Jump to content

SilkRoad

Colan K
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 3,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så, nu har jag äntligen planerat ut hur min karaktär ska byggas.

När jag når lvl. 16 ska jag grinda Bandit archers tills jag får 10.000 SP's, sen hålla mig på det tills lvl. 25 (har räknat ut att det bara krävs 5000 SP's för att få de skills jag vill ha, men det är bra att ha mera ändå), sen vid lvl. 34 grindar jag Flowers eller någon fiende på lägre lvl. tills jag får 40.000 SP's, som jag använder till att hålla min mastery lvl. på samma som min exp lvl. tills 51. När jag når 60 grindar jag tills jag har tillräckligt för att få alla mina skills, och då bör jag ha en ganska kraftig pure str. ice archer.

Gah, skönt att ha allting planerat ut. =)

Edit: Möjligt att jag ska ha ytterligare en "paus" mellan 34 och 51... fråga är då vad jag ska grinda och vid vilken lvl. Får ta en titt på officiella hemsidan och se. ><

Edit2: Så, har tänkt ta en stund att farma vid 40-strecket också, och grinda Black Bandit (archers/bowman), beroende på vilken som passar.

@ Sikorka downstairs: Några månader kanske. =/

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. När jag når lvl. 16 ska jag grinda Bandit archers tills jag får 10.000 SP's, sen hålla mig på det tills lvl. 25 (har räknat ut att det bara krävs 5000 SP's för att få de skills jag vill ha, men det är bra att ha mera ändå)

2. Sen vid lvl. 34 grindar jag Flowers eller någon fiende på lägre lvl. tills jag får 40.000 SP's, som jag använder till att hålla min mastery lvl. på samma som min exp lvl. tills 51.

3. När jag når 60 grindar jag tills jag har tillräckligt för att få alla mina skills, och då bör jag ha en ganska kraftig pure str. ice archer.

Gah, skönt att ha allting planerat ut. =)

Edit: Möjligt att jag ska ha ytterligare en "paus" mellan 34 och 51... fråga är då vad jag ska grinda och vid vilken lvl. Får ta en titt på officiella hemsidan och se. ><

Edit2: Så, har tänkt ta en stund att farma vid 40-strecket också, och grinda Black Bandit (archers/bowman), beroende på vilken som passar.

@ Sikorka downstairs: Några månader kanske. =/

Lite tips...

1. Grinda upp 20 000, det är lättare att grinda upp SP där än senare ;)

2. Vänta med att farma till lvl 36, då kan du lvl:a upp Pacheon till lvl 25 = BERSERKER ARROW :P

Farma Flowers...

Det kommer bli svårt för dig att farma flowers innan lvl 36, bow har inte lika stark "slagkraft" som Glavie.

Och 30 000 där räcker :P

3. Du kommer inte orka från lvl 51-60... Använd Curst Hearts senare för att lvl:a ner skills eller farma tidigare. (Kolla nedanför)

Nästa "farmarställe" är lvl 47-50, då kan du farma Bunwangs och Ultra Blood Flowers.

Ett tips är att bara lvl:a upp mastery innan du farmar, så du lvl:ar snabbare. Precis innan du börjar farma så lvl:ar du ner masteryn 8-9 lvls, vid lvl 30 kostar det bara ca; 160 000. Det är det bästa och snabbaste sättet. FÖr att lvl:a ner masteryn så behlver du fixa en massa Curst Hearts, 1 lvl per 10 hearts. Jag hade 290 innan ja slutade :huh:

Du kan göra Curst Heart quest efter lvl 20. Gå till valfri Herbalist och ta questet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor