Jump to content

Pakor/Packor/packar/pacor

Cyper
 Share

Recommended Posts

Vet inte hur sporten stavas eftersom den härstammar från Frankrike. Någon kompis pratade om den Idag. Den uttalas typ ''Paackor'' och jag undrar hur den stavas och om det finns nån sida där det är lite info om sporten. Vissa kallar den takhoppning eller andra galenskaper. Eller svammlar jag? :mellow:

Vill bara lite om den. Helst en länk..

CYPDIT: Då var jag en jävla fittjävla noobfan. Jag fattade varken filosofin eller syftet. Förlåt för mitt dåliga nästan omogna språk, men mitt humör är inte på topp i dag.

Sprid detta vidare om du ser det, eller Cypditera just ditt inlägg.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, här har ni en parkourare som heter duga. Ja, jag är väl duktig inom akrobatik och koordinationsrörelser, men nåt proffs inom just exakt parkour kan jag inte garantera - även om jag är bra. :ermm: Här är en bild på mig när jag gör en s.k. Dive-Roll, ett långt skutt eller dyk följt av en speciell rullning, utformad för att inte skada nacke/ryggrad. Sex pers ligger under vid just detta foto, men jag tror vi klämde dit två till efteråt ^_^

Här är en annan bild där jag är längst till höger (ganska mycket utanför bild), men killen som hoppar klarade det ganska säkert inte eftersom han snubblade på min bröstkorg :P

Det finns ett antal videos jag är med i men jag har inte alls varit aktiv på le-parkour.ses forum sen förra vintern, så jag har ingen koll på vilka längre. Har några videos på datorn dock, men de är alldeles för stora för nån upload. Om någon är intresserad överhuvudtaget :"> kan ni ju PM:a. Är särskilt stolt över min walljump, en bakåtvolt mot en vägg altså...

Vafanken, det här blev ju värsta skrytsvaret. Det var inte meningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor