L_Voll Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Vad för färgblindhet har du? Jaa det suger anus.. Hmm, vet inte riktigt. De flesta tror att jag inte kan se skillnad på röd/grön, men det kan jag. Jag kan se de flesta färger, men ibland går det bara inte. När jag berättar att jag är färgblind så brukar folk inte tro mig först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej, min polare har det däremot, sjukt irriterande när man ska visa han vissa grejer, så ser han inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej, min polare har det däremot, sjukt irriterande när man ska visa han vissa grejer, så ser han inte det. - Tja Niklas, har du sätt min nya tröja? - En röd tröja, ue.. - Haha, nej den är grön. Fyfan va irriterande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej, som tur är. Hade ett sånt här färgblindstest i 6:an, hade alla rätt då med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej det har jag inte. Puh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej. Skulle vara intressant att känna på hur det var. Lite inkognito. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nope, jag har inte. En polare till mig såg allt grönt som rött och allt rött som grönt, måste vara jävligt jobbigt. Till exempel en röd skog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Till exempel en röd skog. Haha, fyfan. Men det var rätt för han så det var nog inte så jobbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Nej. Min mamma berättade om hennes fd vän som var helt färgblind (nästan)när han va å skulle köpa kläder.. -Skulle jag kunna få låna den röda tröjan som hänger där uppe? sa han typ till expertisen -eeh, du menar den rosa? Redigerad 29 januari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nope, jag har inte. En polare till mig såg allt grönt som rött och allt rött som grönt, måste vara jävligt jobbigt. Till exempel en röd skog. Tänk om det egentligen är han som ser rätt och vi som ser fel. Skogen kanske verkligen är röd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Tänk om det egentligen är han som ser rätt och vi som ser fel. Skogen kanske verkligen är röd. Ja, skogen har väl alltid varit röd?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Tänk om det egentligen är han som ser rätt och vi som ser fel. Skogen kanske verkligen är röd. Den färgen som majoriteten ser gäller. Om fler hade rätt den som röd så hade den varit röd. Däremot så är det svårt att säga om grön är grön för alla. Jag ser grön som grön men grön för dig kanske är röd och grön för HOWHOW kanske är blå för mig exempelvis. Men vi alla har givit samma namn på dessa färger för att det är det vi lärt oss. Redigerad 29 januari, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Inga problem alls för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Den färgen som majoriteten ser gäller. Om fler hade rätt den som röd så hade den varit röd. Däremot så är det svårt att säga om grön är grön för alla. Jag ser grön som grön men grön för dig kanske är röd och grön för HOWHOW kanske är blå för mig exempelvis. Men vi alla har givit samma namn på dessa färger för att det är det vi lärt oss. Det där har jag också tänkte på. Att vi ser olika men vi har döpt färgen till samma namn. Fast efter att ha funder djupt i fem minuter blir jag tokig då slutar jag att fundera ^^ Vote : Nej. Har dock en klasskompis som är färgblind, får hjälpa honom att välja rätt pennor på bilden ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nix.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nope, inte färgblind Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag hade lite svårt att se vissa saker, men jag har inget prblem med att tex välja tuschpennorpå bilden och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) Nej, men min far är det, en av mina kompisar också. Å hans farsa är färghandlare Min hund är inte helt färgblind, men den ser färger sämre än vi gör. Alla hundar gör det Redigerad 30 januari, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Mina ögon är über Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts