Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Vart nå fel med internet ..! Vill inte bygga den själv... Vill att den ska vara komplett när jag köper den..! Kan inte leta igenom 100 butiker åt dig, men jag kan nämna ett par saker du ska tänka på när du väljer datorn: -RAM: Minst 1024 mb (1 gb) RAM. Det är nästan ett måste för att spel inte ska "hacka". -Grafikkort: Den viktigaste komponenten när det gäller prestanda. Leta upp information om det grafikkort du vill köpa. Men generelt så har grafikkort namn innnehållandes 4 siffror. Är de tre sista "höga" t.ex. 800 så är det ett snabbt/highend kort. Den första siffran/bokstaven talar om vilken generation kortet hör till. Ex. på bra grafikkort: Geforce 7800, Geforce 6800, ATI Radeon X1800, ATI X800. Ex på lite långsammare kort: Geforce 7600, Geforce 6600, ATi X1600, ATi X700. Välj inte sämre kort än så, t.ex. FX5200 och geforce6200 och ATI9200 är kort som är helt värdelösa idag. -Processor: Här ska du helt enkelt ha en AMD. Nej, spelar ingen roll om du ser en Intel på 3.8 ghz. Alla AMD64 eller AMDX2 är snabbare än den ändå. Som minst ska du let efter en AMD64 3200+. Ännu snabbare är självklart bättre. Om du dessutom har råd med en dualcore, dvs en AMDX2 så vore det kanon - de framtiden är för dessa processorer. Notera att du INTE vill ha Sempron (budget) processorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Men era jävla AMD-fanboys. Lägg ner, den som säger att ni testat Intels nya processorer kan äga mig i nästa svar. Men ni andra, jävla patetiska 12-åringar som tror ni vet något för att ni läser på fragbite att man får bättre fps i CS. Blir så jävla förbannad. (Nej, jag är ingen Intel-fanboy och tycker att AMD är bra, så nu kan ni inte använda det argumentet, HA!) EDIT, men vad fan förväntade man sig, detta är GTAsajten, HEJDÅ ALLA DET VAR KUL SÅ LKÄNGE DET VARADE NOTTTTTTTT Om du tittar ut ur din egen lilla värld så ser du att det var en benchmark i BF2 han länkade till, och inte till någon i CS, din lilla Intel-fanboy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Men era jävla AMD-fanboys. Lägg ner, den som säger att ni testat Intels nya processorer kan äga mig i nästa svar. Men ni andra, jävla patetiska 12-åringar som tror ni vet något för att ni läser på fragbite att man får bättre fps i CS. Blir så jävla förbannad. (Nej, jag är ingen Intel-fanboy och tycker att AMD är bra, så nu kan ni inte använda det argumentet, HA!) EDIT, men vad fan förväntade man sig, detta är GTAsajten, HEJDÅ ALLA DET VAR KUL SÅ LKÄNGE DET VARADE NOTTTTTTTT Om 12-åringar är de som läser på fragbite om att AMD är bättre, vad är de som: -Trots att man fått fakta, vägrar acceptera de. -Inte kan diskutera utan att toalt flippa och lämnar ett forum för det. -Svär med ordet "jävla" ett par hundra ggr i en post. 7-åringar? I detta fall _HAR_ iaf 12-åringarna ha rätt. AMD är snabbare i spel och det finns inte ett dugg du kan göra åt saken, bara Intel kan och vi får se om de gör det någongång snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 En sak som Intel slår AMD på är installationen... Det är mycket lättare att installera en Inte-processor än en AMD-processor! Det är bara att stoppa i processorn i slotten, lägga på fläkten och dra i två spakar! Inte för att jag har installerat en AMD, men guiden verkade mer komplicerad. (Dock så tror även jag att AMD är bättre på spel... Jag menar; AMD... DMA... Rockstar... GTA! Logik å det grövsta!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Men era jävla AMD-fanboys. Lägg ner, den som säger att ni testat Intels nya processorer kan äga mig i nästa svar. Men ni andra, jävla patetiska 12-åringar som tror ni vet något för att ni läser på fragbite att man får bättre fps i CS. Blir så jävla förbannad. (Nej, jag är ingen Intel-fanboy och tycker att AMD är bra, så nu kan ni inte använda det argumentet, HA!) EDIT, men vad fan förväntade man sig, detta är GTAsajten, HEJDÅ ALLA DET VAR KUL SÅ LKÄNGE DET VARADE NOTTTTTTTT Välkommen åter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Men era jävla AMD-fanboys. Lägg ner, den som säger att ni testat Intels nya processorer kan äga mig i nästa svar. Men ni andra, jävla patetiska 12-åringar som tror ni vet något för att ni läser på fragbite att man får bättre fps i CS. Blir så jävla förbannad. (Nej, jag är ingen Intel-fanboy och tycker att AMD är bra, så nu kan ni inte använda det argumentet, HA!) EDIT, men vad fan förväntade man sig, detta är GTAsajten, HEJDÅ ALLA DET VAR KUL SÅ LKÄNGE DET VARADE NOTTTTTTTT Denna processorn äger dig och hela intel företaget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Denna processorn äger dig och hela intel företaget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Till och börja med... DATOR.. Det heter dator.. Data är någonting som finns inuti tex en dator... Så det du säger är att du inte fattade vad han menade?... du va tvungen att rätta till honom fast du visste vad han menade?. FishShit: Checka hos Siba.se. Det kanske finns nåt där?. Eller Onoff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Så det du säger är att du inte fattade vad han menade?... du va tvungen att rätta till honom fast du visste vad han menade?. Vissa har ett sånt begär - de måste rätta saker för att känna sig smarta. Du förstår - dessa människor kan inte så mycket annat, än de saker de rättar. Så när de får chansen så tar de den. Sorligt. Och man behöver inte gå så långt upp för att hitta en AMD processor som slår Intels alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) OMG fel Redigerad 29 januari, 2006 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FishShit Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Kan inte leta igenom 100 butiker åt dig, men jag kan nämna ett par saker du ska tänka på när du väljer datorn: -RAM: Minst 1024 mb (1 gb) RAM. Det är nästan ett måste för att spel inte ska "hacka". -Grafikkort: Den viktigaste komponenten när det gäller prestanda. Leta upp information om det grafikkort du vill köpa. Men generelt så har grafikkort namn innnehållandes 4 siffror. Är de tre sista "höga" t.ex. 800 så är det ett snabbt/highend kort. Den första siffran/bokstaven talar om vilken generation kortet hör till. Ex. på bra grafikkort: Geforce 7800, Geforce 6800, ATI Radeon X1800, ATI X800. Ex på lite långsammare kort: Geforce 7600, Geforce 6600, ATi X1600, ATi X700. Välj inte sämre kort än så, t.ex. FX5200 och geforce6200 och ATI9200 är kort som är helt värdelösa idag. -Processor: Här ska du helt enkelt ha en AMD. Nej, spelar ingen roll om du ser en Intel på 3.8 ghz. Alla AMD64 eller AMDX2 är snabbare än den ändå. Som minst ska du let efter en AMD64 3200+. Ännu snabbare är självklart bättre. Om du dessutom har råd med en dualcore, dvs en AMDX2 så vore det kanon - de framtiden är för dessa processorer. Notera att du INTE vill ha Sempron (budget) processorer. Är detta grafikkort bra..? ATI Radeon 9550 512 MB ram är inte så bra va..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Är detta grafikkort bra..? ATI Radeon 9550 512 MB ram är inte så bra va..? Nee, minst 1024 ska det va. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag köpte en AMD64 3400 med 1GB RAM och nVidia G6200 256MB, XP och 250 GB hdd för 7000 spänn i sommras, och kan spela det mesta på högsta grafik. Kortet stödjer HDR-lightning Det var på Sibas sommar-rea... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Men era jävla AMD-fanboys. Lägg ner, den som säger att ni testat Intels nya processorer kan äga mig i nästa svar. Men ni andra, jävla patetiska 12-åringar som tror ni vet något för att ni läser på fragbite att man får bättre fps i CS. Blir så jävla förbannad. (Nej, jag är ingen Intel-fanboy och tycker att AMD är bra, så nu kan ni inte använda det argumentet, HA!) EDIT, men vad fan förväntade man sig, detta är GTAsajten, HEJDÅ ALLA DET VAR KUL SÅ LKÄNGE DET VARADE NOTTTTTTTT Herregud killen.. Nu snackar vi inte om att köpa en processor för 10000 utan en processor som är bäst för pengarna, det är utan tvekan AMD. Jag har själv Intel. Bla bla, här finns lite tester, för du verkar inte veta så mycket.. http://www.techreport.com/reviews/2006q1/f...xe/index.x?pg=1 Intel lär dock gå om AMD detta år eftersom Intel har riktigt vassa processorer på G medans AMD inte har mycket att komma med för iår.. Och snälla, gå till sweclockers och läs.. Finns inget att läsa här när det gäller hårdvara, ingen kan ett skit... Redigerad 29 januari, 2006 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Denna datorn räcker rätt långt fram i tiden, eller ? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA3WH-SE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Denna datorn räcker rätt långt fram i tiden, eller ? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA3WH-SE Japp - fin dator är det. @FishShit: Radeon 9550 är kasst, om jag ska vara ärlig. Finns inte en chans att spel som Cod2 och FEAR funkar med något snygga inställningar. Leta efter bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts