Jump to content

Har du deffekt färgséende?

Elander
 Share

Har du deffekt färgséende  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Tänk om det egentligen är han som ser rätt och vi som ser fel. Skogen kanske verkligen är röd.

Den färgen som majoriteten ser gäller. Om fler hade rätt den som röd så hade den varit röd. Däremot så är det svårt att säga om grön är grön för alla. Jag ser grön som grön men grön för dig kanske är röd och grön för HOWHOW kanske är blå för mig exempelvis. Men vi alla har givit samma namn på dessa färger för att det är det vi lärt oss.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den färgen som majoriteten ser gäller. Om fler hade rätt den som röd så hade den varit röd. Däremot så är det svårt att säga om grön är grön för alla. Jag ser grön som grön men grön för dig kanske är röd och grön för HOWHOW kanske är blå för mig exempelvis. Men vi alla har givit samma namn på dessa färger för att det är det vi lärt oss.

Det där har jag också tänkte på.

Att vi ser olika men vi har döpt färgen till samma namn.

Fast efter att ha funder djupt i fem minuter blir jag tokig då slutar jag att fundera ^^

Vote : Nej.

Har dock en klasskompis som är färgblind, får hjälpa honom att välja rätt pennor på bilden ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor