Jump to content

Förbud mot giftiga djur i hemmen?

chiligr
 Share

Borde det finnas ett förbud mot giftiga djur i fångenskap i sverige?  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Människor är farliga också, dom dödar också varandra. Volvo med, du kan få cancer av volvo.

Det är väl för fan hans val? Jag tycker stooora spindlar/ödlor/ormar är jävligt trevliga, dom är vackra. Dom är djur, dom borde få leva dom också? Eller?

Tror också att det inte finns något gift i chiligr's spindlar, så skulle den springa iväg och komma hem till dig kan du nog stampa ihjäl den. Okej?

Hm, dina exempel var redigt bra tycker jag. Mycket bra exempel där.

Det är klart att det är hans val om han vill ha en spinel eller en orm i hemmet. Vad ska jag göra åt det, enligt lag får man ha det men jag tycker inte att man ska ha farliga djur i hemmet. Onödigt att utätta folk för saker som är farliga i onödan. Okej?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm, dina exempel var redigt bra tycker jag. Mycket bra exempel där.

Det är klart att det är hans val om han vill ha en spinel eller en orm i hemmet. Vad ska jag göra åt det, enligt lag får man ha det men jag tycker inte att man ska ha farliga djur i hemmet. Onödigt att utätta folk för saker som är farliga i onödan. Okej?

När ska du förstå att mina spindlar inte är farliga? har jag inte sagt det i två inlägg i rad redan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att göra det extra otydligt så får ni de latinska namnen på köpet! ;)

Lasiodora parahybana

Avicularia aurantiaca

Poecilotheria fasciata

Pterinochilus murinus "red color form, RCF"

Ingen av dessa är farliga... me jag gillar dem och tycker de är vackra djur! :)

Oj, jag trodde inte att du hade ett helt zoo utav dem.

Men om du säger att de inte är farliga så får jag lita på det. Litar på ditt omdöme. Dock skulle jag aldrig end våda ta på de där.

Har de bitit dig någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe... det där är inte allt! ^_^

jag har aldrig blivit biten...men jag känner folk som har det...men det behöver inte mena på att man är oansvarig! Kan vara tillfälligheter som skuggor som rör sig i rummet eller dyl. vilka skapar stress hos spindeln... Det jag vill säga med de inlägg jag skrivit till just dig är att endast ca 5 % av folket inom gifthobbyn är "oansvariga"... det drar ner för oss alla! :teehee:

Ber om ursääkt om jag låtit irriterad osv men ibland är det svårt att argumentera om en grej som man tycker är så självklart enkel att man knappt hittar ord...eller nåt... :)

tycker ni inte att de är liiite,lite vackra i alla fall? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe... det där är inte allt! ^_^

jag har aldrig blivit biten...men jag känner folk som har det...men det behöver inte mena på att man är oansvarig! Kan vara tillfälligheter som skuggor som rör sig i rummet eller dyl. vilka skapar stress hos spindeln... Det jag vill säga med de inlägg jag skrivit till just dig är att endast ca 5 % av folket inom gifthobbyn är "oansvariga"... det drar ner för oss alla! :teehee:

Ber om ursääkt om jag låtit irriterad osv men ibland är det svårt att argumentera om en grej som man tycker är så självklart enkel att man knappt hittar ord...eller nåt... :)

tycker ni inte att de är liiite,lite vackra i alla fall? :wub:

Jo denna...

Bild115_625934_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor