Jump to content

Karikatyrerna av profeten Muhammed

The Dude
 Share

Recommended Posts

Lite fegt av Danmark att be om ursäkt, dom har ju enligt mig inget att be om ursäkt för.

Det är ju lite samma sak som om George Bush hade krävt att hela världen skulle be om ursäkt till honom bara för att Saddam Hussein drog ner hans byxor vid direkt sändning.

Det bästa hade enligt mig vart om hela världen tryckte fullt med profetkarikatyr bilder så att muslimerna förstod att man inte kan stoppa och ta åt sig så pass mycket av tryckfriheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 361
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det bästa hade enligt mig vart om hela världen tryckte fullt med profetkarikatyr bilder så att muslimerna förstod att man inte kan stoppa och ta åt sig så pass mycket av tryckfriheten.

Så har jag också tänkt och tyckt.. Vad ska de göra åt den saken? Ok. Elda upp våra ambasader det ör deras levnadsmiljö som blir dålig. Oss kvittar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kort och gott kan man säga att de muslimska extremister som utför t.ex. bombattentat är arabvärldens motsvarighet till våra vänster/högerextremister som begår våldsamma handlingar. Skillnaden är att svenska extremister inte utför sprängningar, osv. Varför? Jo, vi har helt andra lagar och säkerhet än vad dem har. I Sverige har vi kartlagt personer som anses farliga, och därmed blir det mycket svårt för dem att utföra sina handlingar. Tillgången till vapen och sprängmedel är mycket större i Mellanöster än i Sverige, så det spelar också in. Som jag sa några rader upp hindrar våra lagar också många extremisters förmåga att genomföra "saker". Jag ska inte heller glömma att vi lever i en annan kultur och religion (även om väldigt få svenskar är religösa idag).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De du syftar på är möjligtvis 1.6 miljarder muslimer eller ett fåtal extremister?

Det förstnämnda är det riktiga för de som inte har fattat det ännu, pga ett par löjliga teckningar så har vi (västvärlden) fått hela arabvärlden emot oss.

Det kommer att stå i historieböckerna: Det tredje världskriget utlöstes med att en dansk tidning vid namn Jyllands-posten publicerade ett antal karikatyrer av mohammed! :)

Ironi min gode vän, ironi.

Och när jag sa de så menade jag samma folk som sprang omkring och eldade ambasader.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här börjar gå helt vilt. Nu börjar folk bli riktigt galna. De hoppar över staket, bränner allt dom får tag på och kastar flaskor som brinner. Asså "lol" liksom. Okej, det var ju en kränkning mot deras religion men dom börjar ju fan gå över linjen här. Som tur så är flera länder på Danmarks sida + Bush :) .

Så vi är i "Safe Zone". Om dom tänker bomba Danmark vilket jag gissar på att dom kanske kan göra så kommer flera länder gå på Bombarna. Tredje Världskriget är igång... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är så jävla inskränkta här och aldrig ser i ett mera öppet perspektiv.

De har blivit uppväxta med sin tro, deras tro är ofta det enda dom har.

Om ni läser om islam kommer ni se att det absolut inte står någonting om att man ska fixxa lite självmordsbombare och skylla på Jihad. Ni kan inte beskylla deras tro för terrordåd och självmords attentat.

De skyller på jihad och bryter därmed en del av sin tro och de självmordsbombare som finns har blivit hjärntvättade.

Deras religion kan inte beskyllas i och med alla dessa attentat.

Bilderna på muhammed kan ses som oskyldiga bilden men det finns extremister av alla slag.

Fan va du har läst mycket om religon när du skriver '' jallas med bomber på magen'' :ermm:

och i deras religon står det inget om att man ska döda andra :)

Redigerad av ZeWoX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är likadant som när någon tar gisslan. Går man med på gärningsmannens/gärningsmännens krav kommer det bli vanligare med gisslansituationer, eftersom myndigheterna visade brottslingarna att det lönar sig att ta gisslan. Om Danmark ber om ursäkt kan dem börja kräva ännu mer genom våldsprotester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att danskarna får skylla sig själv! Man får inte rita hur muhammed eller allah ser ut det är emot islamska religonen.

Jo men nu heter det så att danmark har någonting som kallas tryckfrihet

och det betyder att de får trycka och publicera vad fan de vill, utan att folk

ska gå och bränna ner deras ambasader eller skända deras flagga..för en

jävla teckning.

Enligt dem så får man inte rita av dessa personer, men om det är ett sådant

känsligt ämne för dem, varför skiter de inte i vad vi har i våra tidningar och

sköter sig själva? Vi är väll inga muslimer och då är det väll inte emot reglerna att

rita av dem?

I min mening så tycker jag att vi inte ens ska beblanda oss med varandra,

inte för att jag är rasist utan för att jag tycker att vi är så pass olika varandra

och har så olika värderingar så det blir bäst så.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor