Ballena Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Hej Jag letar efter ett program som man kan använda till att kontrollera datorn med sin röst. T ex. att man säger starta paint och så startas paint eller någonting. Jag vet inte om det finns någon sådna funktion men det skulle vara praktiskt om ett verktyg fanns där det som man säger i micen omvandlas till text på skärmen så man slipper skriva. Någon som känner till ett sådant program? Redigerad 29 januari, 2006 av Ballena Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag hade ett sånt nångång. kommer inte ihåg vad det heter. men vet att det var kännt, dyrt och fungerade riktigt dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Sök och du finner svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Arfg! om kan du inte säga till mig istället? tror du inte jag har försökt hitta ett sådant här program själv innan? jag har letat i ett halvår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Arfg! om kan du inte säga till mig istället? tror du inte jag har försökt hitta ett sådant här program själv innan? jag har letat i ett halvår. Har du letat i ett halvår?... jag hittade redan några stycken program på några Minuter?... Här är några stycken: Speech Parrot E-Speaking Här är flera stycken... du kan leta själv. Redigerad 29 januari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 30 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Oh, tack, ett halvår: ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Det var ju jätteskoj med sådana röstprogram Jag laddade ner e-Spek, och det har underhållit mig ett tag nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Det var ju jätteskoj med sådana röstprogram Jag laddade ner e-Spek, och det har underhållit mig ett tag nu Hur fungerar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Hur fungerar det? I grund och botten så skriver man in en fras man skall säga för att aktivera något. Skriver jag t.ex in att denna fras är "Open BearShare" så väljer jag att BearShare skall öppnas. Detsamma kan göras med andra reaktioner, till exempel så skriver datorn in saker när man säger saker, flyttar musen, stänger/öppnar fönster. Dessutom kan man välja att datorn skriver in allt som man säger, och det fungerar helt okej, bara man är tydlig Allt sker givetvis på engelska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 I just downloaded e-speaking adn am using the program to write these text. huskies he hit the send more capacity than thatsometimes sandbox, and then they lose their own text oftime to speak with slow and carried to the software torecognizemy voice handed to retain to texthis own ^^ tankade E-Speaking.. Skrev texten ovan genom att säga det i mirkrofonen.. Fast de blir lite fel.. I början gick de bra med då pratade jag sakta.. Synd att det inte finns på engelska good diet.. wtf? testar igen.. good I.. wtf... cared by.. goodbye to..goodbye YES Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Hur blir det om man har musik igång ? Skriver den hela tiden då eller ? Perfekt om man ska skriva lyrics Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Hello. I don't think that it would work. you have to speak very clearly for it to work. to wright this text took long time. spexx^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) I just downloaded e-speaking adn am using the program to write these text. huskies he hit the send more capacity than thatsometimes sandbox, and then they lose their own text oftime to speak with slow and carried to the software torecognizemy voice handed to retain to texthis own ^^ tankade E-Speaking.. Skrev texten ovan genom att säga det i mirkrofonen.. Fast de blir lite fel.. I början gick de bra med då pratade jag sakta.. Synd att det inte finns på engelska good diet.. wtf? testar igen.. good I.. wtf... cared by.. goodbye to..goodbye YES Haha! Nice stavning! Hoppas att det var programmets fel för din engelskalärares skull. Redigerad 30 januari, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) Haha! Nice stavning! Hoppas att det var programmets fel för din engelskalärares skull. It is the software's fault. I can run some training programs so that the computer understands my voice Pöh lite jobbigt att prata.. man måste radera och säga om det mycker^^ Men som sagt man kan man träna datorn att förstå sin röst.. Går mycket bättre nu än i början Testar att säga lite utan att skriva om det, eller säga om det. hello my name is these and I am on , who. defeated. These tapes you all very good Muhaha.. gissa vad jag sa xD Redigerad 30 januari, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Jag kan inte skaffa skiten. Man måste ha .NET, och för att ha .NET måste man ha Microsoft Windows Installer 3.0, och även om jag skaffar det säger skitprogrammet att jag fortfarande behöver det. Bah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 3 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Tack för länken till programmen, funkar bra som f*n. Synd att det bara är en trail Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Tack för länken till programmen, funkar bra som f*n. Synd att det bara är en trail Ojdå. Ja, du kan ju skaffa det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Tack för länken till programmen, funkar bra som f*n. Synd att det bara är en trail Enligt min datorlärare så skall det gå att i Regedit ta bort någon flik som säger hur länge programmet varit installerat på datorn. Det gäller bara att ta bort dessa filer från datorn så får du 30 nya dagar! Lär även fungera med trial-versioner av Norton, F-secure, med fler Har dock inte testat, men det låter logiskt *EDIT* OK, I guess I also have to use this dictation thing. however, these spelling mistakes are really annoying. have to train more than I have done. now should I continue play my sweet games. HA HA stopped dictationofstop decision Jävla fatta-inte-vad-man-säger-program! *EDIT 2* Okej... Letade i Regedit, och jag antar att man skall ta bort något av detta... Skall undersöka saken senare Redigerad 3 februari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 3 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Ok, tack för tippset, ska leta lite själv. Men en funktion jag inte har hittat är den ni använder då ni säger något i micen så omvandlas det till text. Jag lyckas bara starta och stänga av program, vilken knapp trycker jag på för att kunna prata in text? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Du säger "Start Dictation", helt enkelt. När du vill sluta säger du "Stop Dictation". Fler inställningar finns under fliken "speech". Dock så krånglar det lite för min egen del, så jag har lagt till ett kommando som också heter "Start dictation". I actionrutan har jag skrivigt {Start Dictation}, och det fungerar utmärkt. (Screen visar hur jag menar.) Dessutom så kan ni bara ta bort de där registerfilerna som jag visade förut, allt som händer är att ni får 30 nya dagar att ha programmet i då ett nytt gäng likadana filer skapas. Skitbra! Jag tänker missbruka detta genom att aldrig mer köpa programmen, bara att ladda ner trial-versionen och ta bort registersträngarna Redigerad 4 februari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts