Colan K Skrivet 7 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 (redigerad) *Drömmer* YES! Äntligen! Hoppas Wolf är Itemmall based! Wtf ^^ Ska nog logga in i silkroad nu bara för kolla läget, vet att inte sakerna har kommit in. Vill bara in och pvpa lite kanske Men röv.. *läser* - Pet System : A pet that can grow together with the character - UI Change : Improved interface, wider view Interface är ju det där, alltid sett så tråkigt ut innan. Hoppas det ser fint ut nu Pet = wolf eller ? Bilderna funkade inte för mig men, verkar va lite fuckad up för min dator nu också iofs XD Edit: ny sida, respect Redigerad 7 juni, 2006 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Hmm... De är andra gången jag frågar detta... borde inte denna tråd bli klistrad, ta bort BF2 och ta denna istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Hmm... De är andra gången jag frågar detta... borde inte denna tråd bli klistrad, ta bort BF2 och ta denna istället Den håller sig högt upp ändå, ganska onödigt då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Qrush Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Ja, den håller sig högt upp så det är somsagt önödigt att klistra den. (Vill ochså säga att den svenska SRO siten snart är klar, vill någon mer hjälpa till så är det bara att maila eller lägga till mig på MSN. Qrush1@hotmail, det kan vara vad som helst leta stavfel, skriva information om vapnen, skydd, själva spelet eller testa allt så att det fungerar.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Vad är bäst för spear och ska man ta på INT eller STR? Kan någon pilla ihop en liten text guide för spear tjej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 (redigerad) Vad är bäst för spear och ska man ta på INT eller STR? Kan någon pilla ihop en liten text guide för spear tjej? För spear skulle jag rekommendera pura int. eller 2:1 int/str. om du vågar chansa. För pure int råder jag dig att bara maxa lightning-trädet, om det är din första karaktär. Det gör så att du inte behöver SP-farma, inte mycket iallafall. Lite mer avancerat (och mer SP-krävande) vore fire/light, för fire-nukes och imbue, samt fire protection som ger dig mera mag. def. (som du kanske inte behöver, men the more the merrier). För 2:1 int/str ska du maxa fire/light, och heuksal. Det är samma saker du ska skaffa i fire som för pure int., plus den passiva och phys. increase-buffen. I heuksal behöver du egentligen inte så mycket, passiva, Soul Spear, Ghost Spear och alla Chains borde duga. Edit Ha armor för pure int. tills... tills du känner för garment helt enkelt, och för 2:1 ha antingen protector eller armor (prot är att rekommendera). Redigerad 8 juni, 2006 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 (redigerad) Tack så väldigt mycket Topp3 Edit:Men vänta, weapon skills och mastery levels då? Redigerad 8 juni, 2006 av Always_Mongo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Here's my $0.02 on this update. - From what I saw on the kSRO website and in their item mall, the green crystals add steady and immortal (rough translation from babelfish). The other stones you see in-game, I think, will be drops from monsters or perhaps quest drops. - The wolf should be an npc item, along with all the required items to upkeep a wolf (hp pots, "mp", etc). They also level up pretty quickly, and from what my friend told me, a lv 90 wolf does 1.2k dmg on a lv 90 mangyang (don't ask -.-). - The new user interface...that might be the new party system look and also the character window look. We might be able to see our party members' buffs along with anything we click on. You see how in kSRO SS, the berserker gauge is reverse with the "Zerk" button on the top? Also, there is a symbol which denotes which race you are where the normal "Zerk" button would be. The wider view...zoom out more (very helpful) =D. - Inventory...going with what marksous said. 10 inventory, extra page in storage. *edit* one more thing...I think we're gonna be like kSRO since we're both owned by the same companies. So wolf = stable bought 2m About Wolf Basically it is still uncertain about how to obtain the wolf. Currently there r 2 ways which it will be an item mall thing (confirmed from Jp silkroad) or u can buy it from stable (not confirmed = no SS). Basically the wolf has HP/HGP, which mean if the HP/HGP hits 0 the wolf will die. In order to maintain the wolf u need to feed it. So eventually the hunger value points will go down unless u feed it, if the HGP value hits 0 your wolf dies. HP acts as normal when your wolf fights a mob ( so if ur planning to make ur wolf to tank isy when ur only 30 is a really bad idea.) If either the HP/HGP of your wolf hits 0 it dies. It is still uncertain where/what/how to revive it. It is confirmed that u can buy HP pots and the wolf's food at the stable. (HGP is something like the clock for monkeys where it runs out and u need to buy food instead of clocks. Good thing is that the food is sold at the stable) Your wolf grows with your character, in example if u r level 40 the max lvl u can lvl your wolf is 40. But if you are lvl 70 and just bought ur wolf, it will have a lower level(still unsure) and u will need to train it. (Something like ur level 70 and ur wolf lvl 49 or so) You can only name your wolf once. Thats all the info i have, its not accurate but u get the picture. If ur planning to take a pet wolf make sure u have millions of gold stash up coz its expensive. Ingen Wolf för mig då... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 (redigerad) Not me eithier.. Den här dagen har gått skit förutom att jag fick ett weapon elixir av en white tiger.. men har dött cirka 5-10 ggr idag..Bah. Meinen dagen var det..(jag vaknade 03.47 och la mig 02.?? har inte sovit en sekund sen dess gissa om jag är lite trött!) Men imorgon är det sommarlov/examen/studenten (sen börjar sommarjobb också xD) Redigerad 8 juni, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 (redigerad) För spear skulle jag rekommendera pura int. eller 2:1 int/str. om du vågar chansa. För pure int råder jag dig att bara maxa lightning-trädet, om det är din första karaktär. Det gör så att du inte behöver SP-farma, inte mycket iallafall. Lite mer avancerat (och mer SP-krävande) vore fire/light, för fire-nukes och imbue, samt fire protection som ger dig mera mag. def. (som du kanske inte behöver, men the more the merrier). För 2:1 int/str ska du maxa fire/light, och heuksal. Det är samma saker du ska skaffa i fire som för pure int., plus den passiva och phys. increase-buffen. I heuksal behöver du egentligen inte så mycket, passiva, Soul Spear, Ghost Spear och alla Chains borde duga. Edit Ha armor för pure int. tills... tills du känner för garment helt enkelt, och för 2:1 ha antingen protector eller armor (prot är att rekommendera). Själv så "skulle" jag nog..... rättare sagt... Jag SKA ha Light som main, Ice till lvl 63, för phy. deff och lite roliga PvP-saker... Fire till lvl 37, för att få nästa bok i Fire protection (Bok 2), bara för att den ser cool ut Ganska onödigt,men det kostar ju ändå bara runt 3000 SP Men det nyttiga med det är ju skillen som reduce:ar "effect" status (Kommer inte ihåg vad den heter... gissar på Fire Shield Protection)... Ska kanske lvla force till lvl 23,bara för therapy och res, low-lvl Senare ska jag kanske lvla upp Heuskal till llv 60, bara för passive, som då kommer att ha ökat min HP med ca 1000. För en kostnad på 14 440 SP Jag ska iaf ha garment HELA tiden FÖrutom kanske i grottan Min buildplan var väl lite avancerad Toppis buildplan för en INT Spear är nog bättre om man är ny i spelet, som Mongo är Jag skrev inte detta för att kritisera, men för att beskriva hur min blivande INT build kommer att vara [Offtopic] Toppis@ Hur firade du "Slayer-dagen" ? [/Offtopic] Edit: När man kolla på mitt inlägg så ser man en massa text och en smileystorm Redigerad 8 juni, 2006 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Jag är i level 23 nu och har 36% och nu ska man börja samla flaggor har köpt en 4-weeks gold ticket så jag får 100% mer exp och sp OCH min level 29 char har nytt pw så jag kan om jag vill använda den och träna. ska köpa monkey till lvl 23 char Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Orkar inte vara low-lvl... Så jag SKITER i sp farmingen... lvlar med 1 lvl gap, till lvl 52... efter det med 2 eller 3 lvl gap... sen utan gap efter lvl 60 Med bara light, maxat och heuskal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Hej!..Har tametusan inte gått upp en enda level idag..Bah..Men nästan inget lagg ..Däremot var jag i donwhang med min level 4:a gubbe och mötte en sån är meek giant (1098 i skada gjorde den ) annars så har inte min speldag varit särskilt speciell.. Over And Out. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Hej!..Har tametusan inte gått upp en enda level idag..Bah..Men nästan inget lagg ..Däremot var jag i donwhang med min level 4:a gubbe och mötte en sån är meek giant (1098 i skada gjorde den :D) annars så har inte min speldag varit särskilt speciell.. Over And Out. Du menar nog en Earth ghost Giant för Meek Gun power giant finns inte bara Gun Powe Giant btw vad tycker ni jag ska döpa min nya apa till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Tror ni dom uppdaterar det där med vargen nu? Går nämligen inte att spela... EDIT: WTF mitt spel är askonstigt kollade hos en kompis och det gick att spela där men inte hemma hos mig? Nån som kan lösningen på det hela ? (SNABBT TACK ) EDIT2: det är löst nu avinstallerade spelet. EDIT3: helvete heller att det är löst nu går det tamejfan inte ens att starta FAN!...Nån snäll pers. som kan en lösning på det hela? EDIT4:Har kanske kommit på en lösning på det jag installerar det på en annan drivare typ E eller D eller nåt sånt. Redigerad 11 juni, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Mitt mål för denna vecka var lvl 30... Men idag så laggar det så mycket att jag dog 5 gånger (20%) ....... och igår så kunde jag inte spela för jag var på bio ^^ Så jag får nöja mig med lvl 22. :'( Idag så ska jag joina BrosInArms... om ajg får tag på sPuR, men han är AFK Bild ^^ I fredags... då jag var lvl 13 ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Mitt mål för denna vecka var lvl 30... Men idag så laggar det så mycket att jag dog 5 gånger (20%) ....... och igår så kunde jag inte spela för jag var på bio ^^ Så jag får nöja mig med lvl 22. :'( Idag så ska jag joina BrosInArms... om ajg får tag på sPuR, men han är AFK Bild ^^ I fredags... då jag var lvl 13 ^^ Om de inte lagga skulle jag nog va i level 27 minst Men Joymax MÅSTE fan fixa lagget man kan bara spela på natten/Morgonen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Lagg? vad har det laggat för er? bara superbt lite för mig (en fördröjning på 24 sekunder BARA )Men annars inte en sekund.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Lagg? vad har det laggat för er? bara superbt lite för mig (en fördröjning på 24 sekunder BARA )Men annars inte en sekund.. Ja , du ibland laggar de inget ibland är de Frys lagg ibland är de hack lagg Men oftas är de lagget med fördröjning + Hack lagg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Började spela Silkroad inatt, är det något speicellt som nybörjare jag ska tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts