P-C Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Aaa det tycker jag att vi sak göra. Det är inte ologiskt. Bränner dem våran bränner vi deras. Öga för öga, tand för tand? Det är det som skiljer er idioter från oss intelligenta. I diskussionen i övrigt säger jag bara att de som försökte stoppa folkmassorna igår vid ambassad-bränningen var islamistiska präster. Det menas med att efter att Hamas vann valet så ville, hur det nu stavas, 'al-yassirad' visa sin förmåga som trogna islamister och satte stenen i rullning. Det hela tog ju fart när 11 ambassadörer från 11 arabländer begav sig till den danska regeringen och krävde en ursäkt. Danska regering såg lättvindigt på det hela och tog inte emot dom. Sen gick det som det gick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Lite fler nyheter: Danska konsulatet satt i brand Vad tror ni bästa lösningen på problemet är? Allt alltså, hela konflikten. Redigerad 5 februari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Lite fler nyheter: Danska konsulatet satt i brand Vad tror ni bästa lösningen på problemet är? Allt alltså, hela konflikten. Det här bevisar ju att det finns väldigt många muslimer som e för våld och skadegörelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Lite fler nyheter: Danska konsulatet satt i brand Vad tror ni bästa lösningen på problemet är? Allt alltså, hela konflikten. Ingen aning. Men ärligt talat står jag på danskarna sida här... Man ska få skriva vad fasen man vill, utan att få sparken. Araberna bör lära sig meningen med tryckfrihet, sedan får dom skylla sig själva att de infört avbildningsförbud, i och med att det inte ens vara Muhammed som kom på den regeln! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Lite fler nyheter: Danska konsulatet satt i brand Vad tror ni bästa lösningen på problemet är? Allt alltså, hela konflikten. Jaha. Vafan gör de Libanesiska myndigheterna? Vill dom att byggnaden ska brinna? Var är vakterna? @ Darkjak: Mannen som tryckte bilderna vet mycket väl påföljderna. Vad tjänade man på genom att trycka dom? Fruktansvärt onödigt bara. Ska förövrigt säga att när jag skrev in "Prophet Muhammed" på bildsökning i Google fick jag upp 2 210 olika bilder. Dags att elda upp hela Google? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jaha. Vafan gör de Libanesiska myndigheterna? Vill dom att byggnaden ska brinna? Var är vakterna? @ Darkjak: Mannen som tryckte bilderna vet mycket väl påföljderna. Vad tjänade man på genom att trycka dom? Fruktansvärt onödigt bara. Ska förövrigt säga att när jag skrev in "Prophet Muhammed" på bildsökning i Google fick jag upp 2 210 olika bilder. Dags att elda upp hela Google? Sa jag att han inte visste att det var mot reglerna? Och hur fan skulle han kunnat veta att ett par skämtbilder i en lokaltidning i Danmark skulle få ett uppror attt blåsa upp i ett annat land tusentals kilometer bort? Och om han skulle vetat det, varför skulle han brytt sig? För alla som tror att bilderna var tänkta att diskriminera, så ska jag berätta den här historien från första början: man ville göra en barnbok om Muhammed, och så eftersökte man illustrationer. Inte en djäkel ville delta, så man bad ett antal konstnärer göra sina tolkningar. De enda som gick med på det var skämttecknare, och då kom de där bilderna fram. Alltså, de där bilderna hade aldrig någonsin sett dagens ljus om man inte hade haft bildförbud! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Vad tror ni bästa lösningen på problemet är? Allt alltså, hela konflikten. Tidningen har ju bett om ursäkt, vad mer kan dom göra? Muslimerna som sätter eld på byggnader har för mycket fritid, har de inga jobb att gå till? Det är skam att inte polisen stoppar de som sätter eld på byggnaderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Även fast det står att "demonstranterna kastar sten" så tror jag att de flesta demonstranter bara demonstrerar. Sen är ju inte stenkastning typiskt för muslimer, ni minns väl EU-topmötet i Göteborg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Darkjak Herregud. Karln måste ju ha någon uppfattning om vad som står i Koranen. Och att man använder sig av en person som gör skämtbilder gör inte saken bättre. Är det strängt förbjudet att avbilda Muhammed, vafan gör man det för dåra? Och du sa att man får skriva/rita vafan man vill. Visst får man det, men jag tycker att man allt ska få skylla sig själv om man går för långt. Nej disrespekt mot andras tro och levnad tycker jag. Sedan är ju inte muslimerna särskilt smarta dom heller, dom går ju till överdrift. Men det förstod man ju nästan att dom skulle göra när varje nyhetssändning handlar till 50% om problemen i Mellanöstern. Nånting stämmer inte riktigt därnere, det vet vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Det är skam att inte polisen stoppar de som sätter eld på byggnaderna. Om man läser nyheterna så står det att den Libanons kravallpoliser försökte stoppa dem med tårgas och vatten-kanoner. Men dem var för många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Nu måste jag säga att jag har fått en liten annan åsikt om det hela. Danmark har nu bett om ursäkt för det som publicerades, men ändå har ambasader inkluderat den svenska ambasaden blivit bränd. Varför? är dom inte kloka där nere? måste de alltid bruka våld när något händer? Det verkar nästan som att folk därnere alltid måste bruka våld när något händer. Jävla religioner som pajar våran värld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Ingen aning. Men ärligt talat står jag på danskarna sida här... Man ska få skriva vad fasen man vill, utan att få sparken. Araberna bör lära sig meningen med tryckfrihet, sedan får dom skylla sig själva att de infört avbildningsförbud, i och med att det inte ens vara Muhammed som kom på den regeln! SÅ JÄVLA W0RD! De ska fan inte lägga sig i vad vi/danmark trycker, skadar det dem? Nej, men de bränner ambasader, och skadar oskyldiga med sitt våld. Seriöst, skulle vi bry oss om de publicerade bilder på jesus som kanske skulle kunna tas som kränkande? nej, vi skulle nog bara skita i det, Men nu har detta blivit stort som satan och folk har blivit skadade. De ska skita i vad vi publicerar eller inte och sköta sitt och ge fan i att vara våldsamma, hur fan kan man vara så jävla dum att bruka våld för minsta lilla..hittar de en enda liten anledning så blir det våldsamt. Skadade människor, brända ambasader för bilder..helt sjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) SÅ JÄVLA W0RD! WüRd! Dom där mussarna kan väl hålla sin religion för sig själv Om vår religion skulle ha nåt att man inte får skära om sej, och dom gör det, inte går väl vi med självmordsbombare och bränner flaggor då heller Redigerad 5 februari, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Jävla religioner som pajar våran värld. Seriöst, skulle vi bry oss om de publicerade bilder på jesus som kanske skulle kunna tas som kränkande? nej, vi skulle nog bara skita i det Nu säger du emot dig själv lite. Först säger du att alla religioner är dåliga, sen säger du att de kristna (antagligen de du menade med "vi") inte skulle bry sig om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Dom där mussarna kan väl hålla sin religion för sig själv Ja dom kanske skulle kunna ha det om inte en dom bilderna hade tryckts i tidningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Ja religion är korkat! Det står i deras religion att man inte får avbilda gud, men mohammed var ju inte gud, och danmark är ju inte muslimer dom borde få avbilda honom om dom vill det! det lär ju inte vara några kristna som bryr sej om någon gör en sån bild på gud. Bort med mellanöstern och det blir fred över hela världen Näe pär danmark kan ju inte vara muslimer för det är ett land, men dom som bor där kan vara de eller inte Bomba sönder danmark vem fan bryr sig, pressfrihet e viktigare men danskar e generellt korkade som varför blir man förvånad varför det händer som det gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Bomba sönder danmark vem fan bryr sig, pressfrihet e viktigare men danskar e generellt korkade som varför blir man förvånad varför det händer som det gör? Lika upplysande som alltid. Iddi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Nu säger du emot dig själv lite. Först säger du att alla religioner är dåliga, sen säger du att de kristna (antagligen de du menade med "vi") inte skulle bry sig om det? What? Ja religioner är offtast vara mycket korkat och negativ, men jag har aldrig sagt att jag tillhör någon så jag fattar inte vad det är som säger emot mig själv, jag har även inte sagt att "vi" är bättre än någon annan. Visst kan relgioner göra gott också det är ju det som är tanken, men väldigt offta är det religioner som står som bas för krig och våld. Och det jag menade med "vi" var "vi" i Sverige, och i Sverige har en majoritet kristendomen som religion, hittills iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 (redigerad) Ville bara uppmärksamma er alla om shino's post i denna tråd. Yes I see where you guys are coming from. Its all a matter of what is sacred to you and what is not. To Muslims their Islam is the MOST sacred, and the Prophets are sacred so is everything that is Islam. If Norway and Denmark have been tarnished with the same brush for drawing the cartoon, it will be probably because Muslims feel that they dont comdemn it or support the Newspapers actions. For example, a gang of 10 boys come up to you, ask you for money, but only 2 of them start beating you up, you hate all 10, not just the 2. Similarly, if someone called your mother a FUCKING WHORE, or your father a peice of DOG SHIT. Then wrote it in a newspaper then made a cartoon about your mother and your father being dogs and whores. Then you too would be very angry. In Islam we are taught to love the prophets MORE than our own fathers and mothers. Because sometimes are fathers are wrong, sometimes our Governments are wrong, but what is from The God and creator is always right, and the prophets only spoke what God told them to say concerning religion. Whether or not what we have in the books is what the prophets really said, is another issue. Additionally, a fact that we ignore, that America is still continuing to kill thousands in Iraq and in Afghanistan does not help the issue. All muslims are taught that we are ONE human race, and that Muslims are brother to each other. And about war. If by religion you mean, Islam, Christianity and Judaism. Well these have not been the start of the major wars. 6 million people died in world war 2, and what religions was involved? World War one, what religion was involved? Korean War, Vietnam War, Cambodian war, Iraq invasion, what religions told these people to kill? In the crusades religion was used as an excuse to kill, but the Kings really wanted land and power. Its strange at a time of greed and coruption, when the past 10 million people that have been killed in a war, were not wars about Islam, Christianity or Judaism. They were wars of greed. The Quran does say when there is peace, then be peaceful. But when you are attacked then defend yourself. Thats it. And I think you will all be shocked by the real number of Muslims killed this past 10years. And concerning the point that muslims believe that Islam is the only truth, which they do. The Quran says, the religion with God is Islam. But America believes their way of life is the only acceptable one, Capitalists, Communists, Christians, all believe that their way is the only way. Most people believe that their way is the best way. And in the case of America they are willing to invade a country to "liberate and give them democrasy". In the middle ages, France, England and Germany believed the world should be like their's, so France invaded and occupied Vietnam and other countries, England colonised the world, and Germany thought everyone should be blonde and blue eyed and colonised Africa. I dont believe that people cannot live together from different races and religions. Before Isreal occupied Palestine. All 3 religions lived very peacefully there. In the UK, in Bradford in Leeds, in London and many Cities, you have many different religions and races. Only when the Newspapers and racists start working up hatred do the idiots that are few form agangs and start trouble. In Saudi Arabia I went to places where you woudl not know what country you was in. It was so mixed, White, black, asian, oriental and some races I was not sure. All in equal percentages. If everyone should go back to their own countries, I think I would like that. ALL WHITES ALL LEAVE Australia and give it back to the aboriginies, ALL WHITES MUST leave america and give it back to the American Indians. ALL whites leave AFRICA and give it back to the Africans. You people must think before you speak, how hard would it be on you then? if all americans, australians and white africans started living next door to you? When you begin to believe people cannot live in peace, then there is only one alternative. Invasion and war. Because then we must fight for the Earths resources, there is no sharing. Some things should not be joked about. Kan vara värt att tänka på. @eliizar: Då erkänner du ju iaf att kristendom inte är lika dåligt som islam. Jag är nöjd. :skål: Redigerad 6 februari, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 6 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2006 De som bränner ambassader och kastar sten är inte "muslimerna". Det är ett gäng lågutbildade, oförstående extremister. När kids i palestinasjalar, dreadlocks och gröna axelremsväskor kutar omkring på svenska gator och lobbar tegel är det inte "svenskarna" som gör det, utan en liten grupp svenskar. Hela prylen känns då onödig. Det var fel att publicera bilderna, det var fel att bränna ner ambassader och det är fel att droppa dräpliga kommentarer om att "muslimer är korkade" och så vidare. Utbilda er! Ni har möjligheten, till skillnad från många indonesier... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts