Sniper Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Ok, blir väl 30 fire då! Hmm är inte så erfaren inom farming, men ska ge det ett försök! Lite frågor bara: Nu är jag lvl 20 med och har ett gap på 3. Ska jag då höja gapet, och i såna fall hur? Och hur mycket SP rekommenderas att farma? Farming = 9 gap För att höja gapet rekommenderas att du levlar som vanligt, men ditt vanliga gap till din farminglevel. T.ex. Om du farmar på level 72 ska du ha dina skills på HÖGST level 63. Från level 63 till 72 höjer du bara mastery, på ett tree, tills du kommer till level 72. På level 72 de-lvlar du ditt mastery på alla trees till dom är på 63. 63->72 = 9 gap. Trög förklaring... men jag hoppas du förstod. ... Hur mycket SP du ska farma beror på hur långt du planerar att levla och vilket gap du kommer att ha. Jag skulle tippa på runt 500 000 SP mellan level 1 - 90 med 3 trees. På denna sida finns mycket info om det mesta om SRO. SRO MMOSite SRO Char-builder + SP Calculator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Farming = 9 gap För att höja gapet rekommenderas att du levlar som vanligt, men ditt vanliga gap till din farminglevel. T.ex. Om du farmar på level 72 ska du ha dina skills på HÖGST level 63. Från level 63 till 72 höjer du bara mastery, på ett tree, tills du kommer till level 72. På level 72 de-lvlar du ditt mastery på alla trees till dom är på 63. 63->72 = 9 gap. Trög förklaring... men jag hoppas du förstod. ... Hur mycket SP du ska farma beror på hur långt du planerar att levla och vilket gap du kommer att ha. Jag skulle tippa på runt 500 000 SP mellan level 1 - 90 med 3 trees. På denna sida finns mycket info om det mesta om SRO. SRO MMOSite SRO Char-builder + SP Calculator Tack, nu förstår jag! Ska väl börja med att delevla mina skills så att jag får en 9 gap då.. Redigerad 31 maj, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Tack, nu förstår jag! Ska väl börja med att delevla mina skills så att jag får en 9 gap då.. Det är ingen idé att farma när du är level 20. Farma som INT gör man antingen på level 16 eller level 42. Inte emellan dom level:arna. Tänk på att dina nukes får du vid level 30. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Det är ingen idé att farma när du är level 20. Farma som INT gör man antingen på level 16 eller level 42. Inte emellan dom level:arna. Tänk på att dina nukes får du vid level 30. Aha, men iförsig så har jag nog inte såå stort behov av att göra det nu...Får väl vänta tills jag blir lvl 42 då. Joinade en svensk guild, ledaren hjälper till med att plevla mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Zyrax, Går snabbare iofs att levla själv/med en annan i din level. Du får mindre EXP av att döda en lvl 40 mob, Om du är lvl 20.. så. x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Zyrax, Går snabbare iofs att levla själv/med en annan i din level. Du får mindre EXP av att döda en lvl 40 mob, Om du är lvl 20.. så. x) Level 40 när man är 20..? Vad snackar du om xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Zyrax, Går snabbare iofs att levla själv/med en annan i din level. Du får mindre EXP av att döda en lvl 40 mob, Om du är lvl 20.. så. x) Säger du det? Blir plevlad av 2 lvl 60+ hos lvl 35 monster, min XP flyger upp i taket xD får 700 xp per monster...Om jag huntar monster själv får jag drygt 350 xp.. Redigerad 31 maj, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Säger du det? Blir plevlad av 2 lvl 60+ hos lvl 35 monster, min XP flyger upp i taket xD får 700 xp per monster...Om jag huntar monster själv får jag drygt 350 xp.. HAHAHA WHAT? Vad har du för gap och tja, När jag spelade fick jag 1k exp när jag var lvl 35 per mob. @ sniper menade Om han är lvl 20 och dem dödar lvl 40 mobs så får han inga exp (?) Redigerad 31 maj, 2008 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) HAHAHA WHAT? Vad har du för gap och tja, När jag spelade fick jag 1k exp när jag var lvl 35 per mob. @ sniper menade Om han är lvl 20 och dem dödar lvl 40 mobs så får han inga exp (?) Har ett gap på 4. Har bildbevis om du vill se Dock får nån berätta hur man postar bilder Edit Kom på det. Redigerad 31 maj, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) @ sniper menade Om han är lvl 20 och dem dödar lvl 40 mobs så får han inga exp (?) Det finns en ny grej som heter Academy eller nåt sånt. I den så kan man bli plvlad. Det är alltså inte som "Exp Auto-Share"-party med highlevels, utan en grej då highlevels kan hjälpa lowbies att få exp. @Zyrax Dumpa ice-imbue direkt! Den är inte alls bra att ha, utan snor bara massa SP. Redigerad 1 juni, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Dumpa ice-imbue direkt! Den är inte alls bra att ha, utan snor bara massa SP. Redan gjort, använde den bara för att ta dem första levlarna snabbare, så tog den endast upp till lvl 1. Har första boken i Lightning maxad nu Redigerad 1 juni, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Redan gjort, använde den bara för att ta dem första levlarna snabbare, så tog den endast upp till lvl 1. Har första boken i Lightning maxad nu Hmm... Om jag vart du hade jag dumpat idén om en INT S/S karaktär direkt, no offence, därför att en Bich 90, Cold 90 Light 90 build kräver otroliga 1 MILJON SP mellan level 1-90. (Man får drygt 200k SP för att levla med 0 gap mellan 1-90) Jag har iaf dumpat min xD Ska börja på en Euro char på Venus. Funderar på Rouge/Bard Redigerad 1 juni, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Hmm... Om jag vart du hade jag dumpat idén om en INT S/S karaktär direkt, no offence, därför att en Bich 90, Cold 90 Light 90 build kräver otroliga 1 MILJON SP mellan level 1-90. (Man får drygt 200k SP för att levla med 0 gap mellan 1-90) Jag har iaf dumpat min xD Ska börja på en Euro char på Venus. Funderar på Rouge/Bard JÄVLAR, 1 HEL MILLE??!!! Dumpa den helt,va? Hm...Får bli lvl 30 och se hur kul det blir då när jag får mina nukes. Om inte, rerollar jag nog på en Euro-char. Edit~ Jo, ska nog re-rolla Men ska börja med att läsa lite guides och builds, har aldrig spelat som European förr. Några tips på vilka servrar som man lätt kommer in på? I Eldorado vart det jävligt svårt att komma in....Försökte i upp till 70-90 min senast igår xD Redigerad 1 juni, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 JÄVLAR, 1 HEL MILLE??!!! Dumpa den helt,va? Hm...Får bli lvl 30 och se hur kul det blir då när jag får mina nukes. Om inte, rerollar jag nog på en Euro-char. Alltså... vid level 30 kommer dina nukes vara tråkiga och hyffsat svaga... Jag kommer ihåg att min INT (dock för nästan 2 år sedan) skadade runt 900 med den första Light-nuke:n. Det roliga kom först vid level 42+ -- Jag har bestämmt mig för att rerolla på Venus iaf. Rolla' där du med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Alltså... vid level 30 kommer dina nukes vara tråkiga och hyffsat svaga... Jag kommer ihåg att min INT (dock för nästan 2 år sedan) skadade runt 900 med den första Light-nuke:n. Det roliga kom först vid level 42+ -- Jag har bestämmt mig för att rerolla på Venus iaf. Rolla' där du med Okej, då dumpar jag hela gubben då xD Visst, testar väl Venus då x) Ska nog bli Wizard/Cleric..Vet inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Köper du silk? Jag räknade nyss ut att om jag ska ha Premium Plus och Apa så kommer det kosta nästan 210kr i månaden Innan jag slutade körde jag med GT och Apa; 110 kr. OM jag nu tar upp Silkroad på riktigt igen... då blir det dyrt Idle, för tillfället. Redigerad 1 juni, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Köper du silk? Jag räknade nyss ut att om jag ska ha Premium Plus och Apa så kommer det kosta nästan 210kr i månaden Innan jag slutade körde jag med GT och Apa; 110 kr. OM jag nu tar upp Silkroad på riktigt igen... då blir det dyrt Idle, för tillfället. Nope, kör 100% ''Free2Play'' xD Wow, 210 kr...Kan typ lika gärna att spela World of Warcraft eller nåt Har fixat en char iafl, nickar Zayinmaru, ska bli Pure INT Wizard Redigerad 1 juni, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Server: Venus Guild: AvaIon (aka. Avalon2) IGN: Raspberry Class: Rouge/Bard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyrax Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 (redigerad) Nice, hört mycket om Avalon-Guilden i Venus. Ska åka till Bandit Camp i Jangan om ett par lvls och farma ~5-10K SP. Funderar på att ha Cleric som sub-class, kommer behövas SP då Eller borde jag farma mer? =/ ~Edit~ Okej, nu har jag stött på ett problem...När jag var lvl 9-10 stack jag till Jangan för att träna där och göra lite quests innan jag började farmandet...MEN klumpigt nog hade jag glömt att välja att jag skulle spawnas där när jag dog..Så när jag dog kom jag till Constantinople, och var pank. När jag väl tjänat ihop de pengar som behövdes för att dra till Jangan igen, var jag lvl 12. Men nu när jag försöker teleporta mig står det: The requested order cannot be carried out. Är det lvl 10 gräns på portalen i Constantinople eller? Redigerad 2 juni, 2008 av Zyrax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Nice, hört mycket om Avalon-Guilden i Venus. Ska åka till Bandit Camp i Jangan om ett par lvls och farma ~5-10K SP. Funderar på att ha Cleric som sub-class, kommer behövas SP då Eller borde jag farma mer? =/ ~Edit~ Okej, nu har jag stött på ett problem...När jag var lvl 9-10 stack jag till Jangan för att träna där och göra lite quests innan jag började farmandet...MEN klumpigt nog hade jag glömt att välja att jag skulle spawnas där när jag dog..Så när jag dog kom jag till Constantinople, och var pank. När jag väl tjänat ihop de pengar som behövdes för att dra till Jangan igen, var jag lvl 12. Men nu när jag försöker teleporta mig står det: The requested order cannot be carried out. Är det lvl 10 gräns på portalen i Constantinople eller? Ett tips, Farma mer vid lvl 16, Du kännar in det senare. Hade några polare som farmade 200k SP innan patchen; Europe osv, då cape var 80. Dem farmade ändå igen vid lvl 7x nått så. farma på du, Desto mer SP desto bättre.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts