Jump to content

Flera döda svensk bussolycka!

eliizar
 Share

Recommended Posts

Det hemska är att min mamma åker buss idag, men när jag

läste vart bussen skulle såg jag att det var fel ställe.

Fan vad chockad jag är!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,769434,00.html

Radio ifrån olyckan

Läskigt!

Tror jag hörde om det här på radion nyss!

Om den bussen ni snackar om låg upp-och-ner så är det den!

Som skulle precis spänna rämar som skulle välta tillbaka den.

Läskigt att förlora sin mamma/pappa det vill man ju förstås inte!

Btw: länken funkade inte!

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är riktigt osäker och har inte tänkt på det, men finns det säkerhetsbälten i de flesta bussar?

Har chaufören något bakom pannbenet andvänder han inte busar som har trasiga eller inga bälten. På våran skola är det mycket viktigt med bälten, verkligen värt om det händer något. Ang. din fråga så vet jag inte. Men jag tror det finns det I alla bussar.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Olyckligt i största grad.

De bussar som kör i våran kommun har allt som oftast inga säkerhetsbälten installerade. Det kan bero på att de är gamla och sketsa.

Lite offtopic: En gång läckte det in vatten i en buss, en annan gång åkte däcket av ifrån fälgen och en tredje kraschade busschaufören en hållplats. Mycket spännande kan ske där jag bor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite offtopic: En gång läckte det in vatten i en buss, en annan gång åkte däcket av ifrån fälgen och en tredje kraschade busschaufören en hållplats. Mycket spännande kan ske där jag bor.

Låter trevligt att det händer något. Där jag åker buss händer aldrig något då jag är mer fast den har kört i diket en gång men då var ju inte jag med.

eliizar: Jo de kanske använde bältena men det hjälpte tyvärr inte mot att bussens tak mosades in en rejäl bit och dämed så bör man ju satsa på att konsturera busstak som håller bättre för en vältning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor