Cyper Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 (redigerad) Vet inte hur sporten stavas eftersom den härstammar från Frankrike. Någon kompis pratade om den Idag. Den uttalas typ ''Paackor'' och jag undrar hur den stavas och om det finns nån sida där det är lite info om sporten. Vissa kallar den takhoppning eller andra galenskaper. Eller svammlar jag? Vill bara lite om den. Helst en länk.. CYPDIT: Då var jag en jävla fittjävla noobfan. Jag fattade varken filosofin eller syftet. Förlåt för mitt dåliga nästan omogna språk, men mitt humör är inte på topp i dag. Sprid detta vidare om du ser det, eller Cypditera just ditt inlägg. Redigerad 21 februari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Le Parkour =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Grim håller väl på med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Grim håller väl på med det? Gör han? I såfall skulle det vara kul att höra lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Nej. grim klättrar upp på hustak för att han tycker det är coolt. det är inte samma sak som konsten att kunna springa ifrån nåt oavsätt hinder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Nej. grim klättrar upp på hustak för att han tycker det är coolt. det är inte samma sak som konsten att kunna springa ifrån nåt oavsätt hinder Jäså? Han kan ju endå gå I det. Såg nyss en Parkour film med en som blev jagad av en hund. Ganska skilad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Jäså? Han kan ju endå gå I det. Såg nyss en Parkour film med en som blev jagad av en hund. Ganska skilad. Länk länk ? Satt och kollade på videogoogle, hittade inte så många bra filmer. Har sett bättre om man säger så ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Länk länk ? Satt och kollade på videogoogle, hittade inte så många bra filmer. Har sett bättre om man säger så ^^ . http://video.google.com/videoplay?docid=515642196227308929 Väldigt smidig jävel. Ska nog börja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Börja här: http://www.le-parkour.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Haha, här har ni en parkourare som heter duga. Ja, jag är väl duktig inom akrobatik och koordinationsrörelser, men nåt proffs inom just exakt parkour kan jag inte garantera - även om jag är bra. Här är en bild på mig när jag gör en s.k. Dive-Roll, ett långt skutt eller dyk följt av en speciell rullning, utformad för att inte skada nacke/ryggrad. Sex pers ligger under vid just detta foto, men jag tror vi klämde dit två till efteråt http://eldsjal.org/images/galleryImages/5370.jpg Här är en annan bild där jag är längst till höger (ganska mycket utanför bild), men killen som hoppar klarade det ganska säkert inte eftersom han snubblade på min bröstkorg Det finns ett antal videos jag är med i men jag har inte alls varit aktiv på le-parkour.ses forum sen förra vintern, så jag har ingen koll på vilka längre. Har några videos på datorn dock, men de är alldeles för stora för nån upload. Om någon är intresserad överhuvudtaget :"> kan ni ju PM:a. Är särskilt stolt över min walljump, en bakåtvolt mot en vägg altså... Vafanken, det här blev ju värsta skrytsvaret. Det var inte meningen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Blev lite sugen faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Lägg märke till att jag kirrade den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Lägg märke till att jag kirrade den... Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Gjorde en lite halvtaskig jpg-bildserie eftersom jag inte kan ladda upp för stora filer här... Tankas här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Nämen! Vilken trevligsport, Ska nog börja lära mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 =) http://www.snabbstart.com/film/en-av-vaerl...ste-killar.aspx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Någon som sett filmen Yamakasi? Fransk film, handlar om precis det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Jepp, har sett den (tror jag, den känns bekant iaf). Riktigt skön om jag inte minns fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Någon som sett filmen Yamakasi? Fransk film, handlar om precis det. Halvdålig handling, fina hopp, fin känsla, fejk-hippt soundtrack och gatukultur! Aah, jag är sugen på att börja. Ska nog dra ihop ett gäng och börja köra i en gympasal any day now. Mumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts