lite självmord att inte ha support för X000-serien, då de fortfarande säljer bra (billiga X850XT fanns överallt för inte så länge sedan). Och om man ska få en någon med X700/X800 att upgradera så kommer denne inte att köpa något X1600 då detta inte är så mycket snabbare = slöseri på pengar. De måste satsa på X1800/X1900 kort och då är vi plötsligt uppe i "jag köper hellre en konsol"-prislappar.

Problemet är att Ubisoft systematiskt går närmare och närmare nvidia. Sånna här "samspel" får helt enkelt inte ske i spel-branchen. De förstör något så otroligt.

Däremot Ubisoft är kungar på detta. Inte nog med att X800-serien fick tvingas att använda Sm1.1 (geforce3-grafik) i SplinterCell3:CT (innan ati tjatade till sig en patch). Nae, utan 'softshadows' funkar inte heller på ATi kort då de använder nvidias-icke-standard-dx9-teknik för att skapa dessa skuggor. Alltså är de inte så 'soft' på ATi-kort. Och ni trodde att detta var allt. Fel. X1000-serien kan ju som de flesta vet köra med HDR+AA. Detta funkade i Splintercell3-demot (eftersom X800 var de senaste korten då så fanns inget kort som kunde HDR+AA, och därmed sket de i att ta bort det). Men i hela spelet så funkar HDR+AA inte. Krävs inte ett geni för att lista ut varför. Och att utvecklare är villiga att offra grafiken på sin produkt för lite reklams skull - det är så sorgligt. Istället för att slösa tid på att helt och hållet tvinga bort AA+HDR kan de ju istället focusera på att få SM2.0 att fungera...

Detsamma kan man säga om Call of Juarez (också gjort av ubisoft). Vad för anledning har de att INTE ha support för HDR+AA? X1000-korten har varit ute i snart ett år. Hur kan de inte känna till att det faktiskt finns kort som klarar av det, när även småbarn på internet vet om det? Sånna företag får inte mina pengar - det kan jag lova er. Jag gillar Splinter-cell spelen som spel - men i min bok är de tekniska katastrofer pga. att ett helt grafikkortsmärke behandlas på detta sätt. Att jag råkar ha ett ATi-kort gör mig bara ännu mer förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor