eliizar Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Det hemska är att min mamma åker buss idag, men när jag läste vart bussen skulle såg jag att det var fel ställe. Fan vad chockad jag är! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,769434,00.html Radio ifrån olyckan Redigerad 27 januari, 2006 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Läste det. Ser otäckt ut. ring till mamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Gjorde det nu, ingen som svarade.. men hon ringde upp igen så det är lungt. Fan va tragist det här är alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 men hon ringde upp igen så det är lungt. Vilken tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ja, men jag känner fortfarnade för de drabbade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Det hemska är att min mamma åker buss idag, men när jag läste vart bussen skulle såg jag att det var fel ställe. Fan vad chockad jag är! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,769434,00.html Radio ifrån olyckan Läskigt! Tror jag hörde om det här på radion nyss! Om den bussen ni snackar om låg upp-och-ner så är det den! Som skulle precis spänna rämar som skulle välta tillbaka den. Läskigt att förlora sin mamma/pappa det vill man ju förstås inte! Btw: länken funkade inte! Redigerad 27 januari, 2006 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Länken funkar nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Bussen avgick från min hemstad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ja, man ska andvända säkerhetsbälte. Förhindrar kanske inte skador men kan förhindra att man dör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ja, man ska andvända säkerhetsbälte. Förhindrar kanske inte skador men kan förhindra att man dör. Är riktigt osäker och har inte tänkt på det, men finns det säkerhetsbälten i de flesta bussar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Är riktigt osäker och har inte tänkt på det, men finns det säkerhetsbälten i de flesta bussar? I dem bussarna jag åker i finns det bälten i de nyare men inte de äldre och inte dem som likar stadsbussar mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Är riktigt osäker och har inte tänkt på det, men finns det säkerhetsbälten i de flesta bussar? Har chaufören något bakom pannbenet andvänder han inte busar som har trasiga eller inga bälten. På våran skola är det mycket viktigt med bälten, verkligen värt om det händer något. Ang. din fråga så vet jag inte. Men jag tror det finns det I alla bussar. Redigerad 27 januari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Alltid tråkigt när någon dör... hoppas de var religiösa/kriminella/nazister eller dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 På våran skola är det mycket viktigt med bälten, verkligen värt om det händer något. Jo om man glömt läxan kan det alltid va bra med bälte ja. nej men det va en tragisk olycka. vet inte vad man ska säga men det får ju inte hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Alltid tråkigt när någon dör... hoppas de var religiösa/kriminella/nazister eller dylikt. Religiösa? --- Tråkigt, hörde om detta på radion med en massa makabra detaljer. Vila i frid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Religiösa? --- Tråkigt, hörde om detta på radion med en massa makabra detaljer. Vila i frid. Dom flesta religioner brukar väl vara något om att själen lever vidare efter döden, kan vara det skribb syftar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Olyckligt i största grad. De bussar som kör i våran kommun har allt som oftast inga säkerhetsbälten installerade. Det kan bero på att de är gamla och sketsa. Lite offtopic: En gång läckte det in vatten i en buss, en annan gång åkte däcket av ifrån fälgen och en tredje kraschade busschaufören en hållplats. Mycket spännande kan ske där jag bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Dom flesta religioner brukar väl vara något om att själen lever vidare efter döden, kan vara det skribb syftar på. Knappast, han hatar religiösa, precis som jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Jag tror att de flesta använde bältena i denna bussen då den var utrustad med det och att den var väldigt ny. Plus att jag tror att många döda var äldre personer som naturligt är skörare än yngre. Men inget är säkert men det är vad jag tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Lite offtopic: En gång läckte det in vatten i en buss, en annan gång åkte däcket av ifrån fälgen och en tredje kraschade busschaufören en hållplats. Mycket spännande kan ske där jag bor. Låter trevligt att det händer något. Där jag åker buss händer aldrig något då jag är mer fast den har kört i diket en gång men då var ju inte jag med. eliizar: Jo de kanske använde bältena men det hjälpte tyvärr inte mot att bussens tak mosades in en rejäl bit och dämed så bör man ju satsa på att konsturera busstak som håller bättre för en vältning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts